iski napsusormi oikean käden pikkurilliin
onko täällä vaivasta/vaivan käyneitä ja paraniko??
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Menisin päivystykseen.
oon käyny kaksi kertaa !!. viikko sitten maanantaina kävin ja todettiin toi vaiva ja lekuri määräs lepoa/saikkua/buranaa. tän viikon maanntaina kävin uudestaan ja tämä viikko saikkua ja buranalla. vihlominen/kipu häipyny sormesta mutta aika ajoin sormea koukistaessa napsu kuuluu...
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloitusta.
Olisko toheloinut vasaralla pikkurilliään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloitusta.
napsusormi eli sormen koukistaja jänteen jännetuppi tulehdus tuli liikarasituksesta!!. onko täällä ihmisiä ihmisiä joilla ollut sama vaiva...-AP
Korjaa pari napsua niin alkaa taulut tippumaan.
Voi ei, kokemusta on ja pitkään vei ennenkuin apua sain. Minä siis eräänä aamuna heräsin nimetön koukussa. En saanut sitä suoristettua ilman toisen käden apua.
Tein fyysistä työtä ja sormi tuli niin kipeäksi, että jäin kolmeksi viikoksi sairaslomalle. Jonkun särkylääkkeen sain ja ohjeen pitää sormea lastassa. Vaiva ei täysin parantunut, mutta lepo oli tehnyt hyvää.
Töihinpaluu palautti kivut ja sormi turposi ilmapalloksi. Työterveys levitteli käsiään ja laittoi vaan uudestaan sairaslomalle. Menin sitten yksityiselle, joka otti asian tosissaan ja hänen avullaan sain lähetteen käsikirurgille. Yksityinen kirjoitti siis kattavan lausunnon ja minä toimitin sen työterveyteen, josta sitten suostuttiin laittamaan lähete eteenpäin.
Vaiva oli alkanut syyskuussa ja joulukuussa pääsin käsikirurgille, joka pisti kortisonipiikin. Se sattui paljon, mutta hoiti vaivan kerralla. Tästä on nyt jo n.10 vuotta ja uudestaan ei ole napsusormea tullut.
Mulla sama vaiva. Kortisonipiikki helpotti.
Jep.Mulla oli oikean nimettömässä.Lepo(pikkulasta, joka ehkäisi sen koukistamista) ja kipulääke.Meni ohi.Nyt parin vuoden jälkeen uusinut kahteen sormeen ja levinnyt kämmeneen.Ei kiva.
Mulla parasta aikaa vasemman käden keskisormi lastassa. Keskisormen kohdalla rystynen turvoksissa ja kipeä. Liika Rasitus kynsileikkurilla aiheutti😬. Pitkävaikutteinen tulehduskipulääke käytössä. Nyt lähti roskiin kynsileikkurit tästä huushollissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin päivystykseen.
oon käyny kaksi kertaa !!. viikko sitten maanantaina kävin ja todettiin toi vaiva ja lekuri määräs lepoa/saikkua/buranaa. tän viikon maanntaina kävin uudestaan ja tämä viikko saikkua ja buranalla. vihlominen/kipu häipyny sormesta mutta aika ajoin sormea koukistaessa napsu kuuluu...
Meikällä peukalo. Kesti vuoden.
Menisin päivystykseen.