Yrittäkää olla levittämättä koronaa. Tauti on niin karsee!
Olen huomannut että monet ihmiset eivät enää välitä kulkevatko töissä, kaupoilla, harrastuksissa jne. kipeänä. Eikä pestä käsiä. Yskitään, nenä vuotaa, vatsa on sekaisin, valitetaan mitenkä on kipeä olo mutta ei jäädä kotiin eikä tehdä testiä. Meille tuli perheeseen eka korona ja voin sanoa että aivan perseestä tuo tauti on!!! Influenssan ja noroviruksen sekoitus. Oksensin, ripuloin, korkea kuume, kamalat kivut nivelissä, päänsärkyä, yskää, makuaisti hävinnyt jne. Tätä kesti pari viikkoa ja valitettavasti tuli lisäongelmia terveyteeni. Joudun tutkimuksiin kun sisäelimet eivät ole ns. normaalissa hapessa. Ei todellakaan ollut mikään helppo flunssa, ainakaan meillä. Lapsikin oli pirun kipeänä vaikka on hyväkuntoinen muuten. Että pliis. Ei liikuta kipeänä yhtikäs missään missä muita ihmisiä on! Jäädään kotiin sairastamaan.
Kommentit (53)
Kannattaa pitää itsestään huolta niin, että immuunivaste on mahdollisimman hyvä. Siihen on tuhat ja yksi keinoa, parin vuoden aikana näistä on paljon keskusteltu, ei liikakiloja, D-vit. taso yms.yms.yms. Et voi vaikuttaa muiden käytökseen, vain omaasi. Eikä kukaan estä käyttämästä FFP2-maskia.
T. 0 piikkiä, yksi sairastettu korona.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää itsestään huolta niin, että immuunivaste on mahdollisimman hyvä. Siihen on tuhat ja yksi keinoa, parin vuoden aikana näistä on paljon keskusteltu, ei liikakiloja, D-vit. taso yms.yms.yms. Et voi vaikuttaa muiden käytökseen, vain omaasi. Eikä kukaan estä käyttämästä FFP2-maskia.
T. 0 piikkiä, yksi sairastettu korona.
En edes muista milloinka olen ollut viimeksi kipeänä, siitä on todella monta vuotta aikaa. Ei ole ylipainoa ja terveydestäni olen pitänyt huolta. Mutta niin se vaan korona iski ja kovaa elimistööni. Itsekin kuvittelin että jos ja kun saan tartunnan niin se ei tulisi pahana mutta toisin kävi. Ja maskeista sanoisin sen että niiden varaan en hirveästi luota. Toki jotain auttavat mutta totuushan on se ettei nekään helposti tarttuvaa tautia välttämättä estä. Vastuu kaikkien pöpöjen leviämisestä pitäisi olla meillä jokaisella ihmisellä. Jos on järkeä päässä niin sitä saa myös käyttää, sitä ei tarvitse säästellä . ap
Järkytyin syksyllä, olikohan syyskuussa. Oli niin kauhea kuume, horkka ja noro. Eli hälyttää pitäisi jo kesän jälkeen ihmisiä pesemään kätensä ja joukkomassakonsertit /kiekot hallintaan. Kylmään aikaan iskevät, kun hiukankin viilenee. Myös kauppiaiden pitäisi olla tarkkana juomien ja ruokien laadusta. Halpafirman rappusiivous ei ole ollut hyvää.
Sitä se syksy voi pahimmillaan olla. Maski päähän, ei ole kielletty. Toki ihmettelen, miten muista viruksista on korona-ajan jäljiltä tullut näin rajuja ja pitkäkestoisia. Lapsillekin.
Itselläni 3 rokotusta ja sairastin taudin tosi lievänä, vähän nuhaa ja pientä lämpöä.
Sukulaisellani 3 rokotusta, sairasti kovana taudin, kuumetta monta päivää yli 39.
Yhdellä työkaverilla ei rokotuksia, sairasti lievänä taudin.
Ystävällä ei rokotuksia, oli teholla liki 10 päivää hengityskoneessa.
Eli kukaan ei pysty sanomaan, miten tulee koronan sairastamaan, oli rokotuksia tai ei. Tämän takia on erityisen tärkeää, että kipeät pysyy kotona, kuten kuuluukin.
Mutta niinkuin joku tuolla edellä mainitsi, moni täällä Suomessa tuntuu mieluusti tauteja levittävän, oli tauti mikä hyvänsä.
Pitäisi ottaa huomioon, että kaikki eivät ole perusterveitä, vaan ns.helpotkin taudit, vaikeista nyt puhumattakaan, voivat joillekin olla jopa hengenvaarallisia.
