Älä käy sähkökatkojen aikana vessassa, puolustusministeriö ohjeistaa
Kommentit (1627)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"WC-istuimeen voi ohjeen mukaan virittää vaikkapa muovikassin ja käyttää kuivikkeena reilusti vessa- tai sanomalehtipaperia. Tarpeiden jälkeen muovipussin voi viedä jätekatoksen sekajäteastiaan." Mitä minä just luin?
Kannattaa varmuuden vuoksi laittaa se muovikassi ämpäriin kuljetuksen ajaksi ettei muovikassi tihuta ulostekusta porraskäytävään.
Jos tihuttaa niin se on puolustusministeriön syy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, aion kyllä käydä ihan normisti vessassa ja suihkussa jos tarve tulee enkä rupea väsäilemään mitään retkiolosuhteita kotiin. Asun onneksi itse kerrostalon ylimmässä.
Täällä sama,ylimmässä kerroksessa asun, olen elänyt tähänkin asti normaali elämää,ihmeissään saa seurata kun porukka ympärillä sekoaa ja haluavat vetää vielä muutkin hysteriaan ja pelkoon,sitten suututaan jos toiset haluaa jatkaa normaalielämää ilman alkeellisia kehitysmaa olosuhteita.
Ei onnistu, jo pari päivää sitten uutisissa oli, että vedenpaine ei riitä kuin alimpiin kerroksiin jos tulee häiriöitä, ellei sitten katkea kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"WC-istuimeen voi ohjeen mukaan virittää vaikkapa muovikassin ja käyttää kuivikkeena reilusti vessa- tai sanomalehtipaperia. Tarpeiden jälkeen muovipussin voi viedä jätekatoksen sekajäteastiaan." Mitä minä just luin?
Kannattaa varmuuden vuoksi laittaa se muovikassi ämpäriin kuljetuksen ajaksi ettei muovikassi tihuta ulostekusta porraskäytävään.
Jos tihuttaa niin se on puolustusministeriön syy
Tottakaihan se on. Ja syyllinen on löydettävä ennen kuin ongelmaa edes yrittää itse ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tää koko ketju 😂 Paskasta riittää huumoria.
Joo - aluksi mentiin huumorilla, mutta sitten näemmä tosikot olivat käsittävinään, että eliitti käskee paskomaan pussiin koko ensi talven.
Linkistä löytyy opas vuodelta 2019: näin varaudut pitkiin sähkökatkoihin.Sen alkusanoissa sanotaan:
"Puolustusministeriö on vuodesta 2008 saakka laatinut oppaita kuluttajille ja viranomaisille katkoihin varautumista varten. Viime vuosien rajuilmat ovat aiheuttaneet hyvinkin laajoja ja pitkäkestoisia sähkökatkoja, jotka ovat herättäneet eri tahot miettimään varautumiskeinoja ja lisänneet kansalaisten taitoja pärjätä katkojen aikana."
Ks. sivut 18 -19 ja ohjeet vessan käyttöä koskien.
https://www.defmin.fi/files/5515/Nain_varaudut_pitkiin_sahkokatkoihin.p…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huussissakäynti on mökillä ok. Kerrostalossa pussiin ulostaminen ja huom. sen kuljettaminen sekajäteastiaan... ei, se ei ole.
Jos on pitkä katkos, niin mihinkä sen pussin voi laittaa, jos ei sekajäteastiaan. Pitää viskata parvekkeelta alas ilmeisesti?
Säilyttää parvekkella ja heti katkon loputtua alkaa syöttää sitä jätöstä osina vessanpönttöön. Runsas huuhtelu.
Talvella on usein pakkanen. Ulostaa vain sellaiseen jääpalamuottiin ja jättää sen parvekkeelle. Kun ne on jäätyneet niin voi kerätä muovipussiin ja käydä kävelyllä leikkipuistoissa yms ja tiputella koirankakkojen luokse. Samanlaisiahan ne on.
Maitopurkkiinkin voi tehdä korkilliseen kusen tai cokispulloon., miesoletettu siis.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pikkuhiljaa jonkun päässä edes alkaa valo palamaan että millaiseen propagandaan suomalaiset ovat viime aikoina langenneet ja mihin se johtaa.
Media repii riemun ja rahat näistä jutuista kun se saa kansan paniikissa klikkaamaan kaikki typerimmätkin turaukset auki.
Älkää nyt ihan oikeasti menkö halpaan koko ajan. Ei tässä pusseihin aleta kakkimaan.😂
Ajattelin hoitaa homman koiran kusetuslenkillä. Täälläpäin on muutama eliitin talokin. Osaan kykkiä oikealla portilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, aion kyllä käydä ihan normisti vessassa ja suihkussa jos tarve tulee enkä rupea väsäilemään mitään retkiolosuhteita kotiin. Asun onneksi itse kerrostalon ylimmässä.
