Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko/saako puolison ammatista hyötyä?

Vierailija
02.11.2022 |

Esim. kokki laittaa juhlaruuat, timpuri remontoi kotia, kirjanpitäjä tekee puolisonsa yrityksen kirjanpidon.

Meillä minä maksan ulkopuoliselle ammattilaiselle työstä, jonka puolisoni voisi myös tehdä.

Kun ystäväni kuuli tästä, hän ihmetteli sitä ja sanoi, ettei itse hyväksyisi vastaavaa. Hänen mielestä puolisoni ei ole sitoutunut suhteeseemme ja on itsekäs, kun ei auta asioissa, joissa pystyisi auttamaan.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa kyllä, jos maksat vieraalle.

Vierailija
2/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa, avoliitossa, vai pari joka asuu omissa kodeissaan?

Ainakin silloin, kun on avio-tai avopari, niin ihan hölmöä, että joku ulkopuolinen tekee työt, jonka jompikumpi kumpi puoliso osaa tehdä.

Kummallinen liitto teillä. Mikä on puolison tekosyy töiden tekemättömyydelle???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää ettei aina halua tehdä töitänsä kotonakin.

Vierailija
4/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vertaistuki on parasta. Mulla ja puolisolla on sama ammatti, eri työpaikka.

Vierailija
5/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin silloin, kun on avio-tai avopari, niin ihan hölmöä, että joku ulkopuolinen tekee työt, jonka jompikumpi kumpi puoliso osaa tehdä.

Olen eri, mutta en haluaisi että puoliso tekee ylimääräisiä töitä omien töidensä lisäksi. Mieluummin yhteistä vapaa-aikaa.

Vierailija
6/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää ettei aina halua tehdä töitänsä kotonakin.

Kyllä. Todella ymmärrettävää.

Vierailija
7/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoliitossa. Puoliso on aika kiireinen, joten siksi ei tunnu oikealta, että työpäivä vain jatkuisi kotona. Ap

Vierailija
8/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi maksaa ulkopuoliselle. Ei se kumppani jaksa aina työnsä lisäksi muuta ylimääräistä. Saa hyötyä jos joku haluaa, mutta verottaja voi kysellä perään.

Vierailija
9/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän nyt riippuu ihan perheen/pariskunnan toimintakulttuurista. Meillä on tapana tehdä paljon itse, niin kyllä vähän pitäisin outona, jos puoliso mitään kysymättä ostaisi jonkun homman, minkä voisin ihan hyvin tehdä.

Vierailija
10/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Exäni oli talonrakentaja. Hän auttoi ilman korvausta veljeään remontissa. Samoin korjasi äitinsä talon katon. Mun sukumökillä ei tehnyt mitään. Eli kyllä siitä tuli tunne, etyä piti lapsuydenperhettään enemmän perheenään kuin minua. Oli yksi syy eroon.

Vierailija
11/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan itsestään selvää se, että autonasentaja huolehtii autoista ja kirjanpitäjä raha-asioista.

Vierailija
12/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aivan itsestään selvää se, että autonasentaja huolehtii autoista ja kirjanpitäjä raha-asioista.

Entä jos vain toisella on ammatti, josta toinen hyötyy?

Vierailija
13/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän työstä ja mitä se on, jos esim remppamies ja hänen pitäisi tehdä vapaa-ajalla samaa työtä sinun omistamaan taloon ja teillä vaikka avioehto sulkee kokonaan avio-oikeuden pois niin hyväksikäyttöä se olisi jos vaatisit miestä tekemään ilmaiseksi vapaa-ajalla tuota sinulle.

Vierailija
14/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän työstä ja mitä se on, jos esim remppamies ja hänen pitäisi tehdä vapaa-ajalla samaa työtä sinun omistamaan taloon ja teillä vaikka avioehto sulkee kokonaan avio-oikeuden pois niin hyväksikäyttöä se olisi jos vaatisit miestä tekemään ilmaiseksi vapaa-ajalla tuota sinulle.

Entä jos mä teen meillä ruokaa, josta ei jää mitään käteen, mutta siihen menee aikaa, jonka voisin käyttää sen taloni remontointiin?

Vierailija
15/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mä teen meillä ruokaa, josta ei jää mitään käteen, mutta siihen menee aikaa, jonka voisin käyttää sen taloni remontointiin?

Niin, miten tää suhteutetaan? Remppamies remppaa vaimon taloa. Vaimo tekee ruokaa, mutta ei ole ammattilainen.

Jos mies ei remppaa, vaimo ei kokkkas, vaan käyttää vapaa-aikansa harrastaen talo remppaa, mistä hyödyn saa itselleen.

Vierailija
16/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta. Exäni oli talonrakentaja. Hän auttoi ilman korvausta veljeään remontissa. Samoin korjasi äitinsä talon katon. Mun sukumökillä ei tehnyt mitään. Eli kyllä siitä tuli tunne, etyä piti lapsuydenperhettään enemmän perheenään kuin minua. Oli yksi syy eroon.

Ei sinun mökkisi, vaan sukumökki. Olet vetänyt mutkia aika suoriksi, jos vertaat noiden perusteella, kuka on tärkein.

Ja itse asiaan. Meillä tehdään sellaiset asiat, jotka eivät rasita ja vie liikaa vapaa-aikaa. Isommat hommat teetetään ulkopuolisilla, jotta jää yhteistä vapaa-aikaa enemmän.

Vierailija
17/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun mökkisi, vaan sukumökki. Olet vetänyt mutkia aika suoriksi, jos vertaat noiden perusteella, kuka on tärkein.

Ja itse asiaan. Meillä tehdään sellaiset asiat, jotka eivät rasita ja vie liikaa vapaa-aikaa. Isommat hommat teetetään ulkopuolisilla, jotta jää yhteistä vapaa-aikaa enemmän.

Omistan siitä osuuden eli minunkin omaisuudesta kyse.

Vierailija
18/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en pyytäisi jotain yhteistä sukumökkiä remontoimaan ainakaan ilmaiseksi.

Vierailija
19/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota silti olisi pitänyt sukumökki remontoida vaikka sinä omistat vain osuuden eli olisi pitänyt tehdä töitä sinun suvulle ? Hänen veljensä ja äitinsä ovat perhettä ja tuskin ovat eronneet toisistaan, vaikka te olette. Olisi todella outoa ettei edes äitiään olisi saanut auttaa, vaan remontoida sinun suvun mökki, joista te kukaan ette ole hänelle sukua.

Vierailija
20/39 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en pyytäisi jotain yhteistä sukumökkiä remontoimaan ainakaan ilmaiseksi.

Mut veljelle voi tehdä remppaa ilmaiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi