Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelukumppania ei tuoda kotiin tai näytetä kavereille?

Vierailija
02.11.2022 |

Miksi näin?

Lapseni ilmiselvästi seurustelee tai on ainakin jonkinlaisessa läheisessä suhteessa. Ei kuitenkaan myönnä seurusteluaan meille vanhemmille, eikä kerro siitä kavereilleen. Ovat aina yhdessä (illat, viikonloput, kouluruokailut), mutta eivät koskaan käy meillä tai toisen kodissa.

Mikä tässä on voi olla syynä? Miten kukaan jaksaa kävellä jossain metsässä tai kauppakeskuksessa tuntitolkulla päivästä toiseen? Miksi asia salataan? Onko tämä "hauska salaisuus" vai "häpeällistä ja noloa"?

(Ja siis kyllä tiedämme kenen kanssa ollaan, samoin kumppanin vanhemmat tietävät meidän lapsen. )

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sanoit kumppani, niin kyseessä varmaan homo ja ehkä toinen kaapissa.

Kumppani on nykyään ihan normaali sana. Ei ota kantaa homouteen. Esim. potilastietokantaan ei saisi enää kirjoittaa poikaystävä, vaimo tai naisystävä, vaan pitää kirjoittaa kumppani, avopuoliso tai puoliso.

Ööö kuinka niin ei saisi?? T. Lääkäri

Öööööö siksi kun siinä on niksi.

T. Lääketieteen professori

Vierailija
22/26 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sanoit kumppani, niin kyseessä varmaan homo ja ehkä toinen kaapissa.

Kumppani on nykyään ihan normaali sana. Ei ota kantaa homouteen. Esim. potilastietokantaan ei saisi enää kirjoittaa poikaystävä, vaimo tai naisystävä, vaan pitää kirjoittaa kumppani, avopuoliso tai puoliso.

Ööö kuinka niin ei saisi?? T. Lääkäri

Kirjausten pitää olla mahdollisimman sukupuolineutraalit. Jotkut kokevat hankalaksi, kun joutuvat paljastamaan kumppaninsa sukupuolen. Siksi käytetään aina sekä puheissa, että kirjauksissa.

Tämä pitäisi olla selkeä ohje kaikilla työpaikoilla. Toki peruskoulutuksessakin tämä nykyään käydään läpi.

Mutta eihän se ole mikään häpeä jos joku on homo, miksi sitä ei saisi paljastaa? Seksuaaliterveyden kannalta äärimmäisen olennaista tietoa.

Kaikki eivät halua tuota asiaa korostaa tilanteissa, joissa sillä ei ole merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vika on teissä. En itsekään ole jaksanut esitellä jo pitkään tapailemaani henkilöä vanhemmilleni, koska he on niin rasittavia muiden asioihin puuttujia ja päsmäröijiä. Olivat jo suunnitelleet että tämän ihmisen kanssa minun pitäisi mennä mökille tekemään syystalkoot, "siellä tarvittaisiin apua". Näkevät vaikka sitten häissä, jos sinne asti mennään.

Lapsemme (ja hänen ex-kumppaninsa) mukaan olemme ihan normaaleja ja kivoja. Edellisen suhteen aikaan saattoivat viettää aikaa alakerrassamme niin, että emme edes huomanneet exän läsnäoloa meillä muusta kuin kengistä eteisessä. Eli ihan rauhassa sai olla ilman puuttumistamme.

Eikä tuo selitä sitä, miksi ei kavereille kerrota.

Eivät ole kaapissa (eri sukupuolta ovat).

Ap

Saattaa olla transun kanssa

Ei ole. Ja oma lapsi ainakin tietää ihan varmasti, että tuokin olisi meille ok.

Ap

Vierailija
24/26 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun asuin kotona en silloista poikaystävää halunnut tuoda näytille koska vanhemmat innostuivat liikaa jo siitä, että kuulivat minun viettäneen aikaa jonkun pojan kanssa ja tuntui kiusalliselta kun itse olin vielä epävarma tuoreen suhteen tulevaisuudesta.

Vierailija
25/26 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun asuin kotona en silloista poikaystävää halunnut tuoda näytille koska vanhemmat innostuivat liikaa jo siitä, että kuulivat minun viettäneen aikaa jonkun pojan kanssa ja tuntui kiusalliselta kun itse olin vielä epävarma tuoreen suhteen tulevaisuudesta.

Kyllä, ja tämä oli syynä myös kavereille kertomisessa.

Koska oli itse epävarma, ei halunnut ulkopuolista vaikutusta. Kyse ei välttämättä ap lapsen toiveesta vaan myös tuon tapailusuhteen toiveesta, että tutustuvat rauhassa ensin kaveripohjalta. Hänellä voi olla erilainen kokemus niin omista vanhemmista kuin heidän kavereistaankin.

Antaa nuorten olla rauhassa. Jos siitä on tulla jotain, kyllä ajallaan saattaa hyvin tuoda näytillekin.

Vierailija
26/26 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä. Ei nyt mitään häitä ole järjestämässä tai lastenlasten nimiä keksimässä, mutta ilahtuneita kyllä ollaan oltu, jos lapsen elämässä on joku erityinen iloa tuova. Ei tätä nyt mitenkään kummasti ole näytetty ja tietenkin ymmärretään, että todennäköisesti ei kyse ole mistään loppuelämän suhteesta. Tai voi tietenkin olla.

Ja toisaalta miten se meidän välttely vähentää innostumista, kun tiedetään kuitenkin pariskunnan olevan yhdessä ja nähdään tästä valokuviakin.

Joku mainitsi, että on noloa jos vanhemmat kuvittelevat mitä huoneessa tapahtuu. En ymmärrä, miksi joku olettaisi lapsemme huoneessa tapahtuvan jotain jännempää tai nolompaa kuin kahdenkeskisellä risteilyllä (näitä ovat harrastaneet, koska se on halvin tapa yöpyä yhdessä kodin ulkopuolella telttailua lukuunottamatta).

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän