Miten päästä eroon perinteisestä mammalookista?
Mulle kävi kuitenkin niinkuin aluksi päätin ettei käy. Lihoin, tukka on pitkä ponnari ja rasvoittuu nopeasti, omaa väriä kasvanut 15 cm. Vaatteet on kulahtaneet, ei sinänsä viittis hirveesti ostaa uusiakaan mammuttikokoa kun en tykkää itsestäni tän näkösenä. En jaksa meikata. Naamaan on tullut finnejä. Masentaa, ehkä siksikin en oo jaksanut huolehtia ulkonäöstä. Vatsa on iso roikko. Näin tässä sit kävi.
Kommentit (21)
Mammalook lienee kuomat, markettivaatteet, tunika. Mutta miksei niitä saisi pitää, jos niissä viihtyy? Helsinkiin en ehkä laittaisi kuomia, mutta muuten kyllä.
Minulla on kuomat ja markettivaatteet ja tunika, ja olen ihan tyytyväinen. Olen hoikka ja ihonhoito on minimalistista, sillä iho pysyy kunnossa. En meikkaa. Halvat, hyvät shampoot. Hiukset kiittävät.
Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Mammalook lienee kuomat, markettivaatteet, tunika. Mutta miksei niitä saisi pitää, jos niissä viihtyy? Helsinkiin en ehkä laittaisi kuomia, mutta muuten kyllä.
Minulla on kuomat ja markettivaatteet ja tunika, ja olen ihan tyytyväinen. Olen hoikka ja ihonhoito on minimalistista, sillä iho pysyy kunnossa. En meikkaa. Halvat, hyvät shampoot. Hiukset kiittävät.Että silleen.
No mutta sähän näytä sit varmaan ihan kivalta. Minä en. Enkä tiedä mitdn edes kohentaa olemustani. En usko että edes kampaajakäynto tätä pelastaa, kyse on kokonaisuudesta. Ap
Laihduta. Se käy aika nopeasti. Pitkät hiukset on kivat ja nykyään ihan muodissa oma väri tai tyvikasvu. Sen jälkeen tekee mieli ostaa nättejä vaatteitakin. Finnit tod.näk. lähtee tai ainakin vähenee, kun ravinto on terveellistä ja sokeriaineenvaihdunta normalisoituu painon laskettua normaalialueelle. Mieliala kohenee myös, kun keho voi paremmin, usko pois. Liikunta tekee hyvää mielelle ja keholle. Näet itsesi nyt huonossa valossa, mutta yritä ajatella positiivisesti. Vuoden päästä voisit olla ihan ihannemitoissa.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta. Se käy aika nopeasti. Pitkät hiukset on kivat ja nykyään ihan muodissa oma väri tai tyvikasvu. Sen jälkeen tekee mieli ostaa nättejä vaatteitakin. Finnit tod.näk. lähtee tai ainakin vähenee, kun ravinto on terveellistä ja sokeriaineenvaihdunta normalisoituu painon laskettua normaalialueelle. Mieliala kohenee myös, kun keho voi paremmin, usko pois. Liikunta tekee hyvää mielelle ja keholle. Näet itsesi nyt huonossa valossa, mutta yritä ajatella positiivisesti. Vuoden päästä voisit olla ihan ihannemitoissa.
Kiitos tästä! Ehkä tosiaan pitäisi aloittaa laihduttamalla ja urheilemalla. Jos se toisi sitten paremman fiiliksen ja muuta hyvää tullessaan. Ja niinkuin sanoit, vaatteetkin näyttäis kivemmalta päällä. Silloin viittis ehkä ostaa muutaman uudenkin. Tuota en tiennytkään, että laihdutus voisi auttaa finniongelmaan. Oon vaan ajatellut, että se johtuu jostain keski-iän hormonijutuista. Ap
Mulla toimi lahduttaminen, sain itsetunnon, ilon ja ulkonäön takasin. Nyt voin pitää ihan normi farkkuja ja neuletta ja olen kivan näköinen. Eli tsemppiä, siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä! Ehkä tosiaan pitäisi aloittaa laihduttamalla ja urheilemalla. Jos se toisi sitten paremman fiiliksen ja muuta hyvää tullessaan. Ja niinkuin sanoit, vaatteetkin näyttäis kivemmalta päällä. Silloin viittis ehkä ostaa muutaman uudenkin. Tuota en tiennytkään, että laihdutus voisi auttaa finniongelmaan. Oon vaan ajatellut, että se johtuu jostain keski-iän hormonijutuista. Ap
Joo, mulla auttoi kyllä finniongelmaan, laihdutus ja ruokavalio. Ylipaino ja huono ruokavalio sotkee sokeri aineenvaihduntaa ja hormonit ylipäätään. Tsemppiä!
Mulla alkoi rupsahtaa ulkonäkö kolmannen lapsen jälkeen (kolmas jotain 2 v) kun en vaan jaksanut huolehtia itsestäni ja yrittäjämiehen työaikojen suhteen oli vaikea aikatauluttaa mitään omia menoja. Päätin sitten vaan kun olin lihonut 5 kiloa yli siitä, missä itselläni on hyvä olo, että muutan elämäni suunnan nyt kun alkoi olla niin surkea olo. Eli salille vaan mars, ensimmäisillä kerroilla on hyvä olla joku pt kun sullakin on raskaus tai useampi taustalla, että voidaan miettiä sulle sopivia treenejä ja katsoa samalla vähän tekniikkaa. Mulla, kun menin, oli just joku tarjous, että ilmaiseksi sain pt:n kanssa katsoa. Sitten vaan treeniohjelmaa, että tulee nyt jotain pikkaisen edistymistä ja aika nopeastihan sitä tulee. Lisää kasviksia ja ainaskin vähän vähemmän herkkuja. Paljon unta palloon eli se nukkuminen ihan etusijalle jos on tapana tukottaa kalenterit ihan äärimmilleen kaikkia kissanristiäisiä. Mulla ainakin oli ja aina hirveä stressi ehdinkö kaikkialle. Kampaajalle myös ja käy vaikka kerran kasvohoidossa kyselemässä, että mitä tuotteita sun kannattaisi käyttää tai googlaa. Sillä se iho puhdistuu, elintavoilla ja oikealla hoidolla. Sun tarvitsee vain päättää, että nyt mä teen sen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla auttoi kyllä finniongelmaan, laihdutus ja ruokavalio. Ylipaino ja huono ruokavalio sotkee sokeri aineenvaihduntaa ja hormonit ylipäätään. Tsemppiä!
Kiitos tsempistä! En oo ikinä muuten ennen laihduttanut. Mut kai sitäkin oppii. Ap
Ruokavalio ja laihdutus. Ketodieetillä lähtee jo viikossa 5 kg turvotusta ja näkyy heti. Napsaise itse tai kampaajalla tukka polkaksi ja joku kiilto sävy hiuksiin. Käy ostamassa joku kiva paita. Ei haittaa vaikka jää vähän isoksi, kun oversize on muotia. Tsadaa viikossa jo iso muutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finneistä pääsee parhaiten ero ihan vailla Lacto Linen tai Lactacydin pesunesteellä. Finnien päälle apteekista ACOn Spot Overnightia. Finni tosiaankin alkaa hävitä siitä ilman suuria poppaskonsteja. Ihon puhdistusta pesunesteellä suosittelen siksi, että veden lämpöä muuttamalla voi vaikuttaa siihen, että kuinka vahvasti se irroittaa ihon rasvaa. Jos iho ei ole rasvainen niin ei ole muutaman hormonifinnin vuoksi ostaa rasvaisen ihon hoitoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi rupsahtaa ulkonäkö kolmannen lapsen jälkeen (kolmas jotain 2 v) kun en vaan jaksanut huolehtia itsestäni ja yrittäjämiehen työaikojen suhteen oli vaikea aikatauluttaa mitään omia menoja. Päätin sitten vaan kun olin lihonut 5 kiloa yli siitä, missä itselläni on hyvä olo, että muutan elämäni suunnan nyt kun alkoi olla niin surkea olo. Eli salille vaan mars, ensimmäisillä kerroilla on hyvä olla joku pt kun sullakin on raskaus tai useampi taustalla, että voidaan miettiä sulle sopivia treenejä ja katsoa samalla vähän tekniikkaa. Mulla, kun menin, oli just joku tarjous, että ilmaiseksi sain pt:n kanssa katsoa. Sitten vaan treeniohjelmaa, että tulee nyt jotain pikkaisen edistymistä ja aika nopeastihan sitä tulee. Lisää kasviksia ja ainaskin vähän vähemmän herkkuja. Paljon unta palloon eli se nukkuminen ihan etusijalle jos on tapana tukottaa kalenterit ihan äärimmilleen kaikkia kissanristiäisiä. Mulla ainakin oli ja aina hirveä stressi ehdinkö kaikkialle. Kampaajalle myös ja käy vaikka kerran kasvohoidossa kyselemässä, että mitä tuotteita sun kannattaisi käyttää tai googlaa. Sillä se iho puhdistuu, elintavoilla ja oikealla hoidolla. Sun tarvitsee vain päättää, että nyt mä teen sen!
Joo mulla kolme lasta/raskautta takana, tosin niistä jo jonkin verran aikaa. Uni on yksi haaste, nukun tosi huonosti ja oon koko ajan kuin jossain jännitystilassa. Ap
Laihduttaminen on helppoa, mutta painon pitäminen kurissa ei ole. Kannattaa siis heti lähteä sillä ajatuksella että pyrkii pitkäaikaisiin ratkaisuihin. Ei mitään nälkäkuuria siis. Syö hieman terveellisemmin ja pienempiä annoksia kuin ennen. Liiku ja ulkoile vähän enemmän, tee vaikka kerran viikossa lihaskuntojumppa jos et ole aiemmin sitä harrastanut. Jo noilla muutoksilla ulkonäkösi kohenee muutamassa viikossa, kun ryhti alkaa suoristua ja iho näyttää terveemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tsempistä! En oo ikinä muuten ennen laihduttanut. Mut kai sitäkin oppii. Ap
Sitä laihtuu itsestään, kun rupeaa harrastamaan jotain mieleistä liikuntaa säännöllisesti ja tekee itselleen selvät rajat, mitä syö ja mitä ei syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla kolme lasta/raskautta takana, tosin niistä jo jonkin verran aikaa. Uni on yksi haaste, nukun tosi huonosti ja oon koko ajan kuin jossain jännitystilassa. Ap
Kuuntele illalla rauhoittavaa musiikkia tai unimeditaatioita tai rentoutusta. Sporifystä, Storytelistä, Youtubesta löytyy. ihanasti rentouttaa ja parantaa unen laatua.
Älä ainakaan leikkaa tukkaa polkaksi, kuten joku ehdotti!
Näkyykö sulla Netflix? Katso sieltä Dubai Bling-sarjaa pari jaksoa. Ainakin itse sain siitä henkisen potkun alkaa pukeutua naisellisemmin. Arabinaisilla on todella ihana tyyli ja ihanat pitkät hiukset. Ajattelin alkaa sisustaakin naisellisemmin kotona.
Aloita helposta. Mene sinne kampaajalle ja laita mieleisesi hiukset. Opettele tekemään jokin helppo ja nopea kampaus sen ponnarin lisäksi. Hanki edes yksi vaate, jossa viihdyt. Ihan sama onko kyseessä alusvaatteet, paita, neule, mekko, kunhan se päällä tunnet itsesi hyväksi.
Nuku hyvät yöunet. Mene vaikka hotelliin. Itse kuuntelen äänikirjoja, jos ajatukset häiritsevät unta. Aloita syömään terveellisemmin. Lisää ruokavalioon kasviksia ja muista juoda vettä. Ota omaa aikaa ja aloita harrastus, mikä on vain sinulle. Ihan sama onko se lenkki, uimista, tanssia, joogaa tai maalausta. Etsi itsesi sieltä äitiyden alta.
Kun löydät itsellesi hyvää oloa, alat voidakin paremmin. Laihduttaminen ei auta väsyneeseen mieleen.
Ongelma on ollut jo siinä kohtaa kun olet alkanut lihomaan ja jättänyt huolehtimatta itsestäsi.
Kun tasaisesti hoitaa homman ja pysyttelee normaalipainoisena ei ongelmaa tule.
Vähän sama kuin siivoamisen kanssa - kun siivoaa joka päivä vähän ei rytöä synny eikä näin elämänhallintaongelmaa siinäkään.
Nyt ei ole vaihtoehtoja enää kuin laihdutus, hiusten leikkuu, vaatevaraston läpikäynti ja luopuminen pieruverkkareista ja nanson tunikoista. Enemmän ulkoilua ja liikkumista lasten kanssa. Noista on hyvä alkaa, ei liikaa yhdellä kertaa.
t mummo joka on ollut 39v uneton, 4 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan leikkaa tukkaa polkaksi, kuten joku ehdotti!
Näkyykö sulla Netflix? Katso sieltä Dubai Bling-sarjaa pari jaksoa. Ainakin itse sain siitä henkisen potkun alkaa pukeutua naisellisemmin. Arabinaisilla on todella ihana tyyli ja ihanat pitkät hiukset. Ajattelin alkaa sisustaakin naisellisemmin kotona.
Polkkatukka nuorentaa ja sitä on helppo kihartaa tai kohottaa raudalla. Suurinta osaa yli 30 vuotiaita naisista pitkä tukka vanhentaa. Se vetää kasvoja alas auki ollessa. Sitten kun se on aina poninhännällä ja näkyy tyvikaasvu niin onko se kaunista? Jos ap:lla on tik tok niin se on huippupaikka nähdä hiusten muutoksia.
Aiheesta on jo avauksia olemassa kuten
https://www.vauva.fi/keskustelu/4737852/apua-olen-42-ja-muuttunut-tatim…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3776834/kertokaa-miten-tatimaistyitte-v…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4035576/tatityyli-vuonna-2021
https://www.vauva.fi/keskustelu/4788910/mista-tunnistaa-tati-ihmisen