Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko suhteessa mahdollisen narsistisen miehen kanssa?

Vierailija
03.11.2022 |

- Yhdessä 15v
- Mies vanhempi kuin minä
- Minä olen ollut koko suhteen ajan ahdistunut/masentunut
- Henkisesti paljon heikompi
- Taloudellisesti paljon heikompi
- Vannonut kuolematonta rakkautta miehelle, ajatellut että elämäni on arvotonta ilman häntä
- Jatkuvaa ylistämistä ja palvomista

Nyttemmin olen saanut hyvän työpaikan ja tienaan yhtä hyvin ja tulevaisuudessa paremmin kuin mies. Olen vahvistanut itsetuntoani niin, etten ole esim sairaan mustasukkainen (kuolen jos valitset jonkun toisen minun sijaan) tai laita muutenkaan itseäni hänen alapuolelleen. Haluan olla oma vahva itseni vahvan miehen rinnalla, en kilpailla millään tavalla.

Nykyään mies ei halua harrastaa kanssani seksiä, ei kuulemma huvita koskaan. Mies on masentunut ja kuulemma jotenkin rikki. Erittäin heikko itsetunto. Asettuu puolustuskannalle tosi herkästi jos tulkitsee minun sanomiset vihamielisenä.

Jotenkin liitän tämän siihen, että kun mieheltä otettiin sairaalloinen palvonta ja ylistys pois, hänestä tuli heikko.

Mielipiteitä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta mitenkään että miehesi olisi narsisti. Kuulostaa enemmänkin siltä, että sinulla on useita ongelmia joiden kanssa et pärjää ja jotenkin projosoit näitä ongelmia nyt mieheesi. 

Vierailija
22/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta mitenkään että miehesi olisi narsisti. Kuulostaa enemmänkin siltä, että sinulla on useita ongelmia joiden kanssa et pärjää ja jotenkin projosoit näitä ongelmia nyt mieheesi. 

Voitko tarkentaa? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia on enemmän naisissa kuin miehissä. Just sayin'...

Vierailija
24/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on rikki? Miten tulisi ehjäksi. Mikä häntä piristäisi? Ei tuolla perusteella voi oikein diagnosoida, saati palstalla. Ei tietoa miksi on puolustuskannalla, suomalaisilla on miniaspergeriä, muttei sitäkään voi sanoa onko - ehkä on ärtynyt. Uuvuttaako työ hänet ja arki.

Vierailija
25/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli osat kääntyneet? Olit itse samanlainen tuossa tilanteessa, olet mahdollisesti narsisti?

Vierailija
26/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies on rikki? Miten tulisi ehjäksi. Mikä häntä piristäisi? Ei tuolla perusteella voi oikein diagnosoida, saati palstalla. Ei tietoa miksi on puolustuskannalla, suomalaisilla on miniaspergeriä, muttei sitäkään voi sanoa onko - ehkä on ärtynyt. Uuvuttaako työ hänet ja arki.

Siis tulkitsee ihan neutraalit sanomani asiat riidan haastamiseksi ja suuttuu. Sellaista mitä näkee usein, kun henkilö ei pidä toisesta ja suhtautuu tähän negatiivisella ennakkoasenteella. Ap

Vierailija
27/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli osat kääntyneet? Olit itse samanlainen tuossa tilanteessa, olet mahdollisesti narsisti?

Ei ole osat kääntyneet, miten muka? En todellakaan halua miestä alapuolelleni vaan haluan että on paras itsensä, vahva ja itsevarma. En tykkää sellaisesta (enää) että palvotaan sairaalloisesti, kenenkään osalta. Ap

Vierailija
28/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko tarkentaa? Ap

Olet itse tietoisesti laittanut itsesi miehen alapuolelle, mutta nyt jotenkin syyllistät miestä siitä.

Et ollenkaan huomioi sitä, että miehesi on masentunut (mistä syystä usein seksihalut katoavat) etkä edes ajattele sitä, että hän todennäköisesti tarvitsee ihan ammattilaisen apua masennukseen.

Myöskin jos on masentunut, huono itsetunto ja tuntee olonsa rikkinäiseksi silloin on vaikea keskustella asioista, varsinkin jos sinä häntä jotenkin kritisoit (vaikka kuinka "neutraalisti" sen sanoisit).

Et tunnu kirjoituksissasi lainkaan ajattelevan sitä, että miehesi tarvitsee selkeästi apua. Haluat vain haukkua hänet narsistiksi. Ettet itse ole narsisti? 

Vierailija
29/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko tarkentaa? Ap

Olet itse tietoisesti laittanut itsesi miehen alapuolelle, mutta nyt jotenkin syyllistät miestä siitä.

Et ollenkaan huomioi sitä, että miehesi on masentunut (mistä syystä usein seksihalut katoavat) etkä edes ajattele sitä, että hän todennäköisesti tarvitsee ihan ammattilaisen apua masennukseen.

Myöskin jos on masentunut, huono itsetunto ja tuntee olonsa rikkinäiseksi silloin on vaikea keskustella asioista, varsinkin jos sinä häntä jotenkin kritisoit (vaikka kuinka "neutraalisti" sen sanoisit).

Et tunnu kirjoituksissasi lainkaan ajattelevan sitä, että miehesi tarvitsee selkeästi apua. Haluat vain haukkua hänet narsistiksi. Ettet itse ole narsisti? 

Minä koen itseni nyt hyödyttömäksi kun en ole jatkuvasti nostamassa miestä korokkeelle, minua ei tarvita eikä haluta.

Mies on nähdäkseni kriisissä siksi, kun ei osaa itse antaa itselleen tarvitsemaansa arvostusta ja tsemppiä. Tietenkin kehun ja puhun kauniisti kuten aina ennenkin, mutta en ole valmis heittäytymään lätäkköön hänen edessään enkä kuole jos hän ei valitse minua. Minä en voi palata takaisin rooliin jossa painan itseni pikkuruiseksi miehen rinnalla, jotta hän voisi tuntea itsensä mahtavaksi.

Olen ehdottanut pariterapiaa, ei kuulemma ole aihetta mennä. Ap

Vierailija
30/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
31/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet itse ole narsisti? 

Huhhuh mitä uhrin syyllistämistä.

Vierailija
32/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan et juurikaan kuvaile miestä vaan itseäsi, joten vaikea sanoa miehestä mitään.

Kaikki on toki vain minun puoli tarinasta muutenkin.

Miehen äiti ylistää miestä valtavasti ja pyytää mieheltä apua kaikkeen. Heittäytyy täysin avuttomaksi. Hänellä on muitakin lapsia, mutta mieheni on ehdoton lempilapsi.

Jos minä haastan miestä, hän lopettaa puhumasta ja vetäytyy. Hän tietää että se sattuu minuun tosi paljon ja on myöntänyt, että saa siitä ylimielistä tyydytystä.

Hän on huomioiva ja ihana silloin kun olen masentunut, sairas, jotenkin heikommassa asemassa kuin hän. Jos olen hyväntuulinen ja vahva itseni, hän vetäytyy ja passivoituu.

Terveisiä suhteissa molemmat voi olla vuorollaan heikkoja tai vahvoja. Tuo "ylimielinen tyydytys" ei kyllä kuulosta hyvältä.

Vierailija
33/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillisyys.

Kukaan ei ole vastuussa toisen teoista, mutta jokainen on vastuussa omistaan.

Vierailija
34/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko tarkentaa? Ap

Minä koen itseni nyt hyödyttömäksi kun en ole jatkuvasti nostamassa miestä korokkeelle, minua ei tarvita eikä haluta.

Mies on nähdäkseni kriisissä siksi, kun ei osaa itse antaa itselleen tarvitsemaansa arvostusta ja tsemppiä. Tietenkin kehun ja puhun kauniisti kuten aina ennenkin, mutta en ole valmis heittäytymään lätäkköön hänen edessään enkä kuole jos hän ei valitse minua. Minä en voi palata takaisin rooliin jossa painan itseni pikkuruiseksi miehen rinnalla, jotta hän voisi tuntea itsensä mahtavaksi.

Olen ehdottanut pariterapiaa, ei kuulemma ole aihetta mennä. Ap

Ette te pariterapiaa tarvitse, vaan yksittäisiä terapiasessioita ammattilaisten kanssa.

Ensiksi pitää hoitaa omat ongelmat, sitten keskittyä siihen parisuhteeseen (ja että onko se parisuhde enää kummallekkin tyydyttävä)

Vierailija
35/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan et juurikaan kuvaile miestä vaan itseäsi, joten vaikea sanoa miehestä mitään.

Kaikki on toki vain minun puoli tarinasta muutenkin.

Miehen äiti ylistää miestä valtavasti ja pyytää mieheltä apua kaikkeen. Heittäytyy täysin avuttomaksi. Hänellä on muitakin lapsia, mutta mieheni on ehdoton lempilapsi.

Jos minä haastan miestä, hän lopettaa puhumasta ja vetäytyy. Hän tietää että se sattuu minuun tosi paljon ja on myöntänyt, että saa siitä ylimielistä tyydytystä.

Hän on huomioiva ja ihana silloin kun olen masentunut, sairas, jotenkin heikommassa asemassa kuin hän. Jos olen hyväntuulinen ja vahva itseni, hän vetäytyy ja passivoituu.

Terveisiä suhteissa molemmat voi olla vuorollaan heikkoja tai vahvoja. Tuo "ylimielinen tyydytys" ei kyllä kuulosta hyvältä.

No niinpä. Tämä viuhui kovaa vauhtia ohi niiltä joilla oli kiire haukkua apta narsistiksi.

Vierailija
36/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos istut miehesi kanssa pöydän ääreen ja juttelette kaikki tuntonne auki.

Vierailija
37/37 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos istut miehesi kanssa pöydän ääreen ja juttelette kaikki tuntonne auki.

Olet nero. Kukaan ei olisi tullut tätäkään ajatelleeksi