Palaako makuaisti millonka takaisin, kokemuksia?
Älä jaksa vouhottaa - nuhaneniä on ollut aina. Ja tulee olemaan.
Suomalaiset ovat kyllä itsekästä kansaa kun ei voida ollenkaan ottaa muita huomioon vaan oma mukavuus menee aina kaiken muun edelle. Siksi täällä onkin nyt maailman huonoin korona-tilanne kun mitään ei voida tehdä vaan pakko saada levittää tautia jos siltä tuntuu. Minulta on keväällä kuollut työikäinen läheinen koronaan ja nyt syksyllä useampi läheinen sairastunut todella rajusti.
On myös esimiehiä, jotka eivät anna olla töistä pois oireisena.
Vierailija kirjoitti:
Oli jopa pari päivää ihan nuha ja vähän lämpöä, eli ei ole mikään kauhea tauti. Turha liioitella. Ei kannata paskoa immuunivastettaan niillä höpöpiikeillä.
Valehtelet. Ei sinulla voinut olla mitään höpönuhaa kun minullakaan ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä ollut koronaa, eikä mitään halua edelleenkään saada ko. tautia. Osalla tuntuu olevan helppo tauti, osalle taas todella hankala ja pitkäkestoinen. Ei ole tiedossa, kumpaan kategoriaan mahdollisesti kuulun.
Olen kyllä huomannut, että kaupoissa ja julkisissa jengi niiskuta ja yskii nykyään ihan vapaasti. Käy siinä kyllä mielessä, olisiko flunssaisten henkilöiden hyvä jäädä kotiin potemaan. Harkitsen vakavasti maskien kaivamista kaapin nurkasta takaisin käyttöön. Johan tässä puoli vuotta oltiin ilman.
Mä olen koko pandemian ajan käyttänyt kaupoissa yms paikoissa ffp3-hengityssuojainta. Ei ole tullut koronaa, vaikka mulla onkin immunosupressiivinen lääkitys, joka sekä alentaa vastustuskykyä että heikentää rokotteen tehoa.
Eipä oo tullu sitä koronaa vieläKÄÄN. Käsiä en pese koskaan, maskia en enää käytä. Kaksi rokotusta koska oli työn takia pakko ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo tullu sitä koronaa vieläKÄÄN. Käsiä en pese koskaan, maskia en enää käytä. Kaksi rokotusta koska oli työn takia pakko ottaa.
Älä huoli. Kyllä se kerkeää vielä sinullekin tulla. Toivottavasti ei tule pahana.
Mä tiedän varmuudella 3 vanhusten kuntoutuspaikkaa jossa jyllää korona. Ei eristetä taikka tehdä mitään leviämisen estämiseksi! Hoitajilta tauti lähtenyt leviämään. Hoitsut tokasivat että kaikkihan ne vanhukset on rokotettuja, että ei ole mitään syytä asiasta ressata taikka siirrellä niitä eri huoneisiin. On kuulema ihan vaaraton tauti kun on tehosteet otettu?! Aivan järkyttävää touhua, en uskoisi ellen itse tietäisi näin tapahtuneen.
Kaksi koronaa sairastettu. Nyt on sydänoireita, rytmihäiriötä ja pientä lentsua.
Jaa. Mulla oli yhden päivän selkäsärkyä ja kuumetta, se siitä. Ei jaksa kys. tauti enää pelottaa tai edes kiinnostaa.
Korona leviää aivan hulluna, olen huolissani. Osa sairastaa lievänä, osa pahana, Ja aika monille jää Long Covid-oireita ja ne saattavat olla tosi pahoja. Itselle jäi ainakin inhottavia jälkioireita lievän taudin jälkeen, kesti monta viikkoa. Korona on todella ikävä tauti.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulla oli yhden päivän selkäsärkyä ja kuumetta, se siitä. Ei jaksa kys. tauti enää pelottaa tai edes kiinnostaa.
Me, myself and I, paskat muista. Itsekäs kusipää olet.
Ei ole vielä ollut koronaa, eikä mitään halua edelleenkään saada ko. tautia. Osalla tuntuu olevan helppo tauti, osalle taas todella hankala ja pitkäkestoinen. Ei ole tiedossa, kumpaan kategoriaan mahdollisesti kuulun.
Olen kyllä huomannut, että kaupoissa ja julkisissa jengi niiskuta ja yskii nykyään ihan vapaasti. Käy siinä kyllä mielessä, olisiko flunssaisten henkilöiden hyvä jäädä kotiin potemaan. Harkitsen vakavasti maskien kaivamista kaapin nurkasta takaisin käyttöön. Johan tässä puoli vuotta oltiin ilman.