Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kateellinen tukia saaville ihmisille?

Vierailija
04.11.2022 |

Äänestätkö kokoomusta sen takia että kaikki tuet ihmisiltä lopetettaisiin?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en halua olla heidän asemassaan.

Sen sijaan olen sitä mieltä, että omalla työnteolla on voitava vaikuttaa elintasoonsa.

Vierailija
22/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateeellinen on täysin väärä termi. Oletko itse kateellinen henkilölle joka on vienyt sinulta omaisuutta vai onko tunne jokin muu? 

Miten sun omaisuutta olisi annettu jollekin joka saa etuutta? Ne etuudet maksetaan verorahoista, joita kaikki maksaa, ja sinä itse hyödyt niistä siinä kuin muutkin.

Voiko joku olla näin saatanan tyhmä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen, mutta toki lusmuilu ärsyttää.

Vierailija
24/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta välillä ois kivaa pitää breikkiä työnteosta.

Vierailija
25/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen, mutta sylettää laiskat ihmiset jotka käyttävät järjestelmää hyväksi ja elävät tuilla eivätkä käy töissä koska eivät jaksa. Sen sijaan on paljonkin tilanteita, missä tukien saanti on ihan oikeutettua, esim. eläkeläiset, sairaat, vanhempainvapaalla olevat, opiskelijat ja tahtomattaan työttömät. Heidän tukia voisi korottaa ja vastaavasti loiset töihin tienaamaan omat rahansa.

Onko sellainen asia käynyt mielessä, että niitä työpaikkoja ei riitä kaikille halukkaillekaan, että olis aika epäreilua että ne jotka ei edes halua töihin mennä tienaamaan korkeampaa elintasoa, menis ja veis ne työpaikat niiltä jotka niitä oikeasti haluaa, ja ne joutuu sit olemaan helvetin köyhinä.

Kyse oli siitä, että mitä vähemmän turhia tukien nostajia olisi, sitä enemmän niitä tukia voitaisiin maksaa niille jotka sitä oikeasti tarvitsevat.

Vierailija
26/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inte har man emot personer som får stöd, men nog mot systemet som låter folk välja ett sysslolöst liv då det behagar bättre än arbete.

En annan sak som man skarpt ogillar är kostnaden för att bära upp medlen och distribuera dem vidare. Hur kan det kosta så mycket mera än nettostöden?

Lyckligtvis är det nuförtiden frivilligt att vara på den betalande sidan i Finland. Man kan bara gå med i gänget som lyfter stöd, bolagisera sin verksamhet utanför Finland och/eller flytta sig själv utanför Finland. Då det nuförtiden efter Coviden är så populärt, sätts en massa exithinder upp. De kommer inte att hindra någon från att flytta ut, men avskräcker nog effektivt eventuella inflyttare som skulle vara på den närande sidan.

Var bor du själv?

Vierailija
27/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen, mutta sylettää laiskat ihmiset jotka käyttävät järjestelmää hyväksi ja elävät tuilla eivätkä käy töissä koska eivät jaksa. Sen sijaan on paljonkin tilanteita, missä tukien saanti on ihan oikeutettua, esim. eläkeläiset, sairaat, vanhempainvapaalla olevat, opiskelijat ja tahtomattaan työttömät. Heidän tukia voisi korottaa ja vastaavasti loiset töihin tienaamaan omat rahansa.

Samaa mieltä niin että jos näkee hyväkuntoisia terveitä ihmisiä työttömänä loisina jotka voisivat töihin mennä niin pahaa tekee. Joilla olisi mahdollisuuksia töihin päästä jos haluaa. Ja jotka tekevät elätettäviä tarkoituksenaan ettei koskaan niitä itse elätä vaan veronmaksajat elättävät ne. Minä en voi arvostaa enkä kunnioittaa sellaisia ihmisiä. Tämmöiset työttömät miehet jotka eivät käytä ehkäisyvälineitä ja jättävät siitoksensa veronmaksajien eläteiksi niin en arvosta enkä kunnioita sellaisia. 

