Oletko kateellinen tukia saaville ihmisille?
Äänestätkö kokoomusta sen takia että kaikki tuet ihmisiltä lopetettaisiin?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Pääh, niihin tukiin menee kokonaispotista loppujen lopuksi niin vähän verorahaa, että ei mitään väliä. Suurin osa mun maksamista veroista taitaa mennä mummoille ja papoille eläkkeisiin jne.
Taitaa kuitenkin mennä iso osa jakoon ihan muille mantereille.
En ole. Olen itsekin saanut tukia silloin kun tarvitsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateeellinen on täysin väärä termi. Oletko itse kateellinen henkilölle joka on vienyt sinulta omaisuutta vai onko tunne jokin muu?
Miten sun omaisuutta olisi annettu jollekin joka saa etuutta? Ne etuudet maksetaan verorahoista, joita kaikki maksaa, ja sinä itse hyödyt niistä siinä kuin muutkin.
Jos multa viedään kuussa tonni ja sulle se sama maksetaan niin do the math.
Ja itse et oo mitään siitä hyötynyt? Et käytä julkista infraa, et ole ollut päiväkodissa, koulussdja a, opiskellut mitään? Terveydenhoito ja hammashoito on tullut aina täysimääräisenä itse maksettua? Sairaalaa et oo koskaan tarvinnut? Lapsiakaan et varmaan ole hankkinut, tai ainakaan nyt sitten vanhempainrahaa saanut tai neuvolassa käynyt?
En ole tippaakaan kateellinen, olen onnellinen, että en joudu itse hakemaan tukia. Ne on tosi niukkoja eikä niillä juhlita.
Tarkoitatko myös maatalous/yritystukia? Silloin saa olla suurimmalle osalle suomalaisia kateellisia. Suomessa tuetaan kaikkia vaikkakin tietty ryhmä nostetaan tikunnokkaan.
Ainoa tukia saava jonka tiedän, on naapurin kotiäiti, joka saa 350e/kk kotihoidontukea :D on siis raskaana ja vanhempi lapsi 2v on yhä kotihoidossa. Mies käy töissä eikä salee tienaa nettona yli 2800e/kk. Eli ei, en ole kade, nostan vain hattua, että joku nykypäivänä viitsii kasvattaa lapsensa itse, eikä tuuppaa päiväkotiin heti 10kk ikäisenä, tai sitten kun uusi vauva syntyy :)
Alle 3-vuotiaan päivähoidon järjestäminen kun maksaa kunnalle noin 1500e/kk per lapsi :D joku kämänen 350e/kk kotihoidontuki on paaaljon kannattavampi maksaa.
Lyhytaikainen tuki on ok. Jos tuet ylittävät sen että joku viitsii töissä käydä ja saa vähemmän käteen siitä työnteosta niin ei kyllä mene oikein.
On tietysti sairaita ihmisiä. Lorvijoille potku perssauksille!
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tukia saava jonka tiedän, on naapurin kotiäiti, joka saa 350e/kk kotihoidontukea :D on siis raskaana ja vanhempi lapsi 2v on yhä kotihoidossa. Mies käy töissä eikä salee tienaa nettona yli 2800e/kk. Eli ei, en ole kade, nostan vain hattua, että joku nykypäivänä viitsii kasvattaa lapsensa itse, eikä tuuppaa päiväkotiin heti 10kk ikäisenä, tai sitten kun uusi vauva syntyy :)
Alle 3-vuotiaan päivähoidon järjestäminen kun maksaa kunnalle noin 1500e/kk per lapsi :D joku kämänen 350e/kk kotihoidontuki on paaaljon kannattavampi maksaa.
Miten sen miehen tulot tähän liittyy? Kotihoidontukea saa aina alle 3-vuotiaasta, vaika tulot ois mitä, ehtona on vain se ettei lapsi ole hoidossa....
Ja hei, tuo muija saa myös lapsilisää, oletan.
Inhottaa yrittäjät jotka vinkuu tukia, jos ei pärjää bisnes pitää lopettaa. Koronankin aikana ravintoloitsijat itkivät tukien perään, mitä joku arttu wiskari teki sadalla tonnilla kun on fyrkkaa ja siellä rikkaat yrittäjät taustalla? Mutta näitä yrittäjiähän ei hävetä, tulopuoli on omaa mutta tappioita pitäis yhteiskunnan kattaa. Missähän tämä MaRan itkijävikisijä Lappi nykyään pyörii, varmaan haluu kohta että valtio maksaa kuppiloiden sähkölaskut.
Olen joskus. Itse maksan kaikesta täydet joten olen ihan samoissa varoissa kun ystävänikin jolla paljon enemmän vapaa-aika työttömänä stadin kämpässä asuvana. Toista kansalaista tuetaan ja toista ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 3-vuotiaan päivähoidon järjestäminen kun maksaa kunnalle noin 1500e/kk per lapsi :D joku kämänen 350e/kk kotihoidontuki on paaaljon kannattavampi maksaa.Miten sen miehen tulot tähän liittyy? Kotihoidontukea saa aina alle 3-vuotiaasta, vaika tulot ois mitä, ehtona on vain se ettei lapsi ole hoidossa....
Ja hei, tuo muija saa myös lapsilisää, oletan.
Niin ja kun tuo toinen lapsi syntyy, nainen saa ansiosidonnaista vanhempainrahaa taas 10kk ajan , joka voi olla isokin potti, riippuu mitä on tienannut ennenkuin jäi tuosta 2v lapsesta äippälomalle! Mutta joo, vähän Ohis, koska se on ansiosidonnaista niin siitähän menee verot, ja se on määräaikainen tuki joka loppuu määrätyn ajan jälkeen . Toisin kuin esim toimeentulotuki, , asumistuki tms.
En ole, saanhan itsekin asumistukea. Muuta tukea en hae, vaikka ehkä saisinkin ja tuilla elävä kaverikin kannustaa, että kannattaa ottaa kun annetaan. Elelen muuten säästöilläni ja sijoituksillani, koska jotenkin ei tunnu hyvältä että nostelisin vielä muitakin tukia.
Vierailija kirjoitti:
Kateeellinen on täysin väärä termi. Oletko itse kateellinen henkilölle joka on vienyt sinulta omaisuutta vai onko tunne jokin muu?
Mikä olisi hyvä termi? Sinulla se lienee ilo ja empatia. Kuulostat nimittäin tosi iloiselta ja empaattiselta. Varmaankin se johtuu siitä, että sinustakin on tullut tässä maassa kasvaneena monimiljonääri ja se kuuluisa Nettomaksaja, joka ei koskaan ole tarvinnut muilta apua. Vihaa et tunne lainkaan, etkä mitään negatiivisia tunteita.
Kannatti sinunkin syntyä Suomeen eikä esim. Ugandaan.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa yrittäjät jotka vinkuu tukia, jos ei pärjää bisnes pitää lopettaa. Koronankin aikana ravintoloitsijat itkivät tukien perään, mitä joku arttu wiskari teki sadalla tonnilla kun on fyrkkaa ja siellä rikkaat yrittäjät taustalla? Mutta näitä yrittäjiähän ei hävetä, tulopuoli on omaa mutta tappioita pitäis yhteiskunnan kattaa. Missähän tämä MaRan itkijävikisijä Lappi nykyään pyörii, varmaan haluu kohta että valtio maksaa kuppiloiden sähkölaskut.
Usein saattavat olla pikku paikkakuntien "kingejä", isot autot ja isot puheet.
En. Ne ovat pieniä. Joka niitä kadehtii niin kadehtii varmasti kaikkea, leipäpalaakin toisen suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sun omaisuutta olisi annettu jollekin joka saa etuutta? Ne etuudet maksetaan verorahoista, joita kaikki maksaa, ja sinä itse hyödyt niistä siinä kuin muutkin.
Joo, mutta kukaan töissä raatava ei halua maksaa veroja 1000€/kk sen takia, että joku laiskimus saa maata kaikki päivät sohvalla koska ei jaksa tienata itse omia rahojaan.
Saa täältä maasta muuttaa pois, jos ei nuppi kestä nykyolosuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääh, niihin tukiin menee kokonaispotista loppujen lopuksi niin vähän verorahaa, että ei mitään väliä. Suurin osa mun maksamista veroista taitaa mennä mummoille ja papoille eläkkeisiin jne.
Taitaa kuitenkin mennä iso osa jakoon ihan muille mantereille.
No ei kai kukaan oikeesti usko noin? 45% veroista menee sosiaaliturvaan, eli eläkkeisiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Kuka nyt ei olisi kade kun rahaa saa tekemättä mitään. Itse väännän 8 h joka arkipäivä pskaduunissa ja tienaan vain 1800 e/kk.
Mitä ihmettä sä muka teet? Eihän kukaan tienaa alle 3000 €!
t. Jutta Urpilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kukaan töissä raatava ei halua maksaa veroja 1000€/kk sen takia, että joku laiskimus saa maata kaikki päivät sohvalla koska ei jaksa tienata itse omia rahojaan.
Kun riittäisikin tonni kuussa. Palkasta lähtee 2000 € erilaisia maksuja. Ja ei, en saa itse mitään tukia. Ei ole lapsiakaan.
Tukien huijaaminen on surullista ja väärin.