Täällä sama,ylimmässä kerroksessa asun, olen elänyt tähänkin asti normaali elämää,ihmeissään saa seurata kun porukka ympärillä sekoaa ja haluavat vetää vielä muutkin hysteriaan ja pelkoon,sitten suututaan jos toiset haluaa jatkaa normaalielämää ilman alkeellisia kehitysmaa olosuhteita.
Ei onnistu, jo pari päivää sitten uutisissa oli, että vedenpaine ei riitä kuin alimpiin kerroksiin jos tulee häiriöitä, ellei sitten katkea kokonaan.
Hyvimpä ovat varautuneet vesiyhtiöissä tilanteeseen kai he sentään ovat jo kuulleet että on olemassa varavoimajärjestelmiä sähkökatkojen varalta.
Kannattaa tuo sateenkaarisota huh huh. Ei mitään järkeä
Täällä vantaalla on monia puroja ja jokia, ei muutaku hindialainen meininki kehiin, siellä käymme paskalla ja pyykkäämässä, guruimmat käy kastautumassakin siellä sitten.
Sinne voi heittää myös muut jätteet niin ei jää nurkkiin haisee vaan kulkeutuu hiljalleen sinne meidän pääkaupungissa asuvien iloksi.
Pyhät jokemme, vantaanjoki ja keravanjoki.
Vi...... miten tyhmiä suurin osa suomalaisista on. Hyvin uppoaa propaganda.
Vierailija kirjoitti:
Homot kaappiin ja paskat pönttöön. Ja peräröörit vain paskantamiseen. Niin maailma pelastuu.
Ohjedokkarin https://www.defmin.fi/files/5515/Nain_varaudut_pitkiin_sahkokatkoihin.p… kansikuva on omituinen. Miksi lapsilla on lattialla maton päällä kaksikin palavaa laitetta eli öljylamppu ja keitin. Tilanne vain odottaa tulipalon syttymistä. Pöydän ääressä olis paljon parempi tehdä keittohommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tää koko ketju 😂 Paskasta riittää huumoria.
Joo - aluksi mentiin huumorilla, mutta sitten näemmä tosikot olivat käsittävinään, että eliitti käskee paskomaan pussiin koko ensi talven.
Linkistä löytyy opas vuodelta 2019: näin varaudut pitkiin sähkökatkoihin.Sen alkusanoissa sanotaan:
"Puolustusministeriö on vuodesta 2008 saakka laatinut oppaita kuluttajille ja viranomaisille katkoihin varautumista varten. Viime vuosien rajuilmat ovat aiheuttaneet hyvinkin laajoja ja pitkäkestoisia sähkökatkoja, jotka ovat herättäneet eri tahot miettimään varautumiskeinoja ja lisänneet kansalaisten taitoja pärjätä katkojen aikana."
Ks. sivut 18 -19 ja ohjeet vessan käyttöä koskien.
https://www.defmin.fi/files/5515/Nain_varaudut_pitkiin_sahkokatkoihin.p…
Kauankos se väliaikanen autovero on ollu meillä?
Itse olen sen verran vanha jo, että muistan myös kuinka eliitti sanoi aluksi että koronapiikkejä ei tarvii kuin korkeintaan kaksi ja vapaaehtoisesti... kunnes ei sit ollutkaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit paska vaan haisee ja balalaikka soi?
Päästään ihan neukkukuutioisamme neukkutunnelmaan 😭Metaanikaasu ei ole aina ilon asia, koska Tampereella puhdistuslaitos meinasi kerran räjähtää, kun sähkökaapissa oli ollut kipinä (uutisissa). Olisi kuulemma vaikuttanut 2,5km päähän tai jotain sellaista. Kerrostalosta voi tulla nopeasti haiseva loukko.
Räjähtävistä viemäreistä on hienoja videoita kun ihmiset heittää niihin ilotulitteita tai tupakan natsoja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa uskoa Luonnonjumaliin. Ne tietää, mitä varten on luotu vagina ja mitä varten anus. Kirkko saarnatkoon homo-oppejaan ja siunatkoon homopareja. Luojan kiitos, olen kirkosta eronnut jo vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla vaikeaa laittaa pönttöön muovipussia kuten ohjeistetaan. Luulisi suomalaisten tottuneet mökeillä paljon alkeellisempaankin.
Kaikilla ei ole mökkiä.
Ah haa, heitän kakkapussit tehtaankadulle, you know where.... siellä he muuten myhäilevät, eivät kakkaa pusseihin tai käytä retkikeittimiä. Niin last season, neukkuaikoja.
Tammikuussa melko kovaa työtä kaivaa sitä kuoppaa. Pussejahan löytyy kaupasta. Ainakin Bioskalla on Dry Toilet merkkinen.