Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin eläimiin olet törmännyt mökkisi alueella?

Vierailija
01.11.2022 |

Minä jäniksiin ja hirviin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mm. kauris ja näätä.

Vierailija
2/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mihin vuosien varrella. Isommista nisäkkäistä usein näkyy hirvi, valkohäntäpeura, metsäkauris, kerran mäyrä, kerran saukko. Pikkunisäkkäitä: oravia ja jotain vikkeliä hiiren näköisiä, lienevät jotain metsämyyriä. Kyy, rantakäärme monesti joka kesä. Lintuja merikotka, korppi, harmaahaikara, joku pöllö (kerran), erilaisia lokkeja, kurki, tiiroja, palokärki, monia erilaisia pikkulintuja. Ketun on mies nähnyt, minä en. Susia kuulemma ajoittain on myös saaressamme, en ole nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepardiin

Vierailija
4/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty on pihasss tai ihan pihan liepeillä peuroja/kauriita, kettuja, hiiriä/mitä-lie-vastaavia, sammakoita, kurkia, palokärkiä ja muita lintuja. Huhuja on kuultu alueen hirvistä ja karhuista, mutta toistaiseksi eivät ole pihaan tulleet.

Vierailija
5/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkki, kyy, jänis, metso, hirvi, valkohäntäpeura, kurki, joutsen.

Vierailija
6/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri lajeja pöllöjä, haukkoja, kotkia sekä tietty lukematon määrä muita lintuja. Orava, supikoira, sammakko, rupikonna, hiiriä, myyriä, rusakko, lepakko. Mitään isompaa nisäkästä ei ole silmiin osunut mökin piirissä, huonoa tuuria. Tietenkin sitten kaikki öhkömönkiäiset päälle. Jaa, pari hevosta tuli kerran karkureissullaan pihaan.

Vierailija
7/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäniksiin, oraviin, mäyrään, hirviin, karhuihin, ilveksiin... Ahmaa ja sutta en ole livenä nähnyt, mutta jälkiä olen nähnyt ihan lenkkeilyreittini varrella.

Vierailija
8/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mihin vuosien varrella. Isommista nisäkkäistä usein näkyy hirvi, valkohäntäpeura, metsäkauris, kerran mäyrä, kerran saukko. Pikkunisäkkäitä: oravia ja jotain vikkeliä hiiren näköisiä, lienevät jotain metsämyyriä. Kyy, rantakäärme monesti joka kesä. Lintuja merikotka, korppi, harmaahaikara, joku pöllö (kerran), erilaisia lokkeja, kurki, tiiroja, palokärki, monia erilaisia pikkulintuja. Ketun on mies nähnyt, minä en. Susia kuulemma ajoittain on myös saaressamme, en ole nähnyt.

Missä päin mökkinne on?

Vierailija
9/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuma majailee pihapiirissä ja ihan sisälläkin.

Vierailija
10/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peuroja on paljon. Osa voi olla tietty metsäkauriita.

Vierailija
11/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkiä, mutta tässä espoolaisella omakotitaloalueella aika päivittäisiä, tai ainakin viikottaisia vieraita ovat: jänikset, rusakot, ketut, peurat, hirvet, supikoirat, mäyrät, no tietty oravat, hiiret, myyrät. Ja susi on nähty tuossa 3km päässä.

Vierailija
12/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuma majailee pihapiirissä ja ihan sisälläkin.

Kerran puuma houkutteli mut pesäänsä. En pelännyt mutta jännitin.

Vierailija
13/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiin

Vierailija
14/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kaupungissa näkee paljon useammin eläimiä, jos on illalla tai aamulla liikkeellä. Maalla metsäneläimet ovat paljon arempia.

Vierailija
15/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviä, oravia, monenlaisia pikkulintuja, huuhkaja, siilejä, jäniksiä, naapurien vapaana juossut koira, kettuja, , supikoiran, valkohäntäpeuroja ja kerran myös susia. Serkkuni on kerran nähnyt melko lähellä mökkiä olevan mäen päältä kauempaa kulkevan karhun.

Vierailija
16/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peurat pelmuaa pihapiirissä. Ilves vieraili tuossa viime kesänä. Joku - ilmeisesti näätä asustaa tuolla kivirauniossa. Lintuja on - joku pieni pöllö majailee tuuheassa pihakoivussa, närhet seurailee puskissa ja kuukkeli käy lintulaudalla. Karhu jätti jälkensä ja haisevan tervehdyksensä pihanurmelle. Hirvien polku menee mökin takaa - jälkiä on, mutta pihassa en ole itseensä eläimeen törmänny.

M 47

Vierailija
17/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin mökkinne on?

Isossa saaressa Turun sisäsaaristossa.

Vierailija
18/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikenlaisia eläimiäkin näin, mutta kerran näin lapsena ihan varmasti Rölli-peikon hiippailevan mökkimme lähellä kun olin illalla vielä pihalla. Tämä oli 1980-luvulla.

Vierailija
19/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että kaupungissa näkee paljon useammin eläimiä, jos on illalla tai aamulla liikkeellä. Maalla metsäneläimet ovat paljon arempia.

Koillis-Helsingissä olen nähnyt mm. fasaaneita, rusakoita, citykaneja, kettuja, supikoiria, peuran.

Vierailija
20/24 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena yksin kesämökin läheisessä metsässä vanhempien kanssa sienestämässä ja näin siellä suden, joka kulki tietä pitkin. Se siis todella oli susi eikä koira. Kerroin asiasta vanhemmille, mutta he eivät uskoneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi