Teini haluaa pelitietokoneen joululahjaksi
Kommentit (32)
Niitä saa kaupasta. Sinne vaan ostamaan.
Koneessa sitten pitää olla GTX 4090 ettei teinille tule paha mieli. Saa osamaksulla.
Köyhän on viisasta rakentaa pelikone itse, kuin tuhlata rahaa siihen, että joku toinen on tehnyt sen puolestasi. Black Friday lähestyy, ja silloin saat komponentit halvemmalla. M27
No sehän ihan riippuu sen osamaksun ehdoista. Yleensä kulutusluotto pankista on halvempi. Ja yleensä ei kannata ostaa sellaista mihin ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhän on viisasta rakentaa pelikone itse, kuin tuhlata rahaa siihen, että joku toinen on tehnyt sen puolestasi. Black Friday lähestyy, ja silloin saat komponentit halvemmalla. M27
Tai jos ei halua koota itse, niin niitä kokoamispalveluitakin saa kai kohtuuhintaan. Joka tapauksessa kannattaa ostaa komponentit erikseen eikä kauppojen valmispaketteja, jotka ovat paskoja ja ylihintaisia.
Tekis mieli hakata kaikki pöytäkoneet palasiksi vanhoilla järvisen suksilla ja syödä palaset OMNOMNOM
Paskannan seittemän tablettia sen jälkeen jotka syö virtaa kymmenesosan pöytätietokoonesta!1!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos ei halua koota itse, niin niitä kokoamispalveluitakin saa kai kohtuuhintaan. Joka tapauksessa kannattaa ostaa komponentit erikseen eikä kauppojen valmispaketteja, jotka ovat paskoja ja ylihintaisia.
Totta. Nekin ovat halvempia. Tosin he ostavat komponentit, joten et voi toimittaa niitä heille. Siinä tulee helposti maksettua liikaa. Silti tosin halvempi kuin valmiskone. M27
Mikäli osamaksusta aiheutuu minkäänlaisia kuluja tai se on korollista lainaa, niin osamaksulla ostamisessa ei ole mitään mieltä.
Jos kokonaishinta on täysin sama maksatko sen kerralla vai osissa, niin silloin se on toki harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Tällöin ostettaessa osamaksulla on kuitenkin oltava varma, että kykenee tuotteen maksamaan maksusuunnitelman mukaisesti, ettei joudu ongelmiin tai joudu maksamaan mahdollisia lisäkuluja tai viisästyskorkoja.
Ja vaikka osamaksu olisi täysin kuluton, ei sen valitsemisesta ole mitään hyötyä jos et sijoita kyseisiä rahoja tuottavasti siksi ajaksi, kunnes osamaksu pitää maksaa pois.
All in all... jos sinulla ei ole varaa ostaa jotain omilla rahoilla, älä osta!
Kyllä ne valmis pelikoneetkin nykyään ihan päteviä ja valikoimaa on takavuosiin verrattuna, ongelmat nostaa päätään usein konetta päivittäessä, oman koneen koteloon ei esimerkiksi RTX näytönohjaimet mahtuisi. Ikää sillä jo toki mutta pitkään palvellut.
Vierailija kirjoitti:
Tai antaa jonkun toisen ostaa ja koota ja ostaa sitten se. Tosin ap:n tietotaito tuskin riittää siihen, että osaa sopivan ostaa. Meillä kahden koneet on ostettu jonkun muun kokoamana ja myymänä, yksi on ostettu liikkeen kokoamispalveluna, tosin sitä on vuosien mittaan päivitetty osa tai pari kerrallaan, ettei siinä ole paljoa alkuperäistä jäljellä.
kaupan kone 2500e+ jos ei ole pelinäyttöä, hiirtä ja näppistä valmiina.
Vierailija kirjoitti:
No sehän ihan riippuu sen osamaksun ehdoista. Yleensä kulutusluotto pankista on halvempi. Ja yleensä ei kannata ostaa sellaista mihin ei ole varaa.
Mutta kun ei täällä ole kenelläkään luottotietoja.
1500 saa jo kohtuullisen paketin, jos huippunäytönohjaajia löytyy.
Etu tämän jälkeen poika on mennyttä.
Tietokoneet ovat putinin hintojen takia nykyään todella kalliita.
Vierailija kirjoitti:
kaupan kone 2500e+ jos ei ole pelinäyttöä, hiirtä ja näppistä valmiina.
Itse ratkaisin asian niin että olen pitänyt huonompaa näyttöä, hiirtä ja näppistä, en pelaa netissä ja kun matalalla resoluutiolla pelailee niin pyöriikin pelit vielä nätisti vaikka koneella ikää.
Kannattaa kahtoa jimmsin valmiiksi kasattua konetta ihan kohtuu hintasia ja hyvää rautaa löytyy valmiiksi asennettuna
Kysy teiniltä mitä pelejä haluaa sillä koneella pelata.
Kyllä harmittaa jos pistät 2-3 tuhatta euroa koneeseen ja teini asentaa siihen mine craftin.
ota teini kauppaan, ne tietää mitä haluaa koneelta, itse en osta yhtäkään konetta ellen kysy pojalta tietoja ja hän yleensä valitsee, ei oo myyjä
Osta tehokas pöytäkone niin saadaan pöytäkonehullukin hereille.