Onko tässä enää mitään tehtävissä (pettäminen)
Minä petin vaimoani reilu vuosi sitten. Olen sitä syvästi katunut. Kerroin vaimolle heti tapahtuneen jälkeen ja pitkien keskustelujen jälkeen päätettiin, että jatketaan yhdessä.
Olen tehnyt parhaani, että olisin maailman paras mies, jonka vaimoni ansaitsee. Ottanut päävastuun kotitöissä, ostanut vaimolle lahjoja, vienyt ravintolaan syömään. Olen valmis tekemään mitä vain, että vaimo taas luottaisi minuun.
Vaimo on kuitenkin edelleen kylmä minua kohtaan. Ei halua puhua minulle päivästään, ei halua koskea minuun, ei halua läheisyyttä. Ei silti halua erotakkaan, kun olen kysynyt, että haluaako edes olla kanssani. Olen jopa ehdottanut pariterapiaa, mutta ei kuulemma halua puhua tapahtuneesta enää.
Alan olemaan toivoton. Tiedän että tein todella väärin. Rakastan vaimoani yli kaiken, mutta en tiedä kauanko kestän tällaisessa suhteessa
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpä: Ap romutti vaimonsa elämän, rikkoi luottamuksen ja turvallisuudentunteen sekä veti lokaan heidän yhteisen suhteensa. Sitten ap miettii miksi vaimo ei lepy ravintolaillallisilla ja imuroinnilla. Kumma juttu tosiaan.
No jos näin on, niin miksi vaimo ei lopeta liittoa? Olen itsekin suhteessani petetty, ja tiedän kuinka vaikeaa ja tuhoavaa se on. Minulla kesti vuosia toipua, ja saimme kuin saimmekin suhteemme korjattua. Mutta minulle on vieras ajatus, että olisin rankaissut miestäni mykkäkoululla ja kylmyydellä, meillä se korjaus tapahtui nimenomaan päinvastoin. Me puhuimme ja puhuimme. Sain ihan luvan kansaa raivota ja itkeä (ja niin totisesti teinkin). Sitten vain eräänä päivänä päätin, että nyt riittää, en enää puhu asiasta ja aloin keskittyä suhteemme hyviin asioihin.
Ihmiset käsittelee asioita eri tavoin. Sinä raivosit ja itkit, tämä nainen käsittelee varmaan asioita sisäisesti. Ei se aina ole toisen rankaisemista, jos ei itse pääse yli pettämisestä. Aika vaikea siinä olla lempeä ja rakastava, kun sisällä on kunnon tunnemyllerrys. Voisi kuvitella, että vastaavaa kokeneella olisi vähän ymmärrystä muita samassa tilanteessa olevia kohtaan.
En tarkoittanut, että hänen pitäisi olla lempeä ja rakastava yhtäkkiä. Mutta on vaikea kuvitella, että hän itsekään haluaa elää kylmässä liitossa, eikä se ole oikein ketään kohtaan. Etenkin jos parilla on lapsia, he saavat aivan hirveän mallin elämäänsä.
Ei heillä ole lapsia, ja jokaisella se käsittely ja eron prosessointi vie oman aikansa. Tässä tilanteessa en kyllä syyllistäisi sitä naista nyt yhtään mistään. Hän ei ole tehnyt mitään väärää.
Ei hän ole tehnyt mitään väärää, mutta siitä huolimatta hän on nyt tilanteessa, missä parisuhteen jatko riippuu hänestä. Tämä on kipeä ja epäoikeudenmukainen fakta, mikä minun piti sisäistää omassa suhteessani. Joka päivä me teemme valintoja, siinä miten kohtelemme perhettämme, miten kommunikoimme ja mitä haluamme viestittää. Näistä on valitettavasti otettava vastuu jossain vaiheessa.
Hän varmasti tekee ratkaisuja omassa aikataulussaan. Mies voi tehdä omansa. Vaimo ei silti toimi tässä väärin.
Mies petti mua pian 4v sitten ja siihen muuttui kaikki. Yhdessä oltu joku 30v. Ollaan siis yhä yhdessä mut rakkaus hävisi. Toki sekstaillaan yms mut mietin aina sitä toista naista. Eli se oli niinku siinä mut pakon sanelemista syistä ollaan yhdessä.
Aion todellakin pettää jos tarpeeksi upea tyyppi osuu kohdalle. Nyt jo ollut pientä juttua mut ei loppuun asti. Mut ei haittais tai kaduttais yhtään pettää. Ajattelen meidän suhdetta vapaana suhteena. Uskoisin et vaimollasi sama. Kaikki turvallisuus, luottamus ja hyvä olo katoaa pettämisen jälkeen ja ne varmasti joka naiselle tärkeimmät jutut pitkässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpä: Ap romutti vaimonsa elämän, rikkoi luottamuksen ja turvallisuudentunteen sekä veti lokaan heidän yhteisen suhteensa. Sitten ap miettii miksi vaimo ei lepy ravintolaillallisilla ja imuroinnilla. Kumma juttu tosiaan.
No jos näin on, niin miksi vaimo ei lopeta liittoa? Olen itsekin suhteessani petetty, ja tiedän kuinka vaikeaa ja tuhoavaa se on. Minulla kesti vuosia toipua, ja saimme kuin saimmekin suhteemme korjattua. Mutta minulle on vieras ajatus, että olisin rankaissut miestäni mykkäkoululla ja kylmyydellä, meillä se korjaus tapahtui nimenomaan päinvastoin. Me puhuimme ja puhuimme. Sain ihan luvan kansaa raivota ja itkeä (ja niin totisesti teinkin). Sitten vain eräänä päivänä päätin, että nyt riittää, en enää puhu asiasta ja aloin keskittyä suhteemme hyviin asioihin.
Ihmiset käsittelee asioita eri tavoin. Sinä raivosit ja itkit, tämä nainen käsittelee varmaan asioita sisäisesti. Ei se aina ole toisen rankaisemista, jos ei itse pääse yli pettämisestä. Aika vaikea siinä olla lempeä ja rakastava, kun sisällä on kunnon tunnemyllerrys. Voisi kuvitella, että vastaavaa kokeneella olisi vähän ymmärrystä muita samassa tilanteessa olevia kohtaan.
En tarkoittanut, että hänen pitäisi olla lempeä ja rakastava yhtäkkiä. Mutta on vaikea kuvitella, että hän itsekään haluaa elää kylmässä liitossa, eikä se ole oikein ketään kohtaan. Etenkin jos parilla on lapsia, he saavat aivan hirveän mallin elämäänsä.
Ei heillä ole lapsia, ja jokaisella se käsittely ja eron prosessointi vie oman aikansa. Tässä tilanteessa en kyllä syyllistäisi sitä naista nyt yhtään mistään. Hän ei ole tehnyt mitään väärää.
Ei hän ole tehnyt mitään väärää, mutta siitä huolimatta hän on nyt tilanteessa, missä parisuhteen jatko riippuu hänestä. Tämä on kipeä ja epäoikeudenmukainen fakta, mikä minun piti sisäistää omassa suhteessani. Joka päivä me teemme valintoja, siinä miten kohtelemme perhettämme, miten kommunikoimme ja mitä haluamme viestittää. Näistä on valitettavasti otettava vastuu jossain vaiheessa.
Hän varmasti tekee ratkaisuja omassa aikataulussaan. Mies voi tehdä omansa. Vaimo ei silti toimi tässä väärin.
Valitettavasti on pareja, joissa jäädään lopullisesti mykkään katkeruuteen. Kaikki eivät pääse pettämisestä koskaan yli, eikä tietysti tarvitsekaan. Toivon, että näin ei heille käy. Tuntuu vähän elämän tuhlaukselta sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Mies petti mua pian 4v sitten ja siihen muuttui kaikki. Yhdessä oltu joku 30v. Ollaan siis yhä yhdessä mut rakkaus hävisi. Toki sekstaillaan yms mut mietin aina sitä toista naista. Eli se oli niinku siinä mut pakon sanelemista syistä ollaan yhdessä.
Aion todellakin pettää jos tarpeeksi upea tyyppi osuu kohdalle. Nyt jo ollut pientä juttua mut ei loppuun asti. Mut ei haittais tai kaduttais yhtään pettää. Ajattelen meidän suhdetta vapaana suhteena. Uskoisin et vaimollasi sama. Kaikki turvallisuus, luottamus ja hyvä olo katoaa pettämisen jälkeen ja ne varmasti joka naiselle tärkeimmät jutut pitkässä suhteessa.
Avioero on laillinen. Ei ole mitään sellaista asiaa, mikä pakottaisi jatkamaan suhdetta. Ei ainoatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on pareja, joissa jäädään lopullisesti mykkään katkeruuteen. Kaikki eivät pääse pettämisestä koskaan yli, eikä tietysti tarvitsekaan. Toivon, että näin ei heille käy. Tuntuu vähän elämän tuhlaukselta sellainen.
