Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kasvot menosuuntaanturvaistuin on alkaen 9kk????????????

Vierailija
22.08.2008 |

Monissa kasvot menosuuntaan turvaistuimissa on alkaen 9kg tai 9kk? Miksi? Ei kai niin pientä voi vielä laittaa kasvot menosuuntaan? Siis sellainen istuin, joka on vaan kasvot menosuuntaan, ei siis käännettävä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa on vöillä kiinni, pää ei.

Ja juuri siitä syystä pää jatkaa matkaa eteenpäin ja kroppa ei.

Ja sen seurauksena niska retkahtaa. Ymmärrätkö?

Selkä menosuuntaan istuessa näin ei pääse käymään.

olla niin tiukalla, ettei lapsi pääse milliäkään heilahtamaan vaikka tulisi millainen törmäys?

Vierailija
22/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva, kun näkee lapsen tarvittaessa ja lapsikin viihtyy paremmin. Meille tämä sopi hyvin ja autossa on iloinen ja rauhallinen tunnelma. Veikkaan, että 2-3 -vuotiaan jumittaminen tuijottamassa selkänojaa pikemminkin lisää onnettomuusriskiä, koska lapsi ei viihdy. Nyt näkee nopeasti, jos joku asia on ongelma ja pystyy palvelemaan helposti esimerkiksi liikennevaloissa. Mä uskon, että näin on turvallisempi juuri alentuneen onnettomuusriskin takia. Tietysti joissain perheissä matkustetaan äiti takapenkillä, niin heille sopii toisin. Mä taas olen aina melkein yksin liikenteessä lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on alusta asti matkustanut siten, ei hän osaa edes ajatella muuta tapaa olevankaan. Meillä on 3 lasta eikä kenenkään kanssa ole ollut sitä ongelmaa, että eivät olisi viihtyneet selkä menosuuntaan.

Toisekseen, meille turvallisuus on joka tapauksessa se tärkein, viihtyminen tai lapsen palveleminen(?!) ovat toissijaisia siihen verrattuna.

Vierailija
24/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku ei näin tee niin nokka kiinni

Vierailija
25/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt paljon tuota kasvot menosuuntaan asiaa,meillä tilanne se että tyttö matkusti vauvakaukalossa (jossa suositus 13kg tai vuoden ikään asti),selkä menosuuntaan kesäkuun lopulle asti.Täyttää syyskuussa 2 vuotta,mutta on edelleen vain 11kg,ja hyvin mahtui kaukaloonsa.Kesällä ostettiin Carenan turvaistuin,jossa suositukset 10kg:n asti selkä menosuuntaan,siitä eteenpäin kasvot menosuuntaan..kuten nyt olemme jo tytön laittaneetkin...mielestäni istuin on hyvä,turvallinen,ja helppo asentaa (ei omisteta autoa,istuinta käytetään hyvin satunnaisesti ja näin ollen eri autoissakin usein).Olen edelleen hieman kahden vaiheilla onko 2 vuotiaalle jo turvallista matkustaa kasvot menosuuntaan juuri tuon pään suureen kokoon nähden verrattuna muuhun kehoon?Hyvin kyllä pysyy vöillä penkissä kiinni.

Vierailija
26/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös pää on mielestäni tukevasti niskasuojusten suojissa.

Vierailija
27/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille viihtyminen tarkoittaa joustavia ja mukavia matkoja, joissa ei muksu kitise, lähtöaikoja ei tarvi mitoittaa kylläisyyden ja nukkumisen mukaan... Ja kyllä, pitkillä ajomatkoilla lapsi voi tarvita jotain palvelua kuten juomista tai vaikka kynä tippuu.

Musta tää palsta on ääliöiden palsta. Olen tätä seurannut 4 vuotta ja todennut, että täällä on typeriä, rajoittuneita ja ahdasmielisiä naisia. Mitä se sun maksaasi pompottaa, miten me kuljetamme lastamme? Me kuljetamme lain mukaan ihan asiallisesti ja mun puolesta sun kaltaiset idiootit voi vaikka hypätä kaivoon. Hitsit kun taas muistuu mieleen, miksi kaikki leikkikentät ja perhekerhot on täysin sietämättömiä paikkoja... puolet on angstisia teiniäitejä ja loput puolet marimekkomammoja, joiden elämä pyörii sen insinöörimiehen ja Emilian talvihaalarin välillä.

Mä en käsitä, mikä tässä on ongelma, kun ihmiset keskustelee mielipiteistään, niin heti täytyy puuttua toisten tapoihin.... PRKKELE.

Jos lapsi on alusta asti matkustanut siten, ei hän osaa edes ajatella muuta tapaa olevankaan. Meillä on 3 lasta eikä kenenkään kanssa ole ollut sitä ongelmaa, että eivät olisi viihtyneet selkä menosuuntaan.

Toisekseen, meille turvallisuus on joka tapauksessa se tärkein, viihtyminen tai lapsen palveleminen(?!) ovat toissijaisia siihen verrattuna.

Vierailija
28/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat siis esittää mielipiteitäsi ja keskustella, mutta muiden näkemykset ovat vain ääliöiden vittuilua?

Vierailija
29/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää lapsella mahtuisi penkin väliin. Kunnon äiti kuljettaa lastaan selkä menosuuntaan vaikka 7-vuotiaaksi saakka.

Vierailija
30/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään käytävän kirkkain lamppu ymmärtääkseen, että lapsen on turvallisempaa matkustaa selkämenosuuntaan vauvana tai vuoden ikäisenkin. Ja ei tässäkään ketjussa kukaan "kunnon äiti" ole sanonut kuljettavansa lasta 7v. asti selkä menosuuntaan. Tuntuu hassulle, että samaan aikaan pelätään kätkytkuolemia ym. mutta silti on ok laittaa vauva kasvot menosuuntaan. Kumpikohan on todennäköisempi kätkykuolema vai kolari? Jokainen tekee niinkuin itse haluaa ja on jokaisen oma asia kuinka lapsiaan kuljettaa. Mutta kyllä itse ainakin pyrin kuljettamaan lapseni mahdollisimman turvallisesti. Ja tiedän muuten yhden, joka kuljettaa 2v. ILMAN koko istuinta välillä.....

Vierailija
31/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veto väittää, että vuodenikäinen ei mahdu olemaan selkämenosuuntaan... Silloin kannattaa mun mielestä miettiä muunlaista istuinta.. Koska vaihtoehtojahan kyllä on. Harvemmin 1v. on yhtä pitkä kuin vaikka 3v. joka silti mahtuu istumaan selkä menosuuntaan.

Vierailija
32/32 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olen väärässä, mutta minusta täällä on niin kummallisia mielipiteitä. Niinkuin liikenneturvallisuus olisi joku tunnekysymys. "Meille sopii paremmin että lapsi on kasvot menosuuntaan". Meille sopii... siis vanhemmat ajattelevat vain omaa mukavuuttaan, viis siitä mitä tapahtuisi kolaritilanteessa. Sitten vauhkotaan hiusten värjäämisestä raskausaikana tai graavikalan syönnistä. Ja lopulta se kultamussukka on sitten autossa vain herran hallussa ja hyvän tuurin varassa. Vaikeaa ymmärtää.

Niin minulla on tietysti helppo lapsi, hän yritti jossain 2v tienoilla protestoida "väärin päin" istumista. En antanut periksi ja istui 3v asti kasvot taaksepäin. Ehkä hän ymmärsi ettei protesti onnistu kun oli tottunut siihen että autossa on ihan turha kitistä mistään. Minä kun ajelin aina autoa ja lapsi ei näin ollen saanut autossa koskaan mitään palveluita, kahden kun kuljettiin.

Tietysti minun ymmärrystäni hämää myös se että olen ollut nokkakolarissa. Lapselle ei tullut mitään, säikähti vain minun säikähdystäni. Itselleni kyllä tuli niskavamma. Eihän sitä tällä taustalla tietystikään voi ymmärtää muunlaisia käsityksiä asiasta.

Pahoittelen rajoittuneisuuttani.