En voi tehdä työvuoroa sairaalassa järjestettävien kokeiden takia
Ja työnantaja laittoi minulle illaksi klo 14-22 työvuoron. Seuraava aamuvuoro ja kaksi sitä seuraavaa vuoroa ovat klo 06-14. Menikö tämä ihan lain mukaan? Pitäisi olla vähintään 11 h vuorojen välissä ja poikkeustapauksissakin 9 h.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot työnantajalle, että en voi tulla silloin ja silloin töihin, kun olen sairaalassa kokeissa. Voit jatkaa, että et tiedä voitko tulla töihin iltaan.
Käyt kokeessa ja pyydät sairaslomatodistuksen. Ne kirjoittavat sen siihen asti kun on tarve.
Sitten sairaslomalapussa on sanottu sairasloman kesto. Jos se on koko päivä, soitat työnantajalle että tämä päivä on sairaslomaa, jos loma on pitempi kerrot sen ajan. Ja viet sen lomalapun seuraavana työpäivänä pomolle.Mulle riittäisi palkatonkin sille päivälle. No puoliso sanoi, että näytä se kirje jonka sait sairaalasta. Kokeeseen kuuluu mm. sitä edeltävä paasto, erikoisruokavalio ja koetta edeltävä radioaktiivisen komponentin nieleminen. ap
Kerro lisää erikoisruokavaliosta ja radioaktiivisesta komponentista. Kuulostaa pelottavalle. Mitä sun siis piti syödä? Ja mitä toi komponentti on? Mulla ois ehkä kans tutkimukset edessä. Kattoo nyt mitä lääkäri määrää. 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot työnantajalle, että en voi tulla silloin ja silloin töihin, kun olen sairaalassa kokeissa. Voit jatkaa, että et tiedä voitko tulla töihin iltaan.
Käyt kokeessa ja pyydät sairaslomatodistuksen. Ne kirjoittavat sen siihen asti kun on tarve.
Sitten sairaslomalapussa on sanottu sairasloman kesto. Jos se on koko päivä, soitat työnantajalle että tämä päivä on sairaslomaa, jos loma on pitempi kerrot sen ajan. Ja viet sen lomalapun seuraavana työpäivänä pomolle.Mulle riittäisi palkatonkin sille päivälle. No puoliso sanoi, että näytä se kirje jonka sait sairaalasta. Kokeeseen kuuluu mm. sitä edeltävä paasto, erikoisruokavalio ja koetta edeltävä radioaktiivisen komponentin nieleminen. ap
Pyydä sitä lääkäriä kirjoittamaan tutkimuspäivästä sairauslomatodistus. Kysy todistuksen kirjoittamista etukäteen. Tällöin sillä lääkärillä on mahdollisuus kertoa sulle oma näkökantansa tarviiko todistusta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin "seuraava aamuvuoro JA kaksi seuraavaa..." eli rinnastin aamuvuoron ja 6-14 vuorot. Eli kirjoitin täysin oikein että kyseessä on kolme 6-14 aamuvuoroa. Tottakai olisin maininnut jos aamuvuoro olisi eri kuin 6-14 vuoro. ap
Ei mulla muuta, mutta esim sairaanhoitolaitoksissa työvuorot voivat mennä just noin, että illasta sitte seuraavana päivänä aamuun. Tavallisimmin aamuvuoro alkaa seitsemältä. Että ei kai toi sulle suunniteltu laiton ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väliä sillä vuorolla on? Tuollaisella ns sairauskäynnille saa kuitenkin palkallista vapaata, täytyy vaan muistaa pyytää hoitopaikasta käyntitodistus. Kaikissa TESseissä mitä olen itse käsitellyt, on labrakäynnit yms palkallisia sairauspoissaoloja. Itsellenikin on kaikki labrakäynnit olleet palkallisia. Jos et saa palkallista vapaata, ota LM:n kautta liittoon yhteyttä, työnantaja siinä väärin tekee. Jos et ole liitossa, se on sitten voi voi ja kärsit palkattoman vapaan.
T palkanlaskija
Ei ainakaan siivousalalla ole palkallista, pitää korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso se sairaalan kirje, siinä pitäisi olla numero mihin voi soittaa, soita siihen ja kysy siitä sairaslomalapusta. Ne neuvovat. Laita kysymykset valmiiksi paperille mihin haluat vastaukset. Kyllä ne asiat selviävät. Turhaan murehdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää erikoisruokavaliosta ja radioaktiivisesta komponentista. Kuulostaa pelottavalle. Mitä sun siis piti syödä? Ja mitä toi komponentti on? Mulla ois ehkä kans tutkimukset edessä. Kattoo nyt mitä lääkäri määrää. 😭
Edellisenä päivänä dieetti on VHH. 12 tunnin paasto on ennen kokeita. Kuvantamiseen tarvitsee tuota komponenttia. En mä tiedä sitten mitä sun tutkimuksiin kuuluu. Mulla niiden piti olla vasta aikojen päästä mutta sain jo kahden viikon päähän. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä sitä lääkäriä kirjoittamaan tutkimuspäivästä sairauslomatodistus. Kysy todistuksen kirjoittamista etukäteen. Tällöin sillä lääkärillä on mahdollisuus kertoa sulle oma näkökantansa tarviiko todistusta vai ei.
Onko sulla arkivapaita, ja jos on, olisit yrittänyt saada tutkimusajan vapaapäivälle.
Sinänsä sairausloman pyytäminen on väärin, koska tuollainen tutkimus kuuluu omalle ajalle jolloin palkkaa ei makseta.
Pyydä palkaton poissa olo.
Tai tyydy siihen suunnitelmaan jonka sait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väliä sillä vuorolla on? Tuollaisella ns sairauskäynnille saa kuitenkin palkallista vapaata, täytyy vaan muistaa pyytää hoitopaikasta käyntitodistus. Kaikissa TESseissä mitä olen itse käsitellyt, on labrakäynnit yms palkallisia sairauspoissaoloja. Itsellenikin on kaikki labrakäynnit olleet palkallisia. Jos et saa palkallista vapaata, ota LM:n kautta liittoon yhteyttä, työnantaja siinä väärin tekee. Jos et ole liitossa, se on sitten voi voi ja kärsit palkattoman vapaan.
T palkanlaskija
Palkanlaskija on väärässä!
https://www.ktlehti.fi/2018/5/milloin-laakarikaynti-on-tyoaikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö palkatonta suostu antamaan? Onpa kumma!
Vierailija kirjoitti:
Melkoiseksi viisasteluksi mennyt kirjoittelu täällä. Ihan tahallaan ymmärretään mahdollisimman väärin asiat. Hmm. ap
Aloituksesi olo epäselvä.
Siis onko tilanne se, että menettää tutkimuksiin, joiden jälkeen et voi tehdä fyysisesti raskasta työtä?
Kuka tutkimukset on määrännyt? Olet sillin yhteydessä siihen lääkäriin, joka ne on määrännyt, kerrot, että teet fyysisesti raskasta työtä ja kysyt, että miten tässä tilanteessa toimitaan, kirjoittaako ko lääkäri sinulle sairasloman?
Noin minä toimisin. Työnantajalle olisi edullisinta, jos olisit pitänyt vapaapäiviä, mutta jos on noin pönttö esimies, että hänen kanssaan ei asiaa voi sopia, niin silloin otat sairaslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T palkanlaskija
Palkanlaskija on väärässä!
https://www.ktlehti.fi/2018/5/milloin-laakarikaynti-on-tyoaikaa
Jos on työterveyslääkärin lähetteestä alulle lähtenyt hoitoprosessi, ei se silloin ole omaehtoista hoitoa. Tarkoittaa sitä, että silloin pitää saada palkallista vapaata kokeisiin.
Sain vaihdettua työpäivän toiseksi eli homma hoidettu. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoiseksi viisasteluksi mennyt kirjoittelu täällä. Ihan tahallaan ymmärretään mahdollisimman väärin asiat. Hmm. ap
Tekstistäsi ei saa mitään selvää. Onko se joku verikoe vai mikä koe? Ja kerroitko esimiehelle, että olet menossa sairaalaan?
Sydämen varjoainekuvaus. En vain halua tulla tunnistetuksi täällä. ap
Sydämen varjoainekuvauksen jälkeen potilas lepää sairaalassa joitakin tunteja. Jos kuvaus tehdään nivusesta, niin raskasta nostelemista on välteltävä joitakin päiviä (lääkäri ohjeistaa), jos ranteesta niin käsivarren kanssa pitää olla muutama päivä varovainen (tässäkin lääkäri ohjeistaa).
Miksi ap ei ole jo nyt sairaslomalla? Ei tuohon sydämen varjoainekuvaukseen kirjoiteta lähetettä ilman vakavia sydänoireita tai sydäninfarktia.
Onko varmasti kysymyksessä sydämen varjoainetutkimus? Vai onko sittenkin kysymyksessä sydämen ultra-tutkimus?
Terveisin
Sydänpotilas
Mulle riittäisi palkatonkin sille päivälle. No puoliso sanoi, että näytä se kirje jonka sait sairaalasta. Kokeeseen kuuluu mm. sitä edeltävä paasto, erikoisruokavalio ja koetta edeltävä radioaktiivisen komponentin nieleminen. ap