Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset tulevat aina sairaina toisen vanhemman luota

Vierailija
02.11.2022 |

Meillä on viikko-viikko-sopimus. Olen huomannut, että usein kun lapset tulevat toisen vanhemman luota meille, he ovat seuraavana päivänä flunssassa. Eli, maanantai on vaihtopäivä, ja lapset tulevat suoraan koulusta meille. Seuraavana päivänä, eli tiistaina, viimeistään illasta, jompikumpi lapsista valittaa kipeää kurkkua, nuhaa, on lämpöä yms, että joutuu jäämään kotiin koulusta. Mistähän tämä johtuu? Tilanne ei toistu toisinpäin, eli lapset lähtevät meiltä terveinä, eivätkä sairastu päivää kahta vaihtopäivän jälkeen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se mikä syy tahansa, minä ainakin vanhempana olisin tuon tutkituttanut jo ajat sitten, enkä kyselisi av:lla. Joka toinen viikko lapsi kuumeessa ja flunsassa, eihän tuota nyt voi kuukausikaupalla katsella.

Toinen vanhempi työskentelee hoitoalalla, ja sanoo, että ihan normaalia on sairastaa kerran pari kuussa. AP

Vierailija
22/27 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt haluaa, että vika on toisella vanhemmalla eikä hänellä. Ei voi myöntää, että asuu hometalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhempi tuo hoitoalalta pöpöt kotiin.

Vierailija
24/27 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se mikä syy tahansa, minä ainakin vanhempana olisin tuon tutkituttanut jo ajat sitten, enkä kyselisi av:lla. Joka toinen viikko lapsi kuumeessa ja flunsassa, eihän tuota nyt voi kuukausikaupalla katsella.

Toinen vanhempi työskentelee hoitoalalla, ja sanoo, että ihan normaalia on sairastaa kerran pari kuussa. AP

Ja koska hän on "hoitoalalla" (eli mikä, lähärinä vanhainkodissa?), sun ei tarvitse ajatella? Tai kantaa vastuuta? AP:n on pakko olla mies... 

Vierailija
25/27 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikit? Koira nuolee kättä jossa on haava?

Hmm, ei lemmikkejä kummallakaan, lasten haavanhoito on kyllä pääsääntöisesti aika onnettomalla tasolla toisen vanhemman luona. Toinen vanhempi jaksaa hoitaa iho-ongelmia viikon verran, mutta siihen se usein sitten jää, ja minun vastuulleni. AP

Niin, että hoitoalalla oleva vanhempi ei jaksa hoitaa oman lapsensa haavoja? Älä jauha paskaa.

Vierailija
26/27 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista, tosin lapsi on toisella vanhemmalla vain to-ma 2 vkon välein, ei koko viikkoa.

Tulin siihen tulokseen, että ei saa toisessa kodissa niin paljon huomiota kuin mihin minun luona tottunut + paljon vierailuja hänelle vieraiden ihmisten luo, paljon yksinoloa myös.

Eli kun sitten palasi tähän meidän kotiin, oli "läheisyysvarastot" ja yhteydentunne vajaita.

En usko, että lapsi sairasteluaan mitenkään esitti, vaan tarvitsi läheisyyttä ja huomiota - kroppa reagoi näin ja sillä sai läheisyysvarastot taas täytettä.

Tämä siis päiväkoti/alakoulun ekat luokat. Nyt lapsi jo isompi, toinen vanhempikin eri tavalla tuntuu häneen saavan yhteyden ja sairastelua ei ole tälle syksylle ollut perusflunssia enempää.

Tässä siis yksi mahdollinen selitys.

Vierailija
27/27 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. 3/5. Menin itsekin lankaan.