Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina vaan tuntuu yhtä oudolta, kun Helsingissä tarjoilija ei suostu puhumaan suomea.

Vierailija
04.11.2022 |

Vaikka työssä käytän päivittäin englantia, niin silti tuo tilanne tuntuu oudolta, kun menet suomalaiseen ravintolaan ja henkilökunta ei suostu palvelemaan suomeksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tietävät, mitä kalakukko, mämmi, läskisoosi jne on englanniksi.

Vierailija
2/6 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suostu vai ei osaa? Iso ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minua ärsyttää tämä! Ovat useimmiten jostain englanninkielisestä maasta ja luulevat hurmaavansa kaikki naiset. Edes päivää tai iltaa ei osata toivottaa.

Sen sijaan jokainen lähiökebulan karvakäsi haastaa leppoisasti suomeksi. Sympatiani kuuluu heille.

N40

Vierailija
4/6 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minua ärsyttää tämä! Ovat useimmiten jostain englanninkielisestä maasta ja luulevat hurmaavansa kaikki naiset. Edes päivää tai iltaa ei osata toivottaa.

Sen sijaan jokainen lähiökebulan karvakäsi haastaa leppoisasti suomeksi. Sympatiani kuuluu heille.

N40

Joo tätä olen itsekin ihmetellyt. Vaikka suomen taito olisi olematon, silti saa ainakin jonkinlaista palvelua suomeksi näistä pizzakebabpaikoista. Mutta näissä ns. hienoissa paikoissa eivät edes yritä.

Vierailija
5/6 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan savoa hitaasti ja naurataahan se kuinka ymmärtävät.

Vierailija
6/6 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Joo tätä olen itsekin ihmetellyt. Vaikka suomen taito olisi olematon, silti saa ainakin jonkinlaista palvelua suomeksi näistä pizzakebabpaikoista. Mutta näissä ns. hienoissa paikoissa eivät edes yritä.

Nämä paljon haukutut lähi-itäläiset on oikeasti todella fiksuja ja nopeita oppimaan uusia kieliä. Huomaa mm. juuri tässä pitsakebabbila-asiassa, jossa jokainen työntekijä puhuu auttavasti suomea jo parin kk:n jälkeen.  Palveluasenne yleensä myös kohdillaan, toisin kuin näillä koppavilla länsimaalaisilla vierastyöläisillä.

Todellakin kunnioitan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan