Onko sinulla passi?
Kommentit (25)
Ei ole tällä hetkellä, meni vanhaksi. Korona-aikana en matkustanut, kuin Norjaan ja sinne pääsi ilman passia.
Sitten mulla oli pitkän aikaa ettei edes huvittanut matkusta. Nyt vähän taas huvittaisi, ja lisäksi esim. rahan laittaminen omalle pankkitilille ei onnistunut ilman passia.
Minulla ei ole ikinä ollut passia, eikä ole virallista henkkariakaan nyt. Hankin vasta kun on aivan pakko, matkustamassa ulkomaille en ole.
Ei mut pikkuserkku Milla tanssis passi ja hammasharja showssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tällä hetkellä, meni vanhaksi. Korona-aikana en matkustanut, kuin Norjaan ja sinne pääsi ilman passia.
Sitten mulla oli pitkän aikaa ettei edes huvittanut matkusta. Nyt vähän taas huvittaisi, ja lisäksi esim. rahan laittaminen omalle pankkitilille ei onnistunut ilman passia.
Niin tuo, rahan laittaminen ei onnistu, mutta nostaminen ajokortilla onnistuu? No onneksi ei ole rahaa mitä talletella.
3
Matkustan enimmäkseen EU:ssa, mutta myös EU:n ulkopuolella, joten on passi tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuo, rahan laittaminen ei onnistu, mutta nostaminen ajokortilla onnistuu? No onneksi ei ole rahaa mitä talletella.
3
Tossa vielä kyse ole jostain ihan pikkusummasta. Löysin muuttoa tehdessä sellaisen kolikkorasian, missä oli noin 20 euron edestä kolikoita. Niitä ei tosiaan voinut tallettaa ilman passia, mutta käteisenä sai nostaa.
Asun ulkomailla niin ihan jo sen takia, että pystyn tapaamaan perhettä Suomessa tarvitsen aina voimassa olevan passin. Tosin kyllä tykkään matkustellakin.
Vaihdoin keväällä henkilökorttiin, paljon helpompi kun ei tarvitse koko ajan miettiä pitääkö olla paperit mukana ja passi ei mahdu lompakkoon. Matkustan lähinnä Euroopassa.
Ois pitänyt olla vaihtoehto, että on molemmat eli passi ja henkilökortti.
Vanhasta muistista tullu toi passi aina uusittua, tuskin tarvitsen kun Euroopassa pysyttelen, eli ens kerralla taidan ottaa henkkarin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sit tuo "jotain muuta"? Miksiköhän se on noin laitettu...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sit tuo "jotain muuta"? Miksiköhän se on noin laitettu...?
Hion täydellistä passikyselyä.
Olen 55v ja minulla on aina ollut passi. Meidän perheessä ja lähipiirissä se on ollut itsestäänselvyys, että aina pitää olla voimassa oleva passi. Siitäkin huolimatta, että voi mennä vuosia, että matkustaa minnekään. Meillä kai jotenkin ajatellaan, että pitää olla mahdollisuus matkustaa milloin vain, eikä niinpäin, että sitten aletaan hankkia passia. Tosin eihän sitä pääse edes Tallinnaan, jos passi puuttuu.
Tietenkin on, sekä passi että EU-henkilökortti. Matkustan työasioissa ja vapaa-aikana silloin tällöin myös EU:n ulkopuolelle ja haluan, että minulla on valmius lähteä milloin vaan. Sisareni perhe asuu kaukana, joten jos vaikka tulee joku hätätapaus, niin haluan pystyä lähtemään heti.
Pidän passin aina voimassa matkasuunnitelmista riippumatta. Henkilökorttia ei ole. Muutaman päivän on saattanut olla passi vanhentunut ennen kuin olen hakenut uutta
On, asun EU:n ulkopuolella ja tarvin passia aina, kun lähden maasta.
Tietenkin on. Matkustan koko ajan.