Käsi sydämellä, teetkö työtä mitä rakastat?
Kommentit (37)
Vihaan työtäni. Olen vanhustenhoitajana. En sovellu alalle, mutta muutakaan ei tässä iässä ( 55) ole tarjolla. Odotan vain eläkettä.*
Työtön, en kyllä pidä tästä tilanteesta
Teen stressitöntä, omalla tavalla helppoa työtä, jossa ei käytännössä koskaan tarvitse tehdä ylitöitä tai olla saavutettavissa työajan ulkopuolella. Tienaan "riittävästi".
En vihaa enkä rakasta työtäni. Osasyy miksi en lähde opiskelemaan/vaihda tjsp. on se, että työ on nimenomaan niin helppoa, stressitöntä ja siitä tienaa sopivasti.
Olisihan se kiva tehdä jotain "ISOA", haastavaa, mutta ei vaan kiinnostus/motivaatio ja kunnianhimo riitä siihen, että mullistaisin elämäni ja lähtisin opiskelemaan.. Ja sitä en tiedä, että mikä edes olisi se varteenotettava työ, jota oikeasti rakastaisin tehdä.
En, vihaan työtäni yli kaiken, joka päivä on tuskaa, päätteen äärellä istumista aamusta iltaan, mieluummin lapioisin vaikka paskaa.
38 vuotta tehnyt samaa paska työtä ja vielä 9 vuotta eläkkeeseen, ei jaksa! vihaan työtäni.
Työni on kyllä todella ihanaa
Mutta mieluummin olisin vain kotona ja vauva-palstalla
niin kuin osan työajasta oonkin
mutta siis en voisi saada parempaa työtä - tämä on se paras mitä voin saada ja kuvitella
.
Se vaan että oon niin saamaton ja laiska, että
en haluaisi tehdä mitään
Rakastan työtäni ja tienaan hemskatin hyvin. Saa itse päättää nousenko aamulla sängystä vai en eikä kukaan komenna. Ihana vapaus ja vielä isommat tukut rahaa.
Teen ja joo 7000e / kk on tarpeeksi.
En todellakaan. Mutta tienaan hyvin. Olen töissä perheyrityksessä ja aion olla niin kauan kuin iäkäs isäni elää. Sitten riittää. Opiskelen parhaillaan ihan toista tutkintoa, ja isäni tietää siitä kyllä, tosin olen sanonut että opisken lähinnä harrastuksena ja varmuuden vuoksi.
Vaikka en tästä nykyisestä työstä niin innoissani olekaan, ei se ole kuitenkaan mitenkään epämiellyttävää, enkä tule ikinä katumaan sitä että olen saanut viettää aikaa perheeni kanssa ja auttaa vanhempiani.
En enää. Johto teki työnteosta ja siitä tykkäämisestä mahdotonta. Ahdistaa.
Pidän työstäni ja mukavista asiakkaista. En kuitenkaan pidä huutavista, valittavista ja raivoavista asiakkaista. En osaa käsitellä raivoavia ihmisiä ja olen liian herkkä. Siksi olen vaihtamassa alaa mahdollisimman pian. Muuten itse työni on kyllä kiinnostavaa ja mukavaa.
Olen kouluttautunut luovalle alalle, jota rakastan. Se ei kuitenkaan ole työllistänyt minua, joten teen ihan muita hommia, p*skalla palkalla. En rakasta tämänhetkistä työtäni, mutta kaipa se on ihan siedettävä.
En. Sinänsä työssäni aiheet ovat mielenkiintosia ja tärkeitä, mutta tämänhetkinen työnkuvani ei sovi luonteelleni yhtään, joten työ on epämotivoivaa pakkopullaa. Tienaan kyllä ihan hyvin.
Olenkin vaihtamassa työpaikkaa. Tuskin rakastan tulevaakaan työtä, mutta toivon saavani takaisin sellaisen sisäisen draivin, joka nyt loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan työtään rakasta. Kysymys on ennemmin siitä, kuinka paljon sitä pahimmillaan vihaa.
Minä rakastan. Olen valmistunut ammattiini vuonna 1987, tehnyt oman alani töitä siitä asti, ja voin rehellisesti sanoa rakastavani työtäni. Palkkakin on näiden vuosien aikana noussut varsin hyvälle tasolle.
En tee enkä haluakaan tehdä sellaista tehdä. Työ on pelkkä rahanansaitsemiskeino.
En, mutta teen töitä siksi, että voi tulevaisuudessa tehdä sitä työtä mitä rakastan.