Marraskuun masennus
Heti kun marraskuu alkoi, vaivuin epätoivoon. Synkkiä ajatuksia, jaksamattomuutta. Traumat nousee pintaan
Kommentit (19)
Juu toi heijastin homma on muuten ihan totta. Aika vähän kukaan käyttää täällä päin. Ihmisillä on ilmeisesti energiakriisin takia jokin häpeä noissa Pihavaloissa. Ei näy olevan juuri kellään tässä meidän kadulla. Yleensä suorastaan täällä kilpaillaan kenellä ne on ensin
Ei minua säät masenna. Ihmiset ovat niitä, joista paha olo leviää.
Hommaa kirkasvalolamppu. Suosittelen todella lämpimästi.
Itse olen päättänyt vain köydä töissä ja muuten möyrytä kotona. Ja vaan valittaa pimeydestä jatkuvasti, jotain outoa tyydytystä saan siitä. Mutta jaksamista ap:lle
Vierailija kirjoitti:
Hommaa kirkasvalolamppu. Suosittelen todella lämpimästi.
Tämä on ehkä hyvä ajatus joillekin. Mutta ainakaan itse en nauti suorasta auringonvalosta, joten tuskin kirkasvalolampusta yhtään sen enempää...kinkkistä.
Ajattelen aina myös, että no sieltä se marraskuu tulee ja taas tulee synkät ajat. Mutta jotain on tapahtunut. Olen alkanut intoilemaan joulua pimeänä aikana ja yht äkkiä huomaan jo olevan helmikuu ja päivä pitenee. Kun on jotain mieluisaa puuhaa, aika menee nopeasti
Mun mielestä marraskuinen pimeys on aivan ihanaa ja saan siitä virtaa. Olen kai sitten joku pimeyden lapsi.
Koen itseni enemmän väsyneeksi. En masentuneeksi. Jokin syysuupumus, ehkä? Ainakin nukun enemmän ja syvempiä yöunia. Muutenkin tuntuu, että vireystilani on heikko.
Mulla sama joka vuosi. Kirkasvalolamppu auttaa. Parasta tietenkin olisi jos pääsisi jonnekin etelään marraskuuta karkuun.
Suomessa valon vaihtelut ovat radikaaleja. Sama epämääräinen masennus tulee itselle keväisinkin.
Arki rullaa, ei kannata miettiä niitä asioita, mihin ei voi vaikuttaa. Nauti siitä alakulosta, silloin se on armollisempaa mielelle. Anna olosi olla väsynyt, ei aina tarvitse olla aurinkoinen ja energinen. Hyväksy omat tuntemuksesi
Mullekin valon puute on raskasta. Tänä syksynä ostin kotiin pari päivänvalolamppua (plafondeja). Ovat yllättäen auttaneet paljon syysbluesiin.
Perinteinen syysmasennus vältetty, määräaikaisen työn ansiosta. No, kyllähän se alakulo ja toimintakyvyn aleneminen kolkuttelee ovissa ja ikkunoissa, mutta toistaiseksi - kirjoittelen tännekin - sun muuta melko aktiivista.
Parempii aikoi kaikille hei! 😎👍
Itse olen yleensä varannut marraskuulle reissun Aasiaan. Nyt ei ole varaa, ja sekös vasta masentaakin kun tietäänettö useamman vuoden joutuu täällä pidemmässä viettämään
Vierailija kirjoitti:
Näin on! ja siihen päälle palkkioksi diagnoosi masennuksesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on! ja siihen päälle palkkioksi diagnoosi masennuksesta!
Vai käsitinkö tämän oikein? Tarkoitan, että ihmiset osaavat kyllä satuttaa.
Tää valottomuus on kyllä ihan persiistä. Nyt ne pihavalot vaan käyttöön!
Ja pyöräilijät varokaa, teitä ei näe! Eilen suhahti pyöräilijä tuhatta ja sataa ohi, sen pyöränvalon sekoittuessa autojenvaloihin. Autot ajoivat risteyksessä hiljaa, sähköpyöräilijä tuli tuhatta ja sataa tilanteeseen. Ei saakeli.