Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa huomaat olevasi jo suht vanha noin 50+ikäisenä?

Vierailija
31.10.2022 |

Itsellä on kun luen juttuja kuinka joku on ostanut jonkin remppakohteen eli vanhan omakotitalon ja on aivan liekeissä kuinka aikoo tehdä siitä uuden veroisen. Oikein ahdistaa lukea noita juttuja koska ei itse millään enää jaksaisi sellaista projektia ja ristiä itselleen.
Myös kun joku on ostanut asunnon ulkomailta, huh ei ikinä sellaista ristiä itselleen että jonkin byrokratian läpi ulkomailla jaksaisi käydä läpi mikä liittyy talon omistamiseen siellä ja ei ikinä noin hankaalaa peeintöä lapsille jätettäväksi.

Toinen on kun lukee näistä pylly-tissi-somenaisista, että eikö elämässä todellakaan ole muuta ja kuulostaa todella ankealta ja tyhjältä elämältä.

Siten taas rakastaa lukea yksinkertaisesta elämästä, kuinka ruokaa tehdään perusraaka-aineista, kierrätyksestä ja toisaalta minimalismi eli kaikki turha materia pois ja pärjää todella pienesti.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melkein kaikesta mitä ihmiset tekevät. Tässä kun ylös nousen niin saan askarrella selkäni kanssa jotta saan suoraksi, ja jos kumartua pitää niin senkin kanssa saa kivun kanssa kärsiä.

No, minulla on se ok-talon työleiri hoitamatta, mutta samapa tuo, mitään arvoa tällä ei ole.

Vierailija
2/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 52 ja huomaan, etten ymmärrä transsukupuolisuus, lbgt ja sukupuolten määrä hommat. Mun matikka ei vaan taivu noihin punaviherjuttuihin ja vaikka kuinka yritän, niin en ymmärrä jonkun elonkapinan toiminnan oikeutusta.

Mulla on jatkuvasti tunne, että suvaitsevaisuus on tärkeämpi kuin demokratia, oikeusvaltio tai sananvapaus, ja se nyt vaan tuntuu uudelta ismiltä tyyliin kommunismi ja natsismi. Saman tyyppisen yksilön vapauksien rajoitukset ja oikean mielipiteen kaiken kaikkinen ylivertaisuus.

Mun mielestä pride on lähinnä suvaitsevaisten friikkisirkus, jossa ihmisten heteronormatiivisesta poikkeavasta seksuaalisuuden määrittelystä tehdään pilaa ja yritystoimintaa.

En ymmärrä miten mielipiteenvarjolla voidaan rajoittaa esim. oikeutta ostaa, mutta niin melkein kaikki firmat Prideviikolla toitottaa.

En ole uskovainen, mutta ehkä maailman lopun aika alkaa olla käsillä, sen verran hulluksi alkaa meno mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakennutin mökin 51-vuotiaana. Ulkomailta ajattelin ostaa talon vasta 70 v.

Vierailija
4/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 52 ja huomaan, etten ymmärrä transsukupuolisuus, lbgt ja sukupuolten määrä hommat. Mun matikka ei vaan taivu noihin punaviherjuttuihin ja vaikka kuinka yritän, niin en ymmärrä jonkun elonkapinan toiminnan oikeutusta.

Mulla on jatkuvasti tunne, että suvaitsevaisuus on tärkeämpi kuin demokratia, oikeusvaltio tai sananvapaus, ja se nyt vaan tuntuu uudelta ismiltä tyyliin kommunismi ja natsismi. Saman tyyppisen yksilön vapauksien rajoitukset ja oikean mielipiteen kaiken kaikkinen ylivertaisuus.

Mun mielestä pride on lähinnä suvaitsevaisten friikkisirkus, jossa ihmisten heteronormatiivisesta poikkeavasta seksuaalisuuden määrittelystä tehdään pilaa ja yritystoimintaa.

En ymmärrä miten mielipiteenvarjolla voidaan rajoittaa esim. oikeutta ostaa, mutta niin melkein kaikki firmat Prideviikolla toitottaa.

En ole uskovainen, mutta ehkä maailman lopun aika alkaa olla käsillä, sen verran hulluksi alkaa meno mennä.

Mä olen 52 v ja kävin kesällä ekan kerran Pride-kulkueessa. Halusin tukea seksuaalivähemmistöjä, ajattelin että he olisivat siitä iloisia. Kaikki haluavat tuntea itsensä hyväksytyiksi.

Vierailija
5/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M54 niin samoilla linjoilla sun kanssas. Tämä minulla on oikeus tehdä sitä sun tätä ihmetyttää eniten. Työelämässä ei saisi olla mitään stressiä, pitäisi jopa tulla ajoissa töihin ja uskallappas antaa negatiivista palautetta jostakin. Välitön saikku bournoutin takia.

Vierailija
6/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tämäkin. En tuomitse mitään vähemmistöjä, mutta en ymmärrä sitä kaikkea mikä näihin liittyy.

Vierailija
7/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 51 vuotiaana askel ei enää nouse niin hyvin kuin vielä nelikymppisenä nousi.

Vierailija
8/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku menee toisen tai kolmannen kerran naimisiin keski-ikäisenä tai vanhempana. Miksi on pakko mennä naimisiin, eikö voi vain seurustella?

Vierailija
9/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku menee toisen tai kolmannen kerran naimisiin keski-ikäisenä tai vanhempana. Miksi on pakko mennä naimisiin, eikö voi vain seurustella?

Monet menevät naimisiin just alle 50-vuotiaana leskeneläkkeen takia, pyritään varmistamaan toisen pärjääminen toisesta ajan jättäessä.

Vierailija
10/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yhtään ymmärrä tätä mielensäpahoittamisen kulttuuria. Joka asiasta vedetään hernettä nenään. 

n54

Vierailija
11/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 52 v ja kävin kesällä ekan kerran Pride-kulkueessa. Halusin tukea seksuaalivähemmistöjä, ajattelin että he olisivat siitä iloisia. Kaikki haluavat tuntea itsensä hyväksytyiksi.

EiVITTUmikä kukkis!

Vierailija
12/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me rakensimme 3. okt:n kun olimme 58/53v ja nyt remontoimme taloa ulkomailla, ikää 62/57v

Nyt on meidän kahden aika nauttia elämästä, lapset ovat omillaan ja riippumattomia meistä. 

50v on ihan elämän parasta aikaa, nyt 60+ alkaa hieman kivut haittaamaan mutta tahtia ei hiljennetä ennenkuin haudassa!

Vierailija
13/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, rypyt, liukkari seksiin, estrogeenilisä. Ajattelen elämääni enemmän menneessä kuin tulevassa muodossa.

Vierailija
14/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava naida täysillä, kun ei pelkoa raskaudesta!

Myös kuukautisläträys ohi.

N50

Vierailija
15/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkun täällä on vahnempaa luokkaa edustavia niin pyytäisin yhtä asiaa. 

Lopettakaa kyylääminen ja norkoilu rappukäytävien edustoilla. Se on ärsyttävää. 

Vierailija
16/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että kaapissa on 51 vuotiaana 7 purkkia lääkkeitä kun niitä 3 vuotta sitten ei ollut yhtään.

Vierailija
17/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluaa. Ei ikä siihen vaikuta.

Vierailija
18/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-kymppiset puhuvat paljon enemmän menneisyydestä kuin tulevaisuudesta. Muistelevat lapsuutta ja opiskeluaikoja. Tämä on mun havaintojen mukaan isoin ero 4-kymppisiin.

Vierailija
19/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein muussa kuin siinä, että tämä somevaikuttaminen ja instakulttuuri ei oikein kiinnosta. Mutta muuten, ulkomaille aion lähivuosina muuttaa jos vaan töitä löydän, sieltä asunto sitten, on monenlaisia tavoitteita elämässä enkä todellakaan vaan aio vielä käpertyä minimalismiin hilloja säilömään ja sukkia kutomaan jne. Fyysisesti en koe itseäni millään tavalla väsyneeksi tai vanhaksi, naamasta kilometrit toki näkee mutta sisältä koen itseni ihan samanlaiseksi kuin 20 vuotta sitten. Ollut hyvä tuuri välttyä sairauksilta, ehkä sen takia jaksamista vielä on. Vaihdevuodetkin meni lähes huomaamatta ilman oikein mitään oireita.

Vierailija
20/38 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yhtään ymmärrä tätä mielensäpahoittamisen kulttuuria. Joka asiasta vedetään hernettä nenään. 

n54

Onko sitä pakko ymmärtää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi