Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takanapäin puhumisesta ja suoraan sanomisesta! Mistä lähtien päin naamaa arvostelu ja kritisoiminen on ollut hyve?

Vierailija
05.11.2006 |

Nykyään tuntuu monen mielipide olevan, että on asiallisempaa laukoa mielipiteensä ääneen asianomaiselle itselleen. Miksi? Miksi olisi asiallista loukata toista harkitusti? Itse olen havainnut, että kun saan purkaa ärtymystäni toiseen ihmiseen jollekin luotettavalle ystävälle, jaksan tätä ärsyttävää tyyppiä paljon paremmin eikä mitään konflikteja synny. Olen siis se takanapäin puhuja. Kaikkein fiksuin jättää tietysti kokonaan arvostelematta muita, jos suinkin pystyy. Esim. työyhteisöissä on joskus kuitenkin selviteltävä muidenkin kantaa, ja jatkettava samalla yhteistyötä kaikkien kanssa. Siksi teen näin. En ole hyvä, mutta en halua kenenkään mieltä pahoittaa asettumalla yläpuolelle arvostelijan asemaan. Näin olemme säästyneet myrskyiltä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten voi pitää suutani kiinni.

Vierailija
2/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en puhu toisista sellaista mitä en olisi valmis sanomaan kasvotustenkin. Eli voin arvostella, mutta voin sanoa tarvittaessa sen myös ääneen sen kummemmin riitaa haastamatta. Asiat voivat riidellä, mieluummin kuin ihmiset... :)

Sitäpaitsi seläntakana TURHAN paskan jauhaminen antaa ihmisestä aika halveksittavan ja raukkamaisen kuvan.

No can do.

-UIMAMAISTERI-

Vierailija
4/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin marmattaa ja haukkua takanapäin.

Vierailija
5/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minuakin siis ärsyttää haukkuminen niin edessätä päin kuin seläntakanakin. Musta ei ole suoraan puhumista haukkua toista ihmistä kasvokkain se on vaan ja ainoastaan haukkumista. Ihan niinkuin seläntakanakin puhuminen.

Positiivinen suoraan sanominen on esim. sitä kun annat kommenttia työtoverillesi kertomalla jostain esimerkkiä miten asia on ollut ennenkin ongelma ja se on onnistuttu selvittämään näin ja näin.

Antamalla selkeitä vaihtoehtoja tai kertomalla selkeitä esimerkkejä miksi joku tapa toimia aiheuttaa mahdollisesti muille ongelmia. Sillä työtoverillasi saattaa olla ihan pätevät perustelut toimintatavoilleen. Mutta kun sitä suoraan puhumista ei aloita haukkumiselle ja joskus sanoo suoraa positiivisiakin asioita niin on helpompi keskustella.

Seläntakana panettelu kyllä raivostuttaa mua vielä tuhat kertaa enemmän. Siinä ei pysty mitenkään puolustautumaan.

Vierailija
6/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten yritän nykyään tehdä niinkuin kakkonen, eli jos joku käy ärsyttämään niin paljon että alkaa nyppimään, niin välttelen sellaisten seuraa...näin vältyn konflikteilta!

Vierailija
7/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadaan nasevampaa showta aikaan kun ihmiset on " rehellisiä" ja " avoimia" . jotenkin se on sitten lumpsahtanut myös todellisuuden puolelle. varmaan siksi että tv:stä kuulee olevansa epärehellinen ja epämääräinen ihminen jossei oo " pokkaa" räväyttää suoraan kaikkia typeryyksiä mitä mieleen juolahtaa.

Vierailija
8/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku oikein nyppii. Enimmäkseen saatan miehelle marmattaa, ja monesti saan sitten toisenlaistakin vinkkeliä asiaan mikä voi olla hyvä jos olen omassa pikku mielessäni vähän turhaan jotain kuvitellut tai loukkaantuntut ihan ilman syytä. Ei tosiaan missään duunissa kyllä, huh!

Ja toisten asioiden eteenpäin kertomista en voi sietää! Positiiviset ja iloiset asiat tietysti, mutta salaisuudet!

Vierailija
9/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki joskus on setvittävä asiat kasvotusten, mutta ellei, on minusta paras vältellä konflikteja. Minulla on töissä kaksi luottoystävää (meitä on yht. n. 100), lisäksi puran mieltäni miehelleni ja äidilleni sekä yhdelle ystävälleni, joihin voin täysin luottaa. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi