Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä palveluja työvoimatoimisto ehdottaa yli 50-vuotiaille työttömille?

Vierailija
02.11.2022 |

Kokemuksia kaipailen?

Työkokeilu ei tässä iässä ole ajankohtainen eikä kuntouttava työtoiminta.

Mitä muuta on?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ehdottaa. Kiristää.

Vierailija
2/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voin kieltäytyä vai pitääkö kaikkeen suostua?

Lähinnä en halua mihinkään turhalle työnhakukurssille.

CV on kunnossa ja osaan kyllä etsiä vapaita työpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma puoliso opiskelee omaehtoisella koulutuksella yliopistossa.

Vierailija
4/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä vaikkapa 51-vuotiasta ei laitettaisi työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan? 🤔

Vierailija
5/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voin kieltäytyä vai pitääkö kaikkeen suostua?

Lähinnä en halua mihinkään turhalle työnhakukurssille.

CV on kunnossa ja osaan kyllä etsiä vapaita työpaikkoja.

Ei pidä suostua. Karenssi tulee joillekin tai sitten ei tule.

Vierailija
6/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdottivat työnhakumatkaa Tallinnaan kun kerroin olevani kiinnostunut vain maailman vanhimmasta ammatista.

Vierailija
7/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän saa ihan rauhassa etsiä ns. kohtuullisen ajan, varsinkin jos sulla on johonkin tiettyyn ammattiin koulutus ja kokemusta. Ei ne ihan heti ala tunkea minne vaan töihin tai pikakoulutuksiin. Tietysti sitten jos vaikuttaa ettei työllisty omalle alalle enää niin jossain vaiheessahan ne "tukitoimet" alkaa.

Vierailija
8/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdottivat uuden ammatin opiskelua, olen kylläkin jo 60v.

Vierailija
9/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yrittivät saada imuroimaan sohvia paikalliselle työpaja kirpputorille.

Kerroin, että se ei edistä entistä osaamistani ja ei tuo minulle uutta ammattia.

Sitten ne yrittivät pistää minua urheiluseuran toimistolle pyörittelemään papereita ja ottamaan kesällä kuvia urheilukilpailuista.

Olen ammattivalokuvaaja ja kerroin, että valokuvaustaitooni siellä ei ole opastajia.

Pääsen eläkkeelle n. 17 kk kuluttua.

Sitä odotellessa odottelen, mitä ne keksivät seuraavaksi.

Vierailija
10/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä vaikkapa 51-vuotiasta ei laitettaisi työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan? 🤔

Niin onhan sitä työuraa toki jäljellä 15 vuotta joten jos ei muuten työllisty niin varmasti laitetaankin. Mutta jos on tapaus, jossa on vasta jäänyt työttömäksi, ja ala on sellainen jolle todennäköisesti jossain vaiheessa työllistyy kyllä, niin ei ne nyt ala täysin työkykyistä ihmistä jolla on työllistävä ammatti mihinkään kuntouttaviin työtoimintoihin tai eri alan työkokeiluihin työntää. Esim. mieheni jäi it-alalta työttömäksi, ei kukaan ahdistellut työkokeiluilla ja hullua se olisi ollutkin kun tietää että se työ kyllä löytyy omalta alaltakin ja ilman te-toimiston apua. 3 kk oli lopulta työttömänä.

Vierailija
11/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ei noilla työllisty mihinkään. Jotkut ovat näissä paikoissa vuosikausia. Miten ne sitten edistävät työllistymistä?

Vierailija
12/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdottivat uuden ammatin opiskelua, olen kylläkin jo 60v.

Mulle kanssa. Olen 59. Pitäis alkaa opiskella lähäriksi, tai varhaiskasvatusalalle.

Muuten hyvä, mutta en aio tehdä eläkkeellä töitä.

Vierailija
13/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut te-keskuksen kurssilla ja oli kyllä hankalaa etsiä se työharjoittelupaikka. Varsinkin kun ikää on ja tietää ettei työllisty.

Kurssilla oli 20 henkilöä ja kolme työllistyi johonkin surkeisiin töihin 6 kk määräaikaisiksi. Ei siis oikeisiin töihin.

Kait se on vaan lähdettävä näihin pakotteisiin mukaan.

Vierailija
14/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet 50 vuotiaat ovat jo "kokeilleet" töitä aika paljon. Kuntouttavaan laitetaan, jos on jotain kuntouttamista. Se on sosiaalipoliittinen toimenpide.

Vierailija
15/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan sitä työuraa toki jäljellä 15 vuotta joten jos ei muuten työllisty niin varmasti laitetaankin. Mutta jos on tapaus, jossa on vasta jäänyt työttömäksi, ja ala on sellainen jolle todennäköisesti jossain vaiheessa työllistyy kyllä, niin ei ne nyt ala täysin työkykyistä ihmistä jolla on työllistävä ammatti mihinkään kuntouttaviin työtoimintoihin tai eri alan työkokeiluihin työntää. Esim. mieheni jäi it-alalta työttömäksi, ei kukaan ahdistellut työkokeiluilla ja hullua se olisi ollutkin kun tietää että se työ kyllä löytyy omalta alaltakin ja ilman te-toimiston apua. 3 kk oli lopulta työttömänä.

No miksi ihminen, joka vasta on jäänyt työttömäksi, pohtisi mihin työkkäri aikoo pakottaa? Onko hän niin tyhmä, että luulee joutuvansa heti CV-kurssille?

Vierailija
16/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen paperi täytyy hankkia sairauksistaan? Joku kertoi että joku lausunto terveyskeskuslääkäriltä riittää.

Tampereella on hirveät jonot terveyskeskuslääkärille.

Yksityiseltä se maksaisi varmaan 200 e plus lääkärinpalkkio. Eli 350 e.

Vierailija
17/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etköhän saa ihan rauhassa etsiä ns. kohtuullisen ajan, varsinkin jos sulla on johonkin tiettyyn ammattiin koulutus ja kokemusta. Ei ne ihan heti ala tunkea minne vaan töihin tai pikakoulutuksiin. Tietysti sitten jos vaikuttaa ettei työllisty omalle alalle enää niin jossain vaiheessahan ne "tukitoimet" alkaa.

On koulutus ja kokemusta yli 40 vuoden ajalta.

Hyökkäsivät kuin sushukkaset kimppuun, että nyt mummo töihin. Olen kohta 60 v. 

Pitäs mennä pajalle lajittelemaan käytettyjä nappeja.

Olen ollut ikäni kirjapainoalalla, mutta sen alan työt loppuivat.

Vierailija
18/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen paperi täytyy hankkia sairauksistaan? Joku kertoi että joku lausunto terveyskeskuslääkäriltä riittää.

Tampereella on hirveät jonot terveyskeskuslääkärille.

Yksityiseltä se maksaisi varmaan 200 e plus lääkärinpalkkio. Eli 350 e.

Sellainen paperi mihin aiot vedota. Eihän täällä kukaan voi tietää mitä sairastat ja miten se vaikuttaa työntekoosi. Ja jos haluat vain lorvailla yhteiskunnan kustannuksella, lääkärintodistukseen kannattaa satsata.

Vierailija
19/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihminen, joka vasta on jäänyt työttömäksi, pohtisi mihin työkkäri aikoo pakottaa? Onko hän niin tyhmä, että luulee joutuvansa heti CV-kurssille?

Itse kun jäin työttömäksi niin soitin eräästä asiasta te-toimistoon. Virkailija ehdotti heti cimsonin-työnhakukurssia

Kurssi alkoi välittömästi ja olin 2 viikkoa tehovalmennuksessa. Sen jälkeen aktiivinen etäopetus ja valvonta. Sitten vielä 8 kk omavalmennus.

Mitään konkreettista uutta tietoa en saanut. Koulutustani vastaavia töitä ei ole tarjolla. Myyjäksi en pääse ainoastaan mahdollisuus työllistyä vuokrafirman kautta (ehkä).

Vierailija
20/37 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua yrittivät saada imuroimaan sohvia paikalliselle työpaja kirpputorille.

Kerroin, että se ei edistä entistä osaamistani ja ei tuo minulle uutta ammattia.

Sitten ne yrittivät pistää minua urheiluseuran toimistolle pyörittelemään papereita ja ottamaan kesällä kuvia urheilukilpailuista.

Olen ammattivalokuvaaja ja kerroin, että valokuvaustaitooni siellä ei ole opastajia.

Pääsen eläkkeelle n. 17 kk kuluttua.

Sitä odotellessa odottelen, mitä ne keksivät seuraavaksi.

Mitä jos odottelun sijaan tekisit itse jotain?