Miksi jotkut ihmiset tekevät tahalleen elämästään vaikeaa ja sitten valittavat?
Muutamia esimerkkejä:
Mulla on tuttavia, jotka ovat hankkineet koiran ja sitten huomaavatkin kaiken vapaa-ajan menevän niitä lenkittäessä, ei ole aikaa omiin harrastuksiin ja eläinlääkärilaskuista pitää aina kertoa kovaan ääneen kaikille. Ihan kuin koiran pitämisen kokonaisvaltaisuus olisi tullut heille jotenkin yllätyksenä.
Samoin tuttavapiirissä on ihmisiä jotka asuvat kaukana palveluista, jossakin pikkupaikkakunnalla ja sitten he valittavat kun joka paikkaan on kauhea matka, bensat maksaa, aamulla ei oltu aurattu teitä, julkiset kulkee vaan kahdesti päivässä ja työmahdollisuuksia on vähän.
Sitten nämä ihmiset, jotka ovat ostaneet omakotitalon ja sitten yllättyvät siitä työmäärästä.
Aina saa olla pihaa laittamassa, auraamassa, leikkaamassa nurmikkoa, haravoimassa. Sitten kämpän sisällä on aina kauhea kaaos, kun siivoamiseen menee niin paljon aikaa ja tavaraa on liikaa eikä mistään osata kuitenkaan luopua :D
Kommentit (24)
Samaa olen ihmetellyt. Miksi esim. hankkia lisää lapsia jos ei jaksa sitä ensimmäistäkään hoitaa ja valitetaan sitten kun lapsi valvottaa, on kipeä, huutaa, sotkee ym. Olisiko kannattanut jättää se lapsenteko yhteen tai pitää muutama vuosi välissä? Miksi lapsiperhe hankkii ison koiran jolle ei sit löydy aikaa ja kenties rahaa?
Tää kaikki johtunee siitä kun ajatellaan vaan että "olis kiva" ja sitten tehdään se uhraamatta ajatusta asialle sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on valittaja -luonteita. Pitää valittaa että saisi jotain sanottua ja että ei kuulostaisi siltä että heillä menee liian hyvin.
Juuri tuo, kun suomalaiset ovat kateellisia, niin pitää korostaa niitä huonoja puolia, että toisella olisi helpompaa. Toisen kateus ei ole kateuden kohteellekaan kivaa.
Kaikissa asioissa on aina hyvät ja huonot puolet. Vastuu kuuluu elämässä kaikkeen, mutta kaikkea ei osaa aina ennakoida ennenkuin sen itse kokee.
Aloittaja kyllä taisi tehdä aloituksen vain vitsillä.
Missä kohtaa ap väittää, että hän itse ei valita mistään?