Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelolla johtaminen työpaikalla

Vierailija
02.11.2022 |

Olisiko teillä näkemystä miten tavallista tämä on? Itse olen viiden vuoden sisällä ollut neljässä työpaikassa, joissa kaikissa sama homma - johtaminen on hyvin autoritääristä ja pelkoon perustuvaa.

Alkaa itsellä usko mennä työelämään - luulin jo, että oltaisiin parempaan suuntaan menossa, sillä edeltävät 20 vuotta nautin ihan "normaalia" työelämää, jossa asiat hoidettiin ensin yhdessä keskustelemalla ja sitten tekemällä, hyvässä hengessä.

Enkä usko, että vika on itsessä, sillä mielestäni en itse vaadi mahdottomia tai ole erityisen herkkä.

Enkä muuten ole havainnut mitään eroa julkisen ja yksityisen sektorin välillä tässä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös useampi työpaikka takana ja parissa viimeisessä on ollut pomona itseoppinut "vahva" ihminen. Heille oli kaikki sallittua, eikä koskaan tiennyt millä tuulella ovat.

Vierailija
2/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hoitoalalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen ala?

Vierailija
4/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelolla johtaminen on ammattitaidottomuutta! Ns hyvä johtaja hankkii luottamuksen tekijöitään kuuntelemalla ja kannustamalla!

Vierailija
5/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut tekemisissä narsististen sosiaalidemokraattien kanssa? 

Vierailija
6/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen IT-alalla pikkupomona/konsulttina. On toki miesvaltainen ala, mutta esim. edellinen pomoni oli nainen.

ap

Vierailija
7/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tälläkin hetkellä pomona tämmöinen menneisyyteen jämähtänyt. Ikää kuitenkin vain jotain 40v.

Ammattitaidottomuutta sanoisin myös. Tykkää pönkittää itseään ja halveksia muiden aikaansaannoksia ja töitä.

Ilmiö on sukupuolineutraali.

Vierailija
8/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa olen nähnyt ja kokenut pelolla johtamista. Koska monet ovat määräaikaisia, häikäilemättömän on helppo alistaa useimmat muut ainakin samassa oppiaineessa tai koota ympärilleen kuuliainen mielistelevä hovi.

Vierailija
9/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta pelolla johtamisesta. Sitä tehdään usein osalle työntekijöistä, eli tunnollisiin. Iso ongelma on se, että pomojen suosikit tai sukulaiset loikoilee ja käyttäytyy vielä häikäilevän törkeästi muita kohtaan. Liksaa nostetaan ja työt kaadetaan muiden niskaan. Ihmeen hyvin selitykset uppoaa pikkupomoihin, eli eivät puutu näihin ylhäisiin mitenkään. He ovat joko jonkun esimiehen sukulaisia tai suosikkeja.

Vierailija
10/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni ovat sekä julkiselta puolelta että yksityiseltä. Kahdelta täysin eri alalta, mutta miesvaltaisista työyhteisöistä. Itse olen nainen, mutta molemmat pelolla ja alistamisella johtaneet pomoni olivat miehiä. Toisen kestin, koska siinä ei tavallaan ollut mitään henkilökohtaista, pomo oli yhtä ankara ja pelottava kaikille. Suuttui verisesti, mutta teki aina selväksi, että miksi oli suuttunut. Mutta toisessa tapauksessa oli kyse sellaisesta inhottavasta naisia halveksivasta tyypistä, joka rakasti naureskella omille härskeille vitseilleen, veti kilaireita vähän väliä, muttei koskaan selitellyt että miksi ja vihjaili myös usein, että voi halutessaan tehdä alaistensa elämästä helvettiä (eikä tajunnut, että sitä se jo oli). Lähdin aika pian pois sieltä ja tein äijästä myös valituksen. Valitettavasti en saanut koskaan tietää, tuottiko se mitään tulosta. 

Vierailija
11/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalle pölähti uus esihenkilö joka yllätti tuolla pelolla johtamisella. Oli jo lähempänä eläkeikää joten ehkä se selittää. Huvitti kun olin tehny monta vuotta töitä asenteella että oon "työpaikan puolella", yhdessä tehdään, joustan tarvittaessa ja pyydän jos joskus joustoa itse tarvin.

Tämä tulee huutamaan pää punasena ja käskyttää sekä olettaa että mitään ei tapahdu jos hän ei auktoriteetillaan (ansaitsemattomalla) määrää.

Nyt olenkin sitten toisissa tehtävissä 😄.

Vierailija
12/12 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelolla johtavat ovat pääsääntöisesti alkoholisteja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi