Mitä palveluja työkkärin virkailija ehdottaa 50 ++++ työttömälle
Olisi kiva tietää ennen tapaamista.
Käsittääkseni työkokeilu on nuoremmille ja kuntouttava työtoiminta enemmän elämän hallintaa kaipaaville?
Onko kukaan työllistynyt työkkärin palvelujen avulla?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kaikenmoista missä korona tarttuu, älä mene sinne jos vain varaa pysyä poissa.
Ennen koronaa jotkin sai ihan koulutuksen mutta hyvin pieni vähemmistö kyseessä, muut palkatta orjiksi.
Ei kannata mennä hakemaan koronaa. Siitä voi tulla suuri riesa, ja miten työtön maksaa sairastumisen aiheuttamat kulut. Kannattaa pysyä terveenä.
Vierailija kirjoitti:
9 euroa/ toteutunut kuntouttava päivä. 4 tuntia päivässä 4 päivää viikossa. Sinne joudut heikkolahjaisten sekaan puuhastelemaan. Toinen vaihtoehto on leikattu toimeentulotuki.
Mitä työtä teit?
Ehdottavat varmaan 90v++ ikäisillekin, jos ei ole eläkettä. Joutuvat tulostamaan varmaan sossun kaavakkeita joka kuukausi, paitsi jos työntävät vanhusparat laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
9 euroa/ toteutunut kuntouttava päivä. 4 tuntia päivässä 4 päivää viikossa. Sinne joudut heikkolahjaisten sekaan puuhastelemaan. Toinen vaihtoehto on leikattu toimeentulotuki.
Ja minkähän pituisia nämä kuntouttavat jaksot oikein on? Muutaman viikon voisi tuolla rahalla käydäkin leikkimässä, mutta jos kestää kuukausikaupalla niin no tanks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkähän pituisia nämä kuntouttavat jaksot oikein on? Muutaman viikon voisi tuolla rahalla käydäkin leikkimässä, mutta jos kestää kuukausikaupalla niin no tanks.
Useimmat ovat siellä vuodesta toiseen. Se on pitkäaikaistyöttömien loppusijoituspaikka.
Eiks olisi parempi laittaa työttömille 50 .++++ ihmisille jalkapanta josta työkkärin väki voisi seurata missä työtön viettää aikansa?
Ja jos on vähän kauemmin liikkumatta niin annetaan sähköisku aktivoimiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Naiset saavat ainar töitä. Mutta yritäpä työttömänä 55-v miehenä!!!
Mihin viittaat tällä seksistisellä kommentilla? Viisikymppinen nainen ei ole työnantajan silmissä yhtään sen halutumpi kuin viisikymppinen mies. Vai tarkoitatko, että naisille on aina siivousta ja lähärinhommia tarjolla? Eipä ole ja yhtä hyvin miehet niitä töitä tekee.
3kk kerrallaan. Tyrkyttävät "jatkosopimuksia" kun olet hyvä "työntekijä". Olen kuullut, että jotkut ovat vuosia.
Hain paikkaa jota voi tehdä opiskelijat ja eläkeläiset.
Luulen, että työtöntä 50 +++ ei valita vaikka työkokemusta alalta riittää.
Vierailija kirjoitti:
3kk kerrallaan. Tyrkyttävät "jatkosopimuksia" kun olet hyvä "työntekijä". Olen kuullut, että jotkut ovat vuosia.
Eihän se sitten kuntouta mihinkään jos sama jatkuu vuosia!?
Ei kelpaa työkkärille mikään. Itse kävin tänään ja olen 49 vuotias. Kuntouttavassa käyn 2krt vko ja todettu että kykenen kevyehköön työhön mutta tämäpä ei nyt käynytkään. Oli todella vittumainen työkkärin akka. Ehdotin karenssia, ei käynyt. Tuli olo että olen tyhmä ja laiska
Vierailija kirjoitti:
Pohdimme syvällisesti tapaamisessa kanssasi syitä työttömyyteesi. Oman elämänhallintasi turvaksi ehdottaisin työkokeilua tai kuntouttovavaa työtoimintaa. Saat rytmiä päivään ja varmasti elämänhallintasi paranee.
t- Te- tantta
Mikä tuo ennakkoasenne on, että 50+++ ikäisellä olisi elämänhallinnan ongelmia? Me boomerit herätään työttömänäkin 6-7, ja touhutaan monenlaista. Moni hoitaa ikääntyneitä vanhempiaan, lapsenlapsia, tehdään monipuolista ruokaa, kerätään ja säilötään marjat ym. Lisäksi ulkoilu, harrastukset, jopa vapaaehtoistyöt.
Vaikka palstaillaankin, ei ole sellaista nettiriippuvuutta, että työaikanakin olisi kännykkä kädessä, kuten monilla nuorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät anna jatkaa kuntouttavaa vaikka olen aloittanut vasta toukokuussa. Pitää tietää mitä elämältään haluaa. Vastasin että elän päivän kerrallaan enkä jaksa huolehtia itestäni. Siitäkö melkein riita tuli ja juuri tänään kävin työkkärissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Toiset ovat vain vaikeammin kuntoutettavia kuin toiset. Monien sairauksien ja vammojen osalta on normaalia, että kuntoutusprosessi jatkuu vuosikymmenestä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ovat ihan kaikille. Niiden avulla aktivoidaan työtöntä jotta työtön ei jää sohvalle makaamaan.
Työttömissä on erittäin laaja ikähaarukka. Onhan se eri asia jos on kyse yli 50v jo pitkän työuran tehnyt, ja mahdollisesti jo eri krempoista kärsivä ihminen, kun jostain 20-30 v, joka ei koskaan ole kunnolla ollut edes työelämässä!
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa työkkärille mikään. Itse kävin tänään ja olen 49 vuotias. Kuntouttavassa käyn 2krt vko ja todettu että kykenen kevyehköön työhön mutta tämäpä ei nyt käynytkään. Oli todella vittumainen työkkärin akka. Ehdotin karenssia, ei käynyt. Tuli olo että olen tyhmä ja laiska
Positiivinen kasvatus on lyönyt niin voimakkaasti läpi yhteiskunnassa, että rangaistusta ei saa edes vaikka sitä itse pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Naiset saavat aina töitä. Mutta yritäpä työttömänä 55-v miehenä!!!
Päällikkö- tai johtajantasoisiin hommiin pääsee. Tai jos jotain erityisosaamista.
Tuurilla pääsee, jos olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työmarkkinoilla jo nelikymppinen alkaa olla liian vanha. Yli viisikymppisillä ei sitten olekaan enää mitään toivoa, voivat alkaa odottelemaan eläkepäätöksiä.
Se on ikäloukku. Liian vanha töihin ja liian nuori eläkkeelle.
M.51
Se on sääli miten ikärasistisia Suomessa ollaan.
Miten todistat sen, että et makaa sohvalla?