Sain koululta viestin (JA POLIISILTA SOITON) että 6lk poikaani oltiin puhuteltu koulussa, virkavalta oli ollut mukana
Kyseessä kiusaamistapaus joka kohdistunut 1-luokkalaiseen. Kuulemma pieneen lapseen kohdistunut fyysistä väkivaltaa, mm. lyömistä, turpaan antamista, ja henkistä väkivaltaa kuten tappouhkauksia jne.
Tänään tuli tällainen viesti sitten wilmaan.
Poliisitkin soittivat ja kyselivät muunmuuassa että miten pojallani muuten menee, kerroin sitten siinä meneillään olevasta adhd-kartoituksesta.
Olen järkyttynyt. Meidän pieni ihana poika onkin kiusaaja siellä koulumaailmassa :(
Kommentit (72)
Joopa joo, kuudesluokkalainen kiusaa ekaluokkalaista. Eiväthän ne käy edes samaa koulua.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, kuudesluokkalainen kiusaa ekaluokkalaista. Eiväthän ne käy edes samaa koulua.
Tietääkseni molemmat luokat ovat alakoulussa.
Tsemppiä ap. Hirveä tilanne.
Nyt poika ruotuun. Kotiarestia, kaikki älylaitteet ja pelikoneet pois. Koulunvaihtoa myös harkitsisin
Vierailija kirjoitti:
Miten niin eivät käy samaa koulua?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ekaluokkalaiset käyvät samaa koulua kuon yhdeksäsluokkalaiset. Nykyään keskitettään ja perustetaan isoja yhtenäiskouluja. Suurin koulu kunnassamme käsittää päiväkodin, peruskoulun 1-9 luokat ja vielä lukion, kaikki saman katon alla.
Jos ei ole tuohon mennessä huomannut tai huolestunut poikansa olevan psyko niin ei varmaan paljon av-palstalla asiasta murehdi. Tietysti esittää sitten tarvittaessa koululle ym. huolestuneille viranomaistahoille, että on pitänyt psykokakaralle kotona jonkun puhuttelun ja tekevänsä yhteistyötä. Tuskinpa av-mammojen ajatukset kiinnostaa kun ei koko asia.
Vierailija kirjoitti:
Olethan jo varannut ajat itsellesi ja pojallesi psykoterapiaan?
Kahden vuoden odotusajat psykologille . Lapset tarvivat apua heti.
Ikävää tämä. Mutta voit saada tilanteen muuttumaan, jos juttelet pojallesi kerrot mikä meni väärin. Jos vanhemmat suostuvat, ota kiusattu lapsi mukaan keskusteluun - tietenkin vasta jos poikasi oivaltaa mitä on tehnyt. Ole myös opettajaan yhteydessä.
Nyt teet ap kaikkesi, jotta pojallasi loppuu heti alkuun tuollainen. Haet apua kodin ulkopuolelta ja laitat poikasi asiat kuntoon, jotta saa hyvä tulevaisuuden itselleen. Nykyisellä menolla ei hyvää ole edessä
Minä olin vitosluokkalaisen pojan kanssa poliisikuulusteluissa poliisiasemalla. Tottakai se pahalta tuntuu kun oma poika tappelee koulussa. Mutta siihen ne tappelut sitten loppuivatkin kun tuli kova puhuttelu. Nykyään on kunnollinen 15-vuotias poika.
Kouluilla ei ole nykyään valtaa käyttää muita kurinpitokeinoja kuin puhuttelua, joten jos normaali puhuttelu ei auta, niin seuraava keino on sitten ottaa poliisi mukaan puhutteluun.
Olen samaa mieltä ettei av ole oikea paikka saada neuvoja jos aloitus on totta. Mikäli on, toivon että otat asian todesta. Mikään ADHD tai muu seikka ei ole oikeutus vakavalle kiusaamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä ettei av ole oikea paikka saada neuvoja jos aloitus on totta. Mikäli on, toivon että otat asian todesta. Mikään ADHD tai muu seikka ei ole oikeutus vakavalle kiusaamiselle.
Eikös nykyään vähän joka toisella mukulalla ole ADHD tai ainakin "ADHD-piirteitä".
Vierailija kirjoitti:
Ikävää tämä. Mutta voit saada tilanteen muuttumaan, jos juttelet pojallesi kerrot mikä meni väärin. Jos vanhemmat suostuvat, ota kiusattu lapsi mukaan keskusteluun - tietenkin vasta jos poikasi oivaltaa mitä on tehnyt. Ole myös opettajaan yhteydessä.
Jos olisi mun lapsi tuo pahoinpidelty ja uhkailtu, niin ei hänen tarvitsisi alentua tuollaiseen. Riittävä välimatka, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Või sitä ekaluokkalaisparkaa :(
Vasta 13. viestissä ensimmäisen kerran huomataan, että kamalaa oli siellä pienellä ekaluokkalaisellakin.
Voi ei. Varmaan hirveä tilanne.
Tsemppiä.