Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~MARRASMURUJEN SUNNUNTAI~~~

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitin saada pinoa aikaseksi jo neljän pintaan mutta netti pätkii oudosti..

koko yön supistanut.. en oo saanut nukuttua yhtään. oon ihan rätti poikki!!

oksettaa, nälättää..

oon vaihdellut asentoja pitkin yötä, maatessa supistukset sellasii et meinaa taju lähteä, istuessakin tosi tosi pahoja mut ei riittävän? pitkiä. eli kestoa jotain 30s tms.. tässä koneella saan istuttua ilmeisesti niin että supistukset on jotenkin siedettäviä, vaikkakin tosi tosi kipeitä! suihku ei auta, panadolit ei auta.. en oikeen tiiä mitä tekis, sairaalasta ne laittaa kuitenki takasin kotiin..

en jaksa enää ees kellottaa näitä vaikka ehkä kannattais.. varmaan mentävä herättää miestä et se saa istuksii kello kouras.

musta tuntuu et tää on eka ja vika lapsi, mä en tälläsii kipuja todellakaan vapaaehtosesti enää siedä!

itkettää, kiukuttaa ja väsyttää!!

parempaa aamua muille :)

ootellaan 40+2

Vierailija
2/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ootellaan että sua koetellaan nyt oikein kunnolla noitten suppareitten kanssa. Ei tässä muuta voi kun lähettää iiisot voimahalit ja toivoa, että pääsisit kohta tositoimiin.

Pystyykö muut vielä tässä vaiheessa nukkumaan selällään ettei tule huonoa oloa tai tmv.? Minä herään melkein joka yö selältäni ja sitten on huoli vauvasta, että onko kunnossa. Vessassa pitää rampata ihan vähän väliä ja limatulppaakin on alkanut tulla. Selkäpuolen supparit on uutta ensimmäiseen raskauteen verrattuna ja eivät tunnu sitten yhtään kivoille, jos nyt etupuolen suppareistakaan niin voi sanoa. Maha tuntuu niin pienelle näin aamuisin, mutta iltaa kohti paisuu kuin pullataikina. Mutta nyt vuoroa seuraavalle ja hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala yö,tuli syötyä liikaa eilen ja pyörin painajaisten kourissa koko yön..

Ootellaan: soita sairaalaan ja selosta tilanteesi.Joutuvat vielä tekemään sinulle sektion kun et enää jaksa synnyttää.Luulisi että se laittaa heihin vähän vauhtia.

Oma napa: kaikki ennallaan..

t.Jas ja pikkuneiti 39+2

Vierailija
4/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootellaan: voimia sulle! Olen samaa mieltä kuin jas, soita synnärille ja pyydä että saat mennä näytille. Eihän tommonen ole inhimillistä..

Ite oon nukkunu viime yönä aika huonosti. Maha ollut kipeä koko yön ja aina on heränny kun on pitäny vaihtaa asentoa. Sellasia menkkamaisia kipuja. Onko ne nyt sit jotain harjoitussuppareita??? Auttakaa tietämätöntä! Sit on huono olo tekis mieli oksentaa ja maha on kova kuin kivi. No, ihan hyvä jos alapäässä alkaa tapahtua jotain ettei tarvis enää joulukuussa pyöriä täällä. =)

Mies nukkuu vielä, tänään olis synttärit joihin pitäis jaksaa mennä. Nyt aamupalan tekoon ja sit koiran kans lenkille.

rusina 37+3

Vierailija
5/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnärille, tai sitten vain menette sinne ja ilmoitat, että nyt tulet synnyttämään. Katsovat ainakin tilanteen. Yleensä se riittää, että ei tunne pärjäävänsä yksin supistuksien kanssa. Rohkeutta vain.

itse synnytin kakkosta 33t ja olin ihan poikki joten voin uskoa, että et jaksa.

Zemppiä sinulle.

Saarimar 37+2 ja ihan kypsä omaan tianteeseen, ei jaksaisi enään päivääkään

Vierailija
6/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumitöihinhän tästä näyttää tänään joutuvan. Mahtaiskohan se käynnistää synnytyksen??? Ei vissiin, kun eikös täällä ollut joku joka oli joutunut lumitöihin 15 krt parissa päivässä.

Onnittelut vauvautuneille!

Eilisiin gallupeihin:

- ekassa synnytyksessä sain avautumisvaiheessa jonkin sortin kipulääkkeen injektiona ja sitten vielä myöhemmin vissiin parakervikaalipuudutuksen eli kohdunkaulan kanavan puudutuksen, ei ole oikein tarkkaa mielikuvaa mitä siinä sitten oikein tehtiin, ilokaasusta ei ollut suurempaa apua, kuumat kaurapussit olivat hyvä apu, epiduraaalia tms. en kuulemma kätilön mielestä tarvinnut, koska olin pärjännyt niin hyvin siihenkin asti... No se olis kyl ollutkin sit aikalailla tarpeeton kun koko homma lässähti kun supparit katos. Nyt en ole miettinyt mitään puudutusjuttuja. Katsotaan sitten paikan päällä, kun sinne joskus päästään.

-Sairaalakassia en ole pakannut ja vauvan kamat on ihan vielä laittamatta. Vaatteet on kyl pesty, mut ei ole paikkaa niille, kun lipasto on vielä maalaamatta ja sänkyä en halua pedata valmiiksi.

- Mulla löytyy yhdet jättikokoiset toppahousut, mut en ole kyl kokeillut mahtuuko nekään. Olen kulkenut villakalsareissa ja XXL drymaxx-housuissa, jotka ostin keväällä jo ja lyhensin lahkeet. Takki ongelman ratkaisuna on miehen goretex-takki ja sen alle villapaitoja ja fleecejä. Ei meil kyl täällä ole ollut kuin max. - 6 astetta, joten suurta ongelmaa ei ole päässyt syntymään.

Nyt meinasin tilata netin kautta valokuvia, kun on reilu vuoden ajalta kaikki kuvat vielä vaan koneella. Ehkä sitten joskus saan ne kuvat vaikka johonkin albumeihinkin.

t: Lempi 39+2

Vierailija
7/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootellaan: Olen kyllä ihan samaa mieltä muiden kanssa, soita sinne synnärille. Kyllähän niiden on pakko tehdä asialle jotain! Voin vaan kuvitella kuinka alkaa olla voimat loppu... Oikein paljon halauksia ja jos päätät soittaa sinne synnärille, niin kerrohan sitten mitä ne sanoivat!

Galluppeihin: Oli puudutuksesta puhetta. Esikoista synnyttäessäni otin ilokaasua, mikä toimi aivan mahtavasti, sitten otin kohdunkaulan puudutteen (muistaakseni) ja loppujen lopuksi epiduraalin. Ihan ensimmäisenä vietin pari tuntia lämpimässä suihkussa, mikä auttoi todella hyvin. Nyt otan varmaan ilokaasua ja sen epiduraalin.

Selällään nukkumisesta: Myös minä heräilen öisin selältään. Se asento on itseasiassa ihan mukava nyt kun vauva on kunnolla laskeutunut. Liitoskivut on aivan kamalat kylkeä kääntäessä ja noustessa ylös... :/

Sairaalakassista: En ole vielä pakannut, vauvan vaatteetkin odottavat vielä pesemistä. Tänään meinasin sen tehdä leipomisen lisäksi. :) Täällä on aivan uskomaton lista, mitä kaikkea sairaalaan pitää ottaa mukaan. Pari kertaa, kun olen käynyt ensiavussa, olen nähnyt pari synnyttämään tullutta äitiä, ja se tavaramäärä on huikea! Vähintään pari ISOA matkalaukkua! Täällä ei ole mitään sairaalan puolesta, kaikki pitää ottaa mukaan. Vaipat vauvalle (ja itselle), yöpuvut, tohvelit, sukat, pyyhkeet, aamutakit, vauvalle vaatteet, YÖLAMPPU (!!! tässä kohtaa repesin listaa lukiessani)... Siis ihan kaikki. En tiedä sitten, onko tuo lista tehty varkauksien varalle vai miksi. Muuttotalkoisiin saa siis alkaa, kun täällä lähtee synnyttämään. :P

Onkos kellään kokemusta siitä istukan käsinirroituksesta? Toivottavasti en joudu sitä kokemaan uudelleen! Haluaisin kuitenkin kuulla muidenkin kokemuksia.

Eilen oltin kylästelemässä koko päivä ja kyllä oli tämä mamma illalla poikki. Supistukset vaivasivat pitkin päivää ja illalla myös. Menivät kuitenkin yöllä ohitse, heräsin varmaan viisi kertaa oikein kunnon supistukseen, mutta se oli kuitenkin siinä. Olisin kyllä tämän päivän jälkeen ihan valmis synnyttämään... Huhhuh. Vielä on muutamia asioita hankkimatta ja sekin ahdistaa.

Heitteleekö muilla täällä mielialat? Näiden mielialojen heittelyiden kanssa alan olemaan ihan lopullisesti puhki!

Rauhaisaa sunnuntaita kaikille murusille lumiseen Suomeen. :)

CC 37+1.

Vierailija
8/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen muiden kanssa. Ootellaan: lähdet vain synnärille samantien sen kummempia ihmettelemättä, jollet ole jo siellä ;-) Eihän tuollainen ole enää kenenkään edun mukaista!

CC: Tuo tarvehankintalista synnyttäjille oli hauskaa luettavaa ja taas kerran ei voi muuta kuin olla onnellinen siitä, miten hyvin täällä Suomen kamaralla asiat on järjestetty. Vaikka onhan täälläkin puutteita, mutta todellakin hyvin vähäisiä siihen verrattuna, että synnyttämään lähtiessään pitää ottaa tavaraa niin paljon mukaan, että tarvitsee " muuttoauton" :-)

Olen hieman ihmetellyt, että kukaan ei ole missään vielä tähän mennessä kysynyt minulta synnyttäjänä, miten haluan synnyttää

:-0...ei siis neuvolassa eikä viime viikolla TAYS:ssa. Sen tiedän, että esitietokaavake lähtee sähköisesti neuvolasta sairaalaan, mutta ei siihen ole minulta mitään kysytty. On tullut vähän sellainen ulkopuolinen olo...siinä synnytysvaiheessako meinasivat asiat käydä läpi, vai pitääkö jo heti ovelta vaatia jakkaraa alleen? Tuntuu, ettei minulla äitinä ole oikein sanansijaa ja se hieman kieltämättä ihmetyttää...

Viime yö oli todella risainen. Ei supistellut, mutta asennon vaihdot olivat ihan tuskaa ja " sipsuttelin" taas pissallakin pariin otteeseen. Liitoskivut vaivaavat minuakin ja vauva painaa ikävästi paikkoja. Huonoa oloa ei tule, vaikka makaisin selälläni. Selällämakuu tosin käy keuhkojen päälle, joten en kovin mielelläni selälläni nuku.

Nukkumisasentoni ovat kovin yksipuolisia. Kykenen nukkumaan jommalla kummalla kyljellä, lähinnä kuitenkin vasemmalla (tosin sekin käy ikävästi kipeän lonkan päälle). Jos nukun oikealla kyljelläni, huomaan jossakin vaiheessa nukkuvani liiaksi vatsan puolella, eikä vauva tykkää siitä puristuksissa olosta yhtään. Herään viimeistään siihen, että tuohon istukan kohtaan sattuu ja vauva rimpuilee vatsassa.

Kävelyni on mennyt ihan mahdottoman huonoksi noiden liitoskipujen ja vauvan painamisen vuoksi. On suorastaan pelottavaa lähteä ulos kun koko ajan pelkää, että pitää tehdä jokin äkkinäinen liike esim. liukastumisen vuoksi...ulkona liikkumiseni on siis ihan nollassa nyt.

Nyt lopettelen ja annan vuoroa muille. Olotila kyllästyttää ihan kympillä ja mieluusti vaihtaisin tämän jo vauvan hoitamiseen...harmi kyllä kaikki lupaavat synnytysoireet ovat hävinneet jonnekin...eli tässä voi mennä vielä kauan.

Kanelisokeri 38+1

Vierailija
9/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon miehet lähti ulos lumilinnan tekoon. Harmittaa etten päässyt mukaan kun ei ole sopivia vaatteita. Miehen isoimmat kalsarit on ollu käytössä ulkoilessa, mut nyt ne pesussa. Eipä muut sitten mahdukkaan päälle.. Ulkona on niin kaunis sää. Aurinko paistaa ja -10astetta.. mut mä vaan oon sisällä koneen ääressä. Jospa olis illaksi ehtineet kuivaa kalsarit niin pääsisin edes kävelylle illemmalla. Talvi on niin kaunista aikaa, vaikken kylmästä nauti.

Sektio päivä lähestyy.. Pitäs nyt käyttää aika hyödyksi ja tehdä niitä jouluvalmisteluja (leivonnaisia/ruokia pakkaseen), mut mua vaan laiskottaa. Toiset jaksaa siivoilla loppuaikana ja järjestellä kaappeja, voi kun saisikin sellaisen määrän energiaa. Mies on onneksi ollut ahkerana niin ei tarvitse sotkussa elää. On mulla ihana mies! :)

t.V&V 38+4

Vierailija
10/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelit tuota kun kukaan ei ole kysellyt toivomuksia tuon synnytyksen suhteen. Huomasin, että olet menossa TAYSiin synnyttämään kuten myös minä. Olin tuossa torstaina siellä tutustumiskäynnillä ja siellä sanoivat, että kannattaa laittaa paperille toiveita joita itsellä on. Sanoi ihan fiksusti, että tilanteesta riippuen ei sitten välttämättä itse synnytystilanteessa muista tai saa sanotuksi kaikkia toiveita joita itsellä on ollut ja sitten myöhemmin harmittaa. Jakkaroita siellä kuulemma kyllä on, mutta sanoi että niitä ei liiemmin käytetä. Syynä tuohon on kuuleman mukaan se, että sinne on muutama vuosi sitten hankittu uudet sängyt josta saa tosi hyvän istuma-asennon selän tuen kanssa. Useimmat kuulemma valitsevat tämän sängyn istuma-asennon ponnistusvaiheessa jakkaran kustannuksella. Saat varmasti kuitenkin jakkaran jos sitä pyydät. Lisäksi siellä on amme yhdessä synnyssalissa. Yrittävät pitää sitä synnyssalia viimeiseen asti tyhjänä jos tulee synnyttäjä joka toivoo pääsevänsä ammeeseen. Lisäksi siellä on kahta synnytyssalia kohti yhteinen vessa/suihku joten suihkuistakin voi hakea helpotusta. Lisäksi tietysti keinutuoleja, palloja yms. Ymmärsin, että kannattaa vain heti kun menee sinne synnytysvastaanotolle niin kertoa kaikki mitä vain mielessä on synnytystä koskien mukaanlukien se mihin osastolle haluaa. 2A ja 2B:hän ovat varsinaisia synnyttäneiden osastoja. 2B avattu vasta syyskuun alussa. Näyttivät oikein viihtyisiltä ja rauhallisilta kun siellä pikaisesti käväisimme. Lisäksi siellä on remontoimaton 4A jossa on synnyttämättömät, mutta siellä on kymmenen paikkaa myös synnyttäneille jos muilla osastoilla on täyttä.

Oma napa: On ollut tässä muutama hieman parempi päivä, vaikka eilen illalla vauva möngersikin tosi ilkeesti masussa illalla. Olen kuitenkin saanut nukuttua suht mukavasti parina viime yönä. Meni nimittäin yöt aika risaiseksi tuossa viikolla kun huomasin istuvani sängyn laidalla aina tunnin välein.

Aivan ihana talvi-ilma taas tänään. Täytyy nyt nauttia jos vaikka jo huomenna sataa vettä ja on loskaa.

Rinnuli ja Hermukka rv 37+5

Vierailija
11/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootellaan: Samoilla linjoilla kuin muutkin. Kyllä tuossa tilanteessa pitäisi jo päästä synnärille. Siellä sitten oksitosiinitippa ja mahd. epiduraali niin saataisiin asiat edistymään ja kärsimykset loppumaan. Eihän tuo ole ollenkaan enää inhimillistä! Voimia sulle roppakaupalla.

Oma napa: Perjantaina päädyin siihen tulokseen, että mulla on kohtutulehdus tms. Eilen päivystyksestä kävin hakemassa antibiootit (kävin = 2h odotusta Miskan kanssa). Sain kahta eri lääkettä, piti kuulemma sopia imettävälle. No kotona luin pakkausselosteesta, ettei tuota Flagylia saisi käyttää imetysaikana. Itselläni tuli siitä heti ripuli ja vauvat huusi mahakipua aivan karmeasti! Äitini ja siskoni sanoi, etteivät hekään ole tuota pystyneet syömään. Siskon tulehdus hoitui pelkällä Kefeksinillä, joten lopetin minäkin tuon Flagylin ja otan vain Kefeksinin. Yöllä pumppasin ennätykselliset 140ml ja jouduin kaatamaan viemäriin :( Ei mulla tuo tulehdus ole edes mitenkään paha (ei kipuja, pieni lämpö ja pahanhajuinen vuoto, joka jo loppunut sekin), joten eiköhän näinkin pärjää.

Vauvojen navat: Nämä on aivan uskomattomia tapauksia. Huomenna vasta tulee laskettu aika, ja nämä hymyilevät jo vastavuoroisesti! Hymy irtoaa kun vauvalle lirkuttelee. Kannatti näköjään syödä sitä e-epaa raskausaikana :D Kääntävät myös päätä äänen suuntaan (esim. jos mummo puhuu vieressä) ja hiljentyvät kuuntelemaan tuttuja kehtolauluja tuijottaen intensiivisesti kasvoihin.

Huomenna on poikien neuvola, ja meidät kuvataan! Kyseessä on joku dokumentti (en tiedä mihin) perinteisistä neuvoloista, koska järjestelmä on muuttumassa. Halusivat kuvata ensikäynnin ja satuimme sopivasti.

Alia ja Miska+Jouni

Vierailija
12/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli raput lakaistu, oli 2 cm kevytt puuterilunta eli sopi hyvin näin viimeisillään olevalle....

Toivon ainakin olevani viimeisilläni.. eilisestä vuotanut runsaasti kirkasta limaa, ja vatsa on löysällä... toiveissani tämä ennakoi jotain vaikka saattaahan olla että täällä kärvistellään vielä 2.5 viikon päästäkin.

Talvivaatteista: Miehen toppatakit on käytössä, ja yhdet miehen toppahousut saan jalkaan vaikka vetskari pitääkin jättää auki.

Puudutuksista: Molemmissa aimmissa synnytyksissä olen pyytänyt epiduraalin varsin varhain, ennenkuin kivut pahoja olivatkaan, noin niinkuin varmuudeksi.... Epiduraali toiminut hienosti, mitään kipuja en ole tuntenut, tosin ponnistusvaiheessa en ole tuntenut supistuksiakaan vaan käyrältä katsonut milloin pitää ponnistaa. Nopeasti kuitenkin menneet molemmat synnytykset.

Koska aiemmat menneet niinkin nopeasti ja helposti olen nyt miettinyt josko tällä kertaa en ihan ovelta epiduraalia tilaisi vaan vaikka kokeilisin miten paljon ilokaasu auttaa...

Mari 39+2

Vierailija
13/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

CC kysäsi heittelehtiikö mielialat!!! Eilen illalla katsottiin miehen kanssa ruotsalaista dekkaria jossa siepattu vauva laitettiin koriin ja lähetettiin järvelle, poliisi lähti uimaan perään, ensin en halunnut katsoa ja sitten kun kuitenkin katsoin aloin itkeä ihan hulluna, vaikka vauva tietty pelastu ja se oli vain elokuvaa, mutta apua. Välillä kiukuttelen ja hetken päästä itken, ihan kypsää tää loppuaika.

Saarimar 37+2

Vierailija
14/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Rinnuli kun selvensit tuota TAYSin kuviota. Kaipa sitä vielä viime metreillä pitää sitten tehdä jonkin sorttinen " käsikirjoitus" omasta synnytyksestään, vaikka eihän synnytys välttämättä mene niin kuin on suunnitellut.

Olen kyllä vieläkin sen jakkaran kannalla. Minulta ei tunnu tuo sukkaponnistus onnistuvan, eikä siitä sen puoleen kylkiasennossakaan ole tullut yhtään mitään. Kahdesti olen jo kokeillut, eikä todellakaan ole hyvä juttu. Voihan olla, etten kykene kivuiltani lainkaan seisomaan, saati siirtymään mihinkään siltä pediltä...yleensä kipu on jähmettänyt minut ihan vain makuuasentoon.

Olen kuullut, että lokakuussa TAYS on ollut äyräitään myöten täynnä synnyttäviä. Osastoilla on ollut äitejä lapsineen käytäville ja päivähuoneeseen majoitettuina. Olen kuullut, että viereinen rakennustyömaa häiritsee kovasti huoneissa olevia. Näillä näkymin en kauan tule siellä vauvan kanssa olemaan. Haluan kotiutua niin pian kuin vain on mahdollista ja tietenkin kun on vauvan ja oman terveydentilan kannalta suotuisaa. Minun tuurillani joudun kuitenkin olemaan käytävällä vauvan kanssa kun ei ole missään muuallakaan tilaa.

Tänään onkin sitten urakoitu: Pesin kylppärin ja mies putsasi kuivurin. Nyt tuntuu taas vähän jomottelua tuolla alavatsalla ja selässä...lupaavaa :-) Vauvan pää ronklailee tuolla alhaalla ja tunnen todella ikäviä vihlaisuja. Kellertävää limaa erittyy myös, olisikohan limatulppaa? Mitähän raskasta vielä tekisin? Jospa lähtisimme koko perhe tuonne ulos kävelylle...esikoinen lähti oma-aloitteisesti hiihtämään tuohon meidän etupihalle. En taida uskaltaa, jos siellä vaikka vielä viimeisillään kaatuu tai jalka lipsahtaa alta...eipä minulla ole tuohon kylmyyteen sopivia vaatteitakaan.

Toivon, että synnytys lähtee tällä kertaa ihan itsestään käyntiin...mieluiten ihan siinä samalla viikolla kuin on laskettu aikakin...eihän tässä sitten enää menisikään niin kauan :-)

Ärsyttää, kun kännykkään on alkanut tulla " mitä kuuluu" - viestejä ihmisiltä, joiden kanssa on ollut harvemmin tekemisissä...heräävät nyt kyselemään, josko olisi jo vauvauutisia kerrottavana. Nuo viestit vain saavat minut hermostumaan, samoin " kuinka olet voinut?" - kyselyt...eivät sitten tajua, ettei tämä nyt enää tässä vaiheessa mitään nautinnollista ole. En ole pitkään aikaan enää jaksanut selittää, mitä kaikkia vaivoja minulla on...olen vain kuitannut, että elelen päivän kerrallaan...

Kanelisokeri 38+1

Vierailija
15/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut yhtään täyttä ainakaan mun aikana. Ekana ja viimeisenä päivänä viereinen peti oli tyhjä ja kuulin hoitajien luettelevan, miten paljon oli täysin tyhjiä huoneita. Yläkerrassa oli kyllä remontti menossa. Joinakin päivinä alkoi aivan järkyttävä pauke ja poraaminen jo seitsemältä aamulla, toisina päivinä oli taas vähän rauhallisempaa. Olin osastolla 2A.

Vierailija
16/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen kans palattu sisälle. Ulkona olikin aivan ihana ilma. Laitoin tuikkuja lyhtyihin - tarkoitti könyämistä tuonne pari metrisen kasan päälle - isäntä nosti ne sinne, kun jäivät lumen alle jostain kumman syystä alkuviikosta ;) Nyt on nuo liitokset vähän hellittäneet kipuilua, toki viel aamulla on kipeät, ja jos pitkään on pitkällään, mut muutoin paljon helpompi kävellä....

Tänään siivosin kodinhoitohuoneesta siivouskaapin ja pesuainekaapin, kun etsin kadoksissa ollutta pölyhuiskaa - löytyi sitten sieltä kaapista, missä epäilin sen olleenkin... Tulipahan siivottua. Sit leikkasin viel isännän tukan ja tasoitin neitojen latvat. Nyt odotellaan neitien kanssa maajussille morsianta- isompi neiti varsinkin (4,5v) on ihan tositv-friikki, ehkä ne on kivoja seurattavia, kun näkyy luontoa yms.....

Masussa ei ihmeempiä, menoa riittää säännöllisesti, kyljelleen käydessä alkaa sellainen meno, et tuntuu, kuin kaveri tekis itselleen ulospääsyn ;) Turvotusta ei vieläkään juurikaan ole, aavistuksen sormissa, mut ei mitään isompaa. Ens viikolla on kuopuksen synttärit, mut onneksi on jo melkein kaikki tarjottavat leivottu (täyskäri puuttuu), ettei tarvi enää niin paljon seisoskella.

Nyt nää emännät taitaa lähteä iltapalan laittoon...

Hyvät viikon alut kaikille!!!

--Mirpa ja masukki--

Vierailija
17/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mukava viikonloppu takana. Mieskään ei lähtenyt minnekään kavereittensa kanssa tai keksinyt jotain miesten hommia mökillä. Oltiin ihan kotosalla. Eilen käytiin hautausmaalla viemässä kynttilät. Kyläiltiin vielä illalla mun vanhempien luona. Tänään herättiin suht ajoissa ja laahusteltiin koko perhe yöpuvut päällä puoleen päivään. Ruokaakaan ei jaksettu laittaa ja niin käytiin Hesessä herkuttelemassa.

Mä alan olla ihan kypsänä tähän odotukseen, ainakin tällä hetkellä. Olo on niin raskas ja väsynyt, selkä tuntuu kohta katkevan vatsan painosta. Oikea kankku " jumittuu" oudosti, sitten se lonksahtaa paikoilleen, kipu häviää ja on taas ok. Nyt olen onneksi saanut öisin nukuttua aika hyvin (koputtaa päätä), vessareissut ovat vähentyneet n.3 x yö kun olen vähentänyt iltajuomista. Aina kun herään yöllä, on alimmainen käsi puutunut.

Tänään on tullut vähän supistuksia, mutta ne eivät varmaan vielä mitään tee. Eivätkä niiden tarvitsekaan käynnistää synnytystä, koska aikaa sektioon on vielä 11 päivää. Iiiik, se pelottaa ihan sairaasti!

Sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

Naksis 37+4

Vierailija
18/18 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan samanlaiselta kuin tama kolmas synnytys. Koita levata, yrita nukkua supistusten valilla. Minullakin oli lyhyita 15 sekunnin suppareita ja ajattelin etta tassa menee viela monta paivaa. Aktiivinen vaihe kesti sitten varmaan 15 minuuttia ja vauva syntyi kahdella ponnistuksella.

Sairaalassa se odottelu on vaan viela tuskaisampaa kuin kotona. Koita tehda jotain muuta ja keskittya muihin asioihin. Kylla nuo supistelut jotain tekee ihan varmasti.

Jaksamista haleja, pian saat ihanan vauvan!