Millaisia paikkoja ovat: Puolanka, Rautavaara, Kaavi ja Tuusniemi?
Hesarin mukaan työikäisestä väestöstä yli 15% on työkyvyttömyyseläkkellä näissä kunnissa. Sijaitsevat Pohjois-Savossa ja Kainuussa. En muista että olisin koskaan käynyt näissä paikoissa vaikka olen harrastanut paljon kotimaan matkailua.
Kommentit (23)
Mitään et ole menettänyt. Eläkeläisiä, taajamat näivettyneet, vähän haja-asutusta.
Aivan ihania. Kannattaa käydä. Luontoa riittää.
Puolanka eli Persnaru on ihana mesta.
Kaikille taitaa olla yhteistä, että ovat kaukana valtateistä. Halpoja asuntoja löytyy, Rautavaaralta on Tahkolle muutama 10 kilometriä talvella, jos jäätie on käytössä. Puolanka keskellä ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Puolanka keskellä ei mitään.
Pöljä sanonta tuo, irrationaalinen ja ylimielinen.
Olen käynyt Kaavilla. Täynnä persuja.
Pieniä paikkojahan nuo ovat, mutta ainakin Kaavi ja Tuusniemi ihan viehättäviä.
Yksi inhottava tuttu muutti Rautavaaralle. Ihan oikein hänelle.
Oi joi, ei aavistustakaan. Jollakin landella takapihan liiterin nimiä? Voisivat myös olla suomalaisia tango, tai onkohan se tankolaulajia.
Vierailija kirjoitti:
hyvä, jos kerääntyvät yhteen paikkaan pois muiden silmiltä.
Puolangan tunnen. Kyllä se aika lailla pahimmat mielikuvat näivettyvästä korpikylästä täyttää.
Tuusniemi ja Kaavi ovat pystyyn hiipuvia eläkelläismestoja, vaikka eivät sinällänsä ole hirveän syrjässäkään. Jos rantatontti kiinnostaa niin tuolta niitä saanee.
Puolangan läpi tulee ajeltua aina Rovaniemelle mennessä. Rautavaaralta muistikuvat heikot.
Vierailija kirjoitti:
Puolanka eli Persnaru on ihana mesta.
Puolangalla keksittiin maailman ensimmäiset stringit.
Vierailija kirjoitti:
Kihniö on paras
Mun koulukaveri kauan sitten oli kotoisin Kihniöltä. En muista hänen nimeäänkää, vaan tuon kotipaikan. Olis kiva kuulla näin 26 vuoden päästä mitä kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Paikkakunnan uudeksi nimeksi onkin tulossa Perskaavin.
Vierailija kirjoitti:
Lienee vähemmän väkivaltaisia ryösöja roadman tyyliin. Muutenkin hiljaista ja vähän kulttuuritapahtumia ja performansseja. Lgbt-kulkueet harvassa.
Vastapainoksi yksikin paikkakunnalle sattumalta pesiytynyt ns. periytyvästi rikollinen perhe saattaa aiheuttaa suhteettoman paljon harmaita hiuksia.
Puolankaan mennessä törmäät ensimmäisenä tauluun " Vielä ehdit kääntyä pois" tiekylttiin .
Sieltä tunnettuja ovat myös Puolangan pessimistit, ja vuodesta toiseen siellä mitataan eniten lunta.