Te jotka ootte joskus synnyttäneet! Onko alapää palautunu yhtä piukeaksi kuin ennen synnytystä?
Onko miten harvinaista et vagina jää pysyvästi jonkin verran löysemmäksi? Niin usein kuulee puhuttavan et se löystyminen on vaan myytti ja valtaosa kertoo et ihan yhtä tiukka on edelleen. Onko tosiaan näin? Ja jos on niin mitä oon tehnyt väärin et mulla on jäänyt löyhemmäksi :( (3v synnytyksestä)
Kommentit (69)
Ehkä tarvit lisää palautumisaikaa. Itellä ei ollu vielä kolmessa vuodessa täystiukka. Ja treeniä. Vaikka musiikin tahdissa puristele lihaksia voimakkaasti ja tietty naidessa
Ei ole. Mutta ei minusta se itse emätin niinkään ole väljempi vaan sen ulkoaukko, kun on väliliha ratkennus ja parsittu ja varmaan venynytkin. Ennen mulla oli juuri siinä aukon kohdalla hyvin tiukka kohta joka aina teki jopa alkuun vähän kipeää (mutta mies tykkäsi kun oli niin tiukka) kun vehkeen laittoi sisään, mutta eipä ole enää. Se itse emätin aukon jälkeen mulla on varmaan aina ollut aika väljä.
Vastasin entistä tiukempi, mutta ei kyllä ole vaan samanlainen. Mulla ei myöskään ollut alunperinkään mikään vauvan mentävä aukko vaan kärsin aika pahasta vaginismista ennen lapsia. Se oli niin paha, että ekat yhdyntäkokeilut, siis kymmeniä, eivät mitenkään onnistuneet. Mieheni kanssa alkoi sujua vähitellen, mutta oli kuitenkin minulle kivuliasta. Taustalla ei ole edes mitään itsetunto-ongelmia tai traumoja, mutta jotenkin todella kireät tai jännittyvät lihakset ja ahdas aukko. Yhdynnät alkoivat kuitenkin sujua kun niitä vuosia harjoiteltiin kuitenkaan vaginismin täysin väistymättä. Nyt nuorin lapsemme (kolmesta) on 4 v ja välillä lantionpohja oli heikompi ilman mitän laskeumia tai inkontinenssioireita kuitenkaan, mutta ollut jo pari vuotta taas liian tiukka yhdyntöjä ajatellen. Miehelläni on ihan normaalikokoinen penis, ei tavallista isompi tai pienempi. Olen sieltä ainakin niin tiukka, että kyllä ihan sormen sisään pistäessä vagina puristaa sitä joka puolelta ja venytys aiheuttaa välillä kipuja enkä voi harrastaa yhdyntään kovin pitkään. Onneksi saan orgasmin itsekin aika nopeasti myös yhdynnässä varsinkin jos kiihotusta on tarpeeksi alla. Ja onneksi mies on myös aika nopea laukeamaan ihan millä vain tekniikalla, joten ei tarvitse aina keskeyttää näiden vaginismijuttujen takia. Mut todellakaan löysemmäksi ei ole jäänyt.
Ja lisään vielä, ettei mulle kuitenkaan tullut vaurioita tai repeämiä synnytyksissä. Että kyllä se aukko siinä tilanteessa sitten venyi tarpeeksi vaikka tietysti sattui paljon enemmän kuin mikään vaginismiongelma ikinä.
Ei pystynyt vastaamaan (kysely ei toimi).
Löysä on. 2 teini-ikäistä lasta. Gynen mukaan on hyvät lihakset ja hyvä puristus, mutta ero entiseen on kyllä minusta kuin yöllä ja päivällä. Kuinka löysä sitten olisi huono, jos tää on hyvä?
Kun naisilta kokeillaan puristusta jopa läkärillä, niin klkeillaanko miehiltä erektion kovuutta?
Ekan jälkeen palautui, kolmannen jälkeen turha toivo. Repeämiä tuli jokaisella kerralla, mutta ekassa laitettiin +50 tikkiä, se ilmeisesti auttoi.
Sama on kuin ennenkin, mutta synnytinkin sektiolla. Kohdunkaula ehti onneksi kuitenkin sen verran avautua, että kuukautiskivut ovat hävinneet tyystin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mutta ei minusta se itse emätin niinkään ole väljempi vaan sen ulkoaukko, kun on väliliha ratkennus ja parsittu ja varmaan venynytkin. Ennen mulla oli juuri siinä aukon kohdalla hyvin tiukka kohta joka aina teki jopa alkuun vähän kipeää (mutta mies tykkäsi kun oli niin tiukka) kun vehkeen laittoi sisään, mutta eipä ole enää. Se itse emätin aukon jälkeen mulla on varmaan aina ollut aika väljä.
Mulla varmaan tämä täysin sama! Kyl se on aina sieltä syvemmältä ns "laajentunut" se onkalo, mut enne ollu siitä suuaukolta tiukka ja mies tykännyt ku se tiukka suuaukko hieronut. Eipä ole enää :( Miten nii monella muulla kuitenki palautunut takaisin? Onko mitään tehtävissä?
ap
En muista, synnytin 22v. sitten. On löystynyt vanhempana.
No vaimollani kyllä yhä tiukka vaikka lapsia 2
Eli ei löystyminen aina tapahdu! Varmaan yleensä ei veny...
Itse olen tyytyväinen
Vaimo ei nyt niin seksihuölu muutenkaan
.
Uskon että hän pelkää sen löystyneen
Anaalia ollut paljon enemmän kuin hän luulee sitä tiukemmaksi
.
Tässä on sellainen dilemma että anaali on tuhmaa ja alistavaa
.
Niin vaikea sitten jauhaa pillun tiukkuudesta
Vierailija kirjoitti:
Kun naisilta kokeillaan puristusta jopa läkärillä, niin klkeillaanko miehiltä erektion kovuutta?
No se lantionpohjan lihasten kunto vaikuttaa kyllä muuhunkin kuin seksielämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla varmaan tämä täysin sama! Kyl se on aina sieltä syvemmältä ns "laajentunut" se onkalo, mut enne ollu siitä suuaukolta tiukka ja mies tykännyt ku se tiukka suuaukko hieronut. Eipä ole enää :( Miten nii monella muulla kuitenki palautunut takaisin? Onko mitään tehtävissä?
ap
Ei kai tuolle ole oikein enää jälkeenpäin mitään tehtävissä. Jotkut kätilöthän on laittaneet noita repeämiä ommellessaan ns. isännäntikkejä niin että on sitten tosi tiukka, mutta ei niitä varmaan enää jälkeenpäin jo parantuneeseen kudokseen pysty tekemään, niin että oikeasti kasvaisi myös kudokset yhteen ja aukko jäisi tiukemmaksi.
Miehen mukaan synnytyksen jälkeen tuntunu jopa paremmalta
Synnytyksessä lihakset joutuvat venymään ja löystyvät. Palautuminen on yksilöllistä, toisilla nopeampaa, toisilla hitaampaa. Mutta kyllä ne palautuvat ja tietysti samoin kuin kropan muut lihakset, nekin tarvitsevat jumppaa. Harjoita niitä alavatsan lihaksia, keskivartalon syviä lihaksia sekä emättinen lihaksia eli vanhat kunnon Kegelin harjoitteet kehiin.
Gynensä kanssa voi keskustella asiasta myös.
Mies ei ole kommentoinut asiaa mitenkään (joko ei huomaa eroa tai fiksuna miehenä ymmärtää olla hiljaa), mutta ainakin yhdyntä tuntuu minusta paljon paremmalta nyt parin synnytyksen jälkeen. Omasta mielestä myös tuo "suuaukko" on väljempi kuin ennen, minkä takia se ei myöskään kipeydy niin helposti. Sisuksista en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama homma, että ulkoaukko oli niin tiukka että välillä sattui kun hiersi. ekan synnytyksen jälkeen siihen jäi episiotomiasta lovi ja nyt tokan jälkeen hävis välinahkasta muutama sentti tikkien revettyä niin, että se tiukka ulko-osa on kokonaan hävinnyt. Sisäpuoli on yhä samanlainen kuin ennenkin, mutta sitä ulompana olevaa piukeaa ja vartta puristavaa osaa ei enää ole ollenkaan. Varmaan joku sitten tulkitsee tämän, että on löysä römpsä kun ulkopuoli jäi sellaiseksi "ammottavaksi" aukoksi, vaikka sisäpuoli yhä pelaa ja lihakset kunnossa. No, eihän se sitä vartta pääse puristamaan, mutta kärjessähän se tunto peniksessä pitäisi ollakin.
Kyllä se iän myötä lörpähtää kuitenkin, synnyttipä tai ei.
no voi hitto mikä virhe kyselyssä, no sovitaan et jos on yhtä tiukka tai tiukempi niin vastatakaa ylempi
ap