En voi tehdä työvuoroa sairaalassa järjestettävien kokeiden takia
Ja työnantaja laittoi minulle illaksi klo 14-22 työvuoron. Seuraava aamuvuoro ja kaksi sitä seuraavaa vuoroa ovat klo 06-14. Menikö tämä ihan lain mukaan? Pitäisi olla vähintään 11 h vuorojen välissä ja poikkeustapauksissakin 9 h.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä esimies sanoi, kun kerroit tarvitsevasi vapaata tai työvuoron vaihtoa?
Kysyi vain mikä työvuoro olisi ollut. Vaihtoi sitten suoraan tuohon iltaan. ap
No et sitten siinä sanonu, et sulla on klo 6 aamu seuraavana päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Voi miten hirveää mennä kerran illasta aamuun, koita kestää
Mitenhän minä pärjään taas töissä kun monesti vuorojen välissä on vain 8 tuntia ( välillä ei sitäkään) ja matkaa työmaalle vähintään 30min/suunta ja painetaan 14-19 tunnin päiviä? Pitää varmaan tehdä valitus.
Onko sullakin siinä samaan syssyyn sydämen varjoainekuvaus? Erikoinen sattuma.
Kirjoitin "seuraava aamuvuoro JA kaksi seuraavaa..." eli rinnastin aamuvuoron ja 6-14 vuorot. Eli kirjoitin täysin oikein että kyseessä on kolme 6-14 aamuvuoroa. Tottakai olisin maininnut jos aamuvuoro olisi eri kuin 6-14 vuoro. ap
No kerroitko sille esimiehelle, että menet varjoainekuvaan ja sen jälkeen fyysistä rasitusta on vältettävä? Ei esimies ole ajatustenlukija. Sitä paitsi sairaalassa kirjoitetaan sairauslomaa, jos et pysty töihin sinä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin "seuraava aamuvuoro JA kaksi seuraavaa..." eli rinnastin aamuvuoron ja 6-14 vuorot. Eli kirjoitin täysin oikein että kyseessä on kolme 6-14 aamuvuoroa. Tottakai olisin maininnut jos aamuvuoro olisi eri kuin 6-14 vuoro. ap
Rinnastit siis aamuvuoron ja 6-14 vuorot.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuosta saa käsityksen, että ensin on aamuvuoro (vaikka 5-13) ja kaksi seuraavaa on 6-14. Selkeämmin ilmaistuna olisit voinut sanoa "kolme aamuvuoroa kello 6-14".
Mäkään en tosta avauksesta saa selvää, et mitä noista vuoroista et pysty tekemään? Jos et iltaa, mitä ne 2 viimistä aamua siihen liittyy? Jos et ekaa aamua, miten ne loput aamut silti siihen liittyy? Jos et voi jotain yhtä vuoroa tehdä, pitääkö sun siis pyytää saikkua kaikille aamuille, häh? Vai iltaa et voi tehdä? No sit sulla on 3 aamua siinä. Ok.
Tietenkin saat sairaalasta sairausloma todistuksen tarvittaessa. Minä ainakin pyytäisin,vaatisin jos eivät muuten anna.
Johan tuollainen koe jännittääkin yms, itseä jännitti jo pelkkä holter laitteen haku kotimittaukseen. Sydän jutut aina mietityttää ja huolestuttaa,tärkeä elin!
Kiinnostas tietää onko ap nyt töissä vai vapaalla? Toivottavasti vapaalla.
Saat sairaalasta sairaslomatodistuksen tutkimuspäivälle, jos kerran fyysistä rasitusta silloin vältettävä.
Mitäs väliä sillä vuorolla on? Tuollaisella ns sairauskäynnille saa kuitenkin palkallista vapaata, täytyy vaan muistaa pyytää hoitopaikasta käyntitodistus. Kaikissa TESseissä mitä olen itse käsitellyt, on labrakäynnit yms palkallisia sairauspoissaoloja. Itsellenikin on kaikki labrakäynnit olleet palkallisia. Jos et saa palkallista vapaata, ota LM:n kautta liittoon yhteyttä, työnantaja siinä väärin tekee. Jos et ole liitossa, se on sitten voi voi ja kärsit palkattoman vapaan.
T palkanlaskija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et maininnut monelta aamuvuoro alkaa sen jälkeen, kun sulla on 14-22 ilta.
Mainitsin kyllä että alkaa aamulla kuudelta. ap
Etkä maininnut. Kirjoitit, että iltavuoron jälkeen on aamuvuoro ja kaksi sitä seuraavaa vuoroa klo 6-14.
Kirjoitin myös ettei jää lainmukaista 11 tai 9 tunnin lepoa vuorojen väliin. Ei tällä palstalla aiemmin ollut näin hankalaa keskustella. ap
Todella harva osaa nykyisin lukea muuta kuin erittäin selkeää tekstiä jossa ei ole mitään viittauksia mihinkään tms. Jos on yksikin kirjoitusvirhe niin ei ymmärretä mitä siinä lukee. Omaa tyhmyyttä yritetään muuttaa muuksi väittämällä ymmärtämättömyyden johtuvan tekstistä. Sinun tekstisi oli ihan hyvin ymmärrettävää, älä välitä noista v***uilijoista.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väliä sillä vuorolla on? Tuollaisella ns sairauskäynnille saa kuitenkin palkallista vapaata, täytyy vaan muistaa pyytää hoitopaikasta käyntitodistus. Kaikissa TESseissä mitä olen itse käsitellyt, on labrakäynnit yms palkallisia sairauspoissaoloja. Itsellenikin on kaikki labrakäynnit olleet palkallisia. Jos et saa palkallista vapaata, ota LM:n kautta liittoon yhteyttä, työnantaja siinä väärin tekee. Jos et ole liitossa, se on sitten voi voi ja kärsit palkattoman vapaan.
T palkanlaskija
Ei meillä ainakaan mene työaikaan muut kuin työterveyden pakolliset käynnit, ja olikohan niin että esim influenssarokotuksessa saa käydä työajalla, koska työnantaja suosittelee sitä otettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T palkanlaskija
Ei meillä ainakaan mene työaikaan muut kuin työterveyden pakolliset käynnit, ja olikohan niin että esim influenssarokotuksessa saa käydä työajalla, koska työnantaja suosittelee sitä otettavaksi.
Tai siis näin ainakin on esimieheni sanonut. Yksityinen sosiaalipalveluala.
Sä oot siellä sairaalassa töissä, etkä tiedä miten sairaslomaa haetaan sairauden hoidon ja tutkimuksien ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T palkanlaskija
Tarkista se TESsisi ensin. Työnantajahan saattaa sanoa mitä vain, varsinkin jos tietää että työntekijä ei hoksaa etsiä oikeaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Voi miten hirveää mennä kerran illasta aamuun, koita kestää
Mitenhän minä pärjään taas töissä kun monesti vuorojen välissä on vain 8 tuntia ( välillä ei sitäkään) ja matkaa työmaalle vähintään 30min/suunta ja painetaan 14-19 tunnin päiviä? Pitää varmaan tehdä valitus.
Voi kun hirveää, sinuako nyt pitäisi sääliä? Aasiassa pienet lapset tekevät töitä kellon ympäri huonoissa oloissa ilman korvausta jne. Sun logiikalla mistään ei voi harmistua. Apn työvuorojen väli on lain vastainen.
Sanot työnantajalle, että en voi tulla silloin ja silloin töihin, kun olen sairaalassa kokeissa. Voit jatkaa, että et tiedä voitko tulla töihin iltaan.
Käyt kokeessa ja pyydät sairaslomatodistuksen. Ne kirjoittavat sen siihen asti kun on tarve.
Sitten sairaslomalapussa on sanottu sairasloman kesto. Jos se on koko päivä, soitat työnantajalle että tämä päivä on sairaslomaa, jos loma on pitempi kerrot sen ajan. Ja viet sen lomalapun seuraavana työpäivänä pomolle.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saat sairaalasta sairausloma todistuksen tarvittaessa. Minä ainakin pyytäisin,vaatisin jos eivät muuten anna.
Johan tuollainen koe jännittääkin yms, itseä jännitti jo pelkkä holter laitteen haku kotimittaukseen. Sydän jutut aina mietityttää ja huolestuttaa,tärkeä elin!
Magneettikuvauskin oli jo aika rankka kun piti olla siinä "arkussa" reilu puoli tuntia. Nyt olen käynyt ultraäänessä, kaksi kertaa ekg:ssä ja verikokeissa sydämen osalta. On rankkaa olla jo itse huolissaan omasta terveydestä kun se ei muutenkaan ole enää kummoinen. ap
Eihän me voida mitenkään tietää, mihin aikaan sinun työpaikalla on työvuorot. Jos et sinulle tehtävien kokeiden takia tehdä työtäsi, niin pyydät siltä lääkäriltä sairauslomatodistuksen.