Tästä olen samaa mieltä. Ero olisi molempien kannalta paras ratkaisu.
Jos kerta olet noin rakastunut vaimoosi ja motivoitunut olemaan hänen kanssaan, mikä ajoi pettämään? Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt, sillä jos oikeasti näkee toisen niin ihanana ja upeana, niin ei kai silloin huomaa muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioero on laillinen. Ei ole mitään sellaista asiaa, mikä pakottaisi jatkamaan suhdetta. Ei ainoatakaan.
no meisän tilanteessa sellainen syy on, tiedän että ollaan ainoita maailmassa kellä tämä syy mutta tämä estää eroamisen. Ei täöä hyväksi ole enää kummallekkaan. Onneksi toki seksiä välillä ja on meillä välillä hauskaakin yhdessä mutta turva, luottamus ja sellainen hyvä olo puuttuu. Toinen vaan on elämänkumppanina mutta ei ole enää sitä tunnetta pettämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no meisän tilanteessa sellainen syy on, tiedän että ollaan ainoita maailmassa kellä tämä syy mutta tämä estää eroamisen. Ei täöä hyväksi ole enää kummallekkaan. Onneksi toki seksiä välillä ja on meillä välillä hauskaakin yhdessä mutta turva, luottamus ja sellainen hyvä olo puuttuu. Toinen vaan on elämänkumppanina mutta ei ole enää sitä tunnetta pettämisen jälkeen.
Jännä, miten jokaisella yhdessä kituuttavalla parilla on se maailman ainoa pakottava syy, jonka takia ei voi erota. Huijaat itseäsi. Kaikki ongelmat on ratkaistavissa. Voi tietää taloudellisia menetyksiä, mutta mikään määrä rahaa ei korvaa menetettyjä onnettomia vuosia huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä kaverisi siis mies eli vaimollesi paljastui, että olet biseksuaali?
Mene sinä terapiaan, ehkä vaimo tulee perässä, kun haluaa tietää mitä siellä puhutaan. Kadut aidosti, mutta valitettavasti, kuten monet sanovat, niin luottamus ja kunnioitus menee eikä niitä aina saa takaisin. Varmaankin vaimosi pelkää muutosta eli eron ottamista. Ei tuossakaan tilanteessa ole kummallekaan hyvä olla. Jos ole biseksuaali, niin olet tehnyt todella väärin myös siinä, jos olet salannut suuntautumisesi.
Toivottavasti olette käyneet ottamassa sp-tautitestit.
Kaveri oli nainen. Sp-tautitesteissä en käynyt koska emme harrastaneet yhdyntää tai suuseksiä
Ap
No mitä sitten teitte?
Suutelua ja käsipeliä baarin vessassa
Ap
No kele. Olisit jättänyt kertomatta. Mä luulin, että paneskelitte kunnolla, kuten ex-mies petti minua. Ihan eri asia kuin pussailla jossain baarin ulostamispaikassa.
Pettämistä sekin. Minä kokisin tulleeni petetyksi ihan vain siitäkin, jos puoliso lähettelisi romanttisia ja eroottisia viestejä toisen kanssa. Toisen nuoleskelu ja lääppiminen todellakin lasketaan ainakin meidän parisuhteessa pettämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta olet noin rakastunut vaimoosi ja motivoitunut olemaan hänen kanssaan, mikä ajoi pettämään? Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt, sillä jos oikeasti näkee toisen niin ihanana ja upeana, niin ei kai silloin huomaa muita?
En ole aloittaja, mutta voin kommentoida tähän sen verran, että miehet tyypillisesti pettävät, kun heidän elämässään on kriisi, se voi toki olla pienikin. Ikäkriisi, pettymys työhön tmv. Tilastollisesti mies pettää kaikkein todennäköisimmin sillon, kun hänen isänsä kuolee ja hän käsittelee asiaa. Puolison ominaisuudet tai suhteen tila eivät yleensä liity pettämiseen lainkaan, vaikka mies mielellään vastuuta vältelläkseen näiden syyksi sen verhoaakin. Liitto voi olla upea ja kotona mitä kaunein ja ihanin huippumalli.
Mitenkähän jotkut pystyy harrastaan parinvaihtoa tai kimppaseksiä? Kun lukee näitä kommentteja niin tuntuu että kaikki ovat maailman uskollisimpia ja vilkaisukin vastakkaiseen sukupuoleen on pettämistä.
