Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurilla ei ole koskaan vuodevaatteet ulkona tuulettumassa

Vierailija
05.11.2022 |

Mahtaa olla tunkkaiset.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka omakotitalossa asuessamme naapuri ihmetteli kuinka mulla on joka viikko matot ulkona ja petivaatteetkin. Tie kulki siis talomme vierestä. Olin ihmeissäni, sillä mun mielestä on itsestään selvää että matot viedään ulos tuulettumaan kerta viikkoon.

Vain kerran viikossa? 🤔 En kyllä pidä tuota yhtään riittävänä.

Vierailija
22/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pölypunkkeja tai ei, niin onhan se ihanaa kun on raikkaat tuulettuneet petivaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon perheenäiti kantaa joka päivä tuulettumaan pihalle liinavaatteet, sänkyvaatteet ja matot. Hoituu käden käänteessä sillä aikaa kun ruoka tulee uunissa. Tuuletuksen aikana imuroidaan ja mopataan lattiat.

Vierailija
24/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka omakotitalossa asuessamme naapuri ihmetteli kuinka mulla on joka viikko matot ulkona ja petivaatteetkin. Tie kulki siis talomme vierestä. Olin ihmeissäni, sillä mun mielestä on itsestään selvää että matot viedään ulos tuulettumaan kerta viikkoon.

Vain kerran viikossa? 🤔 En kyllä pidä tuota yhtään riittävänä.

mä tuuletan 23/7. pidän vaan tunnin päivässä sisällä. oonkin fiksu.

Vierailija
25/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa.En parvekelle vie mitän tuletumaan.En halua alakertani rouvan tupakan hajut materialeihin.Vaihdan pyhket ja lakanat 1kerta viikossa.Lisäksi tuossa on katu ,katu pölyt ja sitepöly alergiat.Ei suositella siloin vateita ulos tulettumaan tai kuivumaan.Tuskin aloiteen tekijä haluaisi vaateet .lakanat haisisi tupakalle.Ei jos ei itse polta?

Vierailija
26/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuodevaatteiden tarvitse tuulettua ulkona. Koitas nyt vaan elää sitä omaa elämääsi. Lue vaikka kirjaa tai lähde elokuviin.

Vierailija
27/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodevaatteet on nykyään pestäviä, ei tarvitse tuuletusta. Ennen oli pakko tuulettaa kun ei voinut pestä

Vierailija
28/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä aina kotona. Enemmän olisin siitä huolissani.

Melkein aina 😆. Sen verran usein että en koskaan ole nähnyt. Kutiaakohan iho. Pölypunkkien taivas.

Suomessa pölypunkkeja alkaa olla vaikeaa löytää edes tutkimustarkoituksiin. Peitot ja tyynyt voi pestä. Matot taas puhdistuvat pölystä parhaiten imuroimalla, tamppaaminen vaurioittaa niitä.

Mutta se ulkona tapahtuva performanssi on sellaista hyvesignalointia naapureille, sellaista perinteistä. Ei sitä tarvetta ihan hiljaa itsekseen siivoamalla tyydytettyä saa tietenkään.

Vierailija
29/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut että petivaatteitakin pitää pestä. 

Ois kiva kun tuollaisista käytännön asioita ois niinku joku käsikirja, opas niinku. Silloin nuorena eräs tyttis kysyi milloin olen viimeksi pessyt lakanat? En mä tiennyt että niitä pitää pestäkkin. Näköjään muutaman kuukauden kestivät pesemättäkin. Vieläkin mua hämmentää niiden vaihtaminen. Yksikään naapuri ei oo koskaan halunnut vaihtaa. En mä tajua.

Vierailija
30/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teflon lakanat on parhaat. Niihin ei lika tartu niin niitä ei tarvi pestä koskaan. Todellinen luonnonystävän valinta.

Vierailija
31/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin paha lintuongelma, että parvekkeella ei voi pitkää mitään. Ne kakkaa kaiken pilalle.

Vierailija
32/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peskää tyynyt, peitot ja lakanat 60-90 asteessa säännöllisesti, niin ei muhi tunkkaisuus eikä punkit. Petauspatjan ja runkopatjan päällisrtkin voi pestä 60 asteessa, mikäli ovat irroitettavia. Ihan turhaa tuollainen tuulettelu.

Hyvä tyyny meni pilalle, kun pesin sen itsepalvelupesulassa. Nainen, joka otti vastaan maksuja, käski  valita hyvin nopean linkouksen.  Halusin itse valita pienemmän linkouksen. Tyynyn täytettä ei enää sen jälkeen saanut pöyhittyä hyväksi ja oli pakko heittää se.  Oma pesukone on sen verran pieni, etten uskaltanut pestä tyynyä kotona.

Vierailija
33/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kunnon perheenäiti kantaa joka päivä tuulettumaan pihalle liinavaatteet, sänkyvaatteet ja matot. Hoituu käden käänteessä sillä aikaa kun ruoka tulee uunissa. Tuuletuksen aikana imuroidaan ja mopataan lattiat.

Unohdit roskien lajittelun, tiskaamisen, lasten hakemisen päikystä, mutta juu, tärkeintä on tuulettaa kaikki petivaatteet päivittäin.

Vierailija
34/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsäs kaupungissa ne tuskin olisivat tallella, kun tulee aika noutaa ne. Tai voisivat ollakin, mutta ei tee mieli kokeilla.

Vierailija
35/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa kirjoittamaan samaa kuin muutama edellinen. Naapurilla on todennäköisesti pesua kestävät vuodevaatteet. Ei sellaisia tarvitse tuulettaa.

Vierailija
36/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla viedä petivaatteitani ulos, kun meillä on naapuri joka ei tunnista rajojaan ja hän saattaisi viedä petivaatteemme. On sairaalloisen kiinnostunut asioistamme.

Vierailija
37/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen naapurikyttä😱

Vierailija
38/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri polttaa niin paljon, että vuodevaatteemme menevät pilalle jos ne ulos vie.

Vierailija
39/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petivaatteet imeksii tien vieressä kaiken katupölyn itseensä ja sitten sinä nukut niissä entistäkin paskaisemmissa lakanoissa...

Vierailija
40/40 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini teki aikoinaan itse patjan oljista. Se oli varmaan sitä aikaa kun kannatti tuuletella vuodevaatteita, 50-luvulla, siitäpä taitaa olla 70 vuotta jo aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan