Aistiyliherkät reissaajat: mitä matkakohteita suosittelisit kanssa kärsijöille?
Haluaisin käydä ulkomailla, mutta jotenkin vaikea miettiä sopivaa kohdetta. Kaupunkien hälinä ahdistaa, mutta ihan syrjässäkään en toisaalta haluaisi olla. En tykkää kierrellä nähtävyyksiä tai shoppailla, vaan haluaisin yöpyä yhdessä paikassa jossa rauhallista ja lähellä esim metsää, vesistöä tai vuoristoa. Jotain elämys-tyyppistä turismihommelia saisi kuitenkin olla, esim opastettu souturetki jossain rämeikössä eläimiä katsellen tai vaijerien varassa hyppäämistä tms. Mutta silloinkin mahdollisimman pienellä porukalla.
Plussaa jos on itsepalvelu-kauppoja lähellä.
Mahdoton yhtälö?:D
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö matkustamaan lentokoneissa? Minua ahdistaa istua kuin sillit purkissa lentokoneissa ja lentokentillä, joten matkustan aina business-luokassa ja hyödynnän loungeja.
Sopisiko kriteereihisi joku Norjan vuonokaupunki, esim Bergen? Minä tykkäsin myös käydä patikoimassa Patagoniassa, ei ole ihmishälinää.
Varmaan selviydyn jos pääsen mahdollisimman pian majoitukseen potemaan hermoromahdusta.👍🏻 Business-luokka on hyvä idea.
Norjaa olen miettinytkin mutta haluaisin käydä myös jossain missä ei ole Suomen kaltaista luontoa/eläimiä.
Norjan vuonot ei kyllä millään lailla muistuta Suomea luonnoltaan ja eläimiltään.
Eläinkohteeksi suosittelisin safaria Keniassa, Masai Marassa harvoin tuli muita turisteja vastaan. Sinne tosin tarvitsee oppaan, mutta ei tarvitse välttämättä kulkea missään isossa ryhmässä. Myös Ruandan vuorigorillaretki oli ikimuistoinen ja sopi hyvin hälinäkammoiselle.
Sveitsin tai Pohjois-Italian pienemmät paikat. Voi myös yhdistää, sillä Alppien ali menee junia. Sveitsin lentokentät ovat aika rauhallisia lentokentiksi. Matkusta sesonkien ja paikallisten lomien ulkopuolella. Ota junissa 1. luokan lippu kun sellainen on saatavilla (todennäköisesti paremmin tilaa ja hiljaisempaa). Väkeä toki on melkein kaikkialla Suomea enemmän mutta tunnelma voi silti olla rauhallisempi.
Peukku Tromsalle! Tromssa oli ihana!
Miten olisi safari esim. Tansaniassa? Plussana se, ettei ole aikaeroa.