Vaimosi on saanut tarpeekseen, odottaa että ymmärtäisit hakea eroa. Miksi hänen sitä pitäisi hakea, sinähän se olet ryssinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä kaverisi siis mies eli vaimollesi paljastui, että olet biseksuaali?
Mene sinä terapiaan, ehkä vaimo tulee perässä, kun haluaa tietää mitä siellä puhutaan. Kadut aidosti, mutta valitettavasti, kuten monet sanovat, niin luottamus ja kunnioitus menee eikä niitä aina saa takaisin. Varmaankin vaimosi pelkää muutosta eli eron ottamista. Ei tuossakaan tilanteessa ole kummallekaan hyvä olla. Jos ole biseksuaali, niin olet tehnyt todella väärin myös siinä, jos olet salannut suuntautumisesi.
Toivottavasti olette käyneet ottamassa sp-tautitestit.
Kaveri oli nainen. Sp-tautitesteissä en käynyt koska emme harrastaneet yhdyntää tai suuseksiä
Ap
No mitä sitten teitte?
Suutelua ja käsipeliä baarin vessassa
Ap
No kele. Olisit jättänyt kertomatta. Mä luulin, että paneskelitte kunnolla, kuten ex-mies petti minua. Ihan eri asia kuin pussailla jossain baarin ulostamispaikassa.
No kyllä vieraan elimen hiplaaminen on pettämistä.
Kyllä aikoinaan minun ex-avokki itse kertoi, että oli ravintolassa lääppinyt kännissä yhen kerran. Oli pahoillaan. En tuota osannut kovin pahana pitää, koska itse vielä kertoi. Ehkä vähäksi aikaa meni halut läheisyyteen ja kävin kavereiden kanssa bilettämässä. Se oli siinä ja jatkettiin eloa ja varattiin ulkomaan matka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikoinaan minun ex-avokki itse kertoi, että oli ravintolassa lääppinyt kännissä yhen kerran. Oli pahoillaan. En tuota osannut kovin pahana pitää, koska itse vielä kertoi. Ehkä vähäksi aikaa meni halut läheisyyteen ja kävin kavereiden kanssa bilettämässä. Se oli siinä ja jatkettiin eloa ja varattiin ulkomaan matka.
'
Niin, ihmiset, suhteet ja suhdesopimukset on erilaisia. Ap:lla ja vaimollaan on selvästi erilainen suhde kuin teillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän jotkut pystyy harrastaan parinvaihtoa tai kimppaseksiä? Kun lukee näitä kommentteja niin tuntuu että kaikki ovat maailman uskollisimpia ja vilkaisukin vastakkaiseen sukupuoleen on pettämistä.
Eri asia. Pettäminen on jotain mitä tehdään salaa puolisolta.
Pettäminen on elämän suola eikä sitä kannata koskaan tunnustaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille teille, jotka kyseenalaistatte, että miksi kerroin: halusin olla vaimolle rehellinen ja antaa mahdollisuuden tehdä päätöksen, että haluaako hän edelleen olla kanssani
Idiootti. Jos petit mutta rakastat vaimoasi ja haluat olla jatkossakin hänen kanssaan, niin mitä helvettiä menit kertomasn pettäneesi häntä.
Etkö urpo tajua kuinka se satuttaa toista. Olisit ääliö pitänyt sen omana tietonasi ja potenut syyllisyytyä siitä lopun ikääsi, ihan vaan keskenäsi.
Nyt halusit itseriittoisesti keventää omaatuntoasi ja siirsit tuskan ja päätösvallan vaimolle. Nyt aikuinen mies siellä vingut kun vaimo ei olekaan antanut anteeksi ja sulla on tylsää.
Tää on niin miljoona x nähtyä ja kuultua. Äijät ei osaa ajatella yhtään nokkaansa pidemmälle, molo ojossa mennään ku siltä untuu ja sit heittäydytään martyyriksi ja syyllisteyään vielä vaimoa ku sitä ei enää kiinnosta ja ku se ei nyt käyttäydykään enää kuten MINÄ haluan.
Ymmärrä että SINÄ rikoit liittosi ja kanna sitä toetoa lopun ikääsi mielesi päällä.
Tuo kysymys kannattaa esittää sille vaimolle eli onko enää mitään tehtäviss'. Muttuu myrkylliseksi koko suhde.
Älä viitsi vähätellä. Kyllä minä raivostuisin jos mun kumppanin sormet ois toisen naisen pillussa tai toisen naisen käsi mun kumppanin housuissa. Se on pettämistä ja minä eroaisin. Jo suutelu on pettämistä ellei suhteessa ole toisin sovittu