Vierailija
28/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sellainen asia käynyt mielessä, että niitä työpaikkoja ei riitä kaikille halukkaillekaan, että olis aika epäreilua että ne jotka ei edes halua töihin mennä tienaamaan korkeampaa elintasoa, menis ja veis ne työpaikat niiltä jotka niitä oikeasti haluaa, ja ne joutuu sit olemaan helvetin köyhinä.

Kts. lihavointi.

Vierailija
29/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen yhdelle invalidille, joka pääsee joka talvi kelan rahoilla Thaimaaseen virkistymään. Myös avustajan palkka 24/7 maksetaan.

Vierailija
30/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuet lakkaa, myös ilmaiseksi saadut PERINNÖT pitää palauttaa.

Perintö on almu ja ilmainen, eikä kuulu sulle.

Vierailija
31/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Kun minä kuolen, minä annan omaisuuteni lapselleni. Sen sijaan pummin takia työssäkäyvä tekee ilmaiseksi puolet viikostaan työtä. Eikä siltä työssäkäyvältä ole kysytty sopiiko se sille. 

Vierailija
32/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinnöistä maksetaan perintöveroa, joten perintö ei ole ilmainen.

Vierailija
33/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä kateutta perintöjä kohtaan. Ei, en ole itse perimässä mitään jättiomaisuutta, mutta miksi ihmeessä jo edesmenneen moneen kertaan verotetuista rahoista pitäisi raapia vielä nykyistäkin enemmän kateusveroa? Jos kuolinpesälle jää velaton arvoasunto, niin se on kuitenkin jo kertaalleen maksettu jne. Tai jos kuollut on joku teollisuusyrityksen tyhjästä luonut, niin sosialisoidaan vaan hänen elämäntyönsä ihan "oikeudenmukaisuuden" nimissä? Noiden perintöjen verotus aiheuttaa jo nykyisellään ongelmia ihan normaalikokoissakin perinnöissä, jos omaisuutta ei saa perintöveron erääntymisen mennessä realisoitua, kiva siinä on maksella oman talolainan ohella jotain useiden kymppitonnien perintöveroa ihan keskipalkkaisena.

Ei mussa herätä kateutta tukien saajat. Opiskelijoille soisin jopa korotuksia tukii. Ehkä elämäntapanaan töitä välttelevät, maksimaalisia tukia nostavat terveet ihmiset aiheuttaa tietynlaista halveksuntaa. Mulle on ok maksaa tiettyjen pohjoismaisten hyvinvointiyhteiskunnan toimintojen tukemiseksi se 30+ % veroa palkastani, mutta toivoisin kyllä sen kohdistuvan oikeasti niihin tuen tarpeessa oleviin ja yhteiskunnan palveluihin, en kenenkään ylihintaisessa kaupunkiasunnossa juopottelun mahdollistamiseen.

Vierailija
34/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tällä hetkellä. Mutta olen ollut syystäkin. Tein pas.. katöitä ja kun siirryin työttömäksi sain vain 50€ vähemmän.

Vierailija
35/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lähinnä säälittää ne joilla ei ole itse mahdollisuutta tuloillaan vaikuttaa elintasoonsa.

Vierailija
36/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kiitollisuus elämänlahjasta.

Joka päivä ollaan lähempänä omaa kuolinpäivää. Miksi tuhlata aikaansa muiden ihmisten turhaan kadehtimiseen ja vertailuun, sillä ei saavuta yhtään mitään!

Vierailija
37/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tällä hetkellä. Mutta olen ollut syystäkin. Tein pas.. katöitä ja kun siirryin työttömäksi sain vain 50€ vähemmän.

Voi sitä lomailua.

Vierailija
38/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen yhdelle invalidille, joka pääsee joka talvi kelan rahoilla Thaimaaseen virkistymään. Myös avustajan palkka 24/7 maksetaan.

Invalidi? Eli ei voi kävellä? Ja sinä olet kade ihmiselle, joka ei voi kävellä..

Vierailija
39/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääh, niihin tukiin menee kokonaispotista loppujen lopuksi niin vähän verorahaa, että ei mitään väliä. Suurin osa mun maksamista veroista taitaa mennä mummoille ja papoille eläkkeisiin jne.

Vierailija
40/60 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien väärinkäyttö on minimaalista. Sen sijaan on niiden alikäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä