Keskiluokka tulee kutistumaan ennen näkemättömällä tavalla.
Inflaatio ja nousevat korot tulevat kasvattamaan köyhälistön määrää. Mutta tuleeko keskiluokasta ensin työväenluokkaa matkallaan kohti taloudellista katastrofia?
Kommentit (15)
Olin keskiluokkainen, mutta nyt kohonneet pakolliset elinkustannukset (korot, sähkö, ruoka, muu energia) ovat nousseet niin paljon, ettei juurikaan jä ylimääräistä käyttörahaa. Koen tippuneeni vähävaraisten luokkaan.
Sanoisin että täysin luonnollista kehitystä, kun ajattelee miten paljon ihmisillä on velkaa.
Keskiluokan elintaso on päässyt kohoamaan liian hyväksi. Jatkossa jako eliitin ja rahvaan välillä on selvempi.
Se osa tulee putoamaan joka on kovasti sinnitellen ollut siinä keskiluokan rajoilla. Heillä se elintaso on viritetty ihan tulojen limitille ja juuri nämä hinnan nousut pudottavat heidät alas nopeasti. Se vauraampi vakaa keskiluokka kyllä pysyy siellä missä on ollutkin.
Tämän tiedämme, mutta mitä asialle tehdään? Ei niin mitään.
Velkaelvikset putoaa korkealta.
Lopultahan täällä on eliitti ja orjat.
Toisaalta asiansa hyvin hoitaneet voivat tehdä myös nousun omistavaan luokaan koska kohta saa halvalla kaikkea, paitsi ruokaa ja sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta asiansa hyvin hoitaneet voivat tehdä myös nousun omistavaan luokaan koska kohta saa halvalla kaikkea, paitsi ruokaa ja sähköä.
Asiansa hyvin hoitaneet = häikäilemättömimmät, narsistit, hyväksikäyttäjät
Kokoomus lappaa keskiluokan ja työväenluokan rahat rikkaalle eliitille ja enimmäkseen ulkomaille. Mitä tekee keskiluokka? Äänestää Kokoomusta. Keskiluokan on ihan turha valittaa mistään niin kauan kun äänestävät omia etujaan vastaan.
Se on WEF:in tarkoitus ja hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mitä saa halvalla? Minä olin aika varma että asuntokla puhkeaa koronan myötä ja olin täysin väärässä: Asuntojen hinnat vain nousi.
Myyntiin ehkä menee sähkölämmitteiset omakotitalot joiden ylläpito on liian kallista. Mutta kuka haluaa ostaa sellaisen? Ei kukaan. Sähkölämmittenen omakotitalo on huono sijoitus joten sijoittajat ei kiinnostu.
Korkojen kova nousu olisi hyvä uutinen niille jotka ei vielä omista asuntoa tai asunto on jo maksettu. Sijoittajat tulevat dumppaamaan markkinoille paljon asuntoja jos niiden korkokulut nousee liikaa. Se tulee laskemaan hintoja kun sijoittajat poistuu markkinoilta.
Käykö tässä niin että minä kun työttömänä asun pienessä omakotitalossa ja lämmitän puilla ja juon kaivosta sekä viljelen pihalla jään asumaan omakotitaloon ja työväki myy asuntonsa ja muuttaa kerrostaloon vuokralle?
Minulle ei yhäkään aukea nämä uudet luokat.
Keskiluokka = työväenluokka. Normiporukka joka käy töissä.
Nyt on tehty jako että vain asiantuntijat ym ovat keskiluokkaa.