Asuinpaikaksi mieluummin läntinen Uusimaa vai Pohjois-Savo?
Jos tekisit etätöitä ja olisit viisikymppinen sinkku, joka ei kaipaa rientoja, mutta tykkää peruspalveluista, asuisitko mieluummin Uudenmaan länsiosassa vai Savon pohjoisosassa ja miksi?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Annan vinkkinä ap:lle, että jos Savoon muutat, niin älä mene sinne henkselit paukutellen "suuremmasta maailmasta". Pääset äkimmin sisään kun olet vaatimaton ja tavallinen oma itsesi.
Ei siellä nuo ohjeet edes auta jos on kehästä . Jokainen sieltä tullut on olevinaan noiden mielestä. Ehkä joku nuhjuinen tuulipuku ja vänkyrä jaloilla kävely voi tehdä vaikutuksen ettei luule itsestään liikoja.
Uudeltamaalta ehkä työpaikka löytyy helpommin, mutta jos sellainen on tarjolla Savosta niin sinne ehdottomasti. Kuopiosta löytyy kaikki tarvittavat palvelut, ja hienot ulkoilumahdollisuudet, hyvät latuverkostot ja pyörätiet joka paikkaan ja uimarantoja joka mutkan takana. Ja lähikunnissakin saa peruspalvelut ja lyhyt matka Kuopioon erikoispalveluja tarvittaessa, jos ei kaupungissa halua asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan vinkkinä ap:lle, että jos Savoon muutat, niin älä mene sinne henkselit paukutellen "suuremmasta maailmasta". Pääset äkimmin sisään kun olet vaatimaton ja tavallinen oma itsesi.
Ei siellä nuo ohjeet edes auta jos on kehästä . Jokainen sieltä tullut on olevinaan noiden mielestä. Ehkä joku nuhjuinen tuulipuku ja vänkyrä jaloilla kävely voi tehdä vaikutuksen ettei luule itsestään liikoja.
Ei minua haittaa olla tutustumatta ihmisiin. Aika yksin minä täällä Helsingissäkin olen ollut. Työ kulkee tietokoneen mukana.
Takanapäin kyllä saa puhua. Enhän minä sitä ole kuulemassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä pikkupaikkojen mentaliteettia. Muualta tulleet ihmiset nähdään automaattisesti negatiivisessa valossa.
Tästä asenteesta se helsinkivihakin kumpuaa. Vihataan vain siitä syystä, että on Helsingistä, ilman mitään muita perusteita.
Uusimaa tietenkin.
Savo on liian lähellä itärajaa ja siellä asuu vain juntteja.
Mistä te, jotka pidätte Savoa tai Länsi-Uuttamaata kamalana junttimörköpaikkana, olette itse kotoisin ja missä asutte nyt?
Tulin ajatelleeksi sitä, että ei sinne teidänkään kotipaikkakunnalle kannata tulla, kun siellä tuollaisia puhutaan ja ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä pikkupaikkojen mentaliteettia. Muualta tulleet ihmiset nähdään automaattisesti negatiivisessa valossa.
Tästä asenteesta se helsinkivihakin kumpuaa. Vihataan vain siitä syystä, että on Helsingistä, ilman mitään muita perusteita.
Ei vaan ongelma on Turusta, Tampereelta tai Helsingistä tms. tulevan asenne, jolla he vähättelevät uutta paikkakuntaa ja sen ihmisiä. Kaikki heidän puheensa ovat tyyliin "Kyllä meillä Tampereella sitä ja tätä"... No kyydillä sinne pääsee takaisin jos lähtöpaikkakunnalla oli hienompaa, isompaa ja parempaa :)
Jos vaihtoehtona on uusimaa tai mikä muu tahansa paikka suomessa, niin vastaus on tässä tapauksessa pohjois-savo.
Savolaiset on oikeita immeisiä! Oikeastaan savoon tulevilta pitäis rajalla tarkastaa passi. Savo itsenäiseksi ja valitaan savoon oma kuningas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudellamaalla, lännessä. Haluaisi päästä ulkomaille, lähiluontoon ja Tampereelle.
Tampere on henkisesti lähempänä Savoa kuin Uuttamaata.
Tämäpä hyvä uutinen. Olen pohtinut näkyvätkö Tampereella miten nämä uudet villitykset ja aatteet.
Itse jos lähden niin lähden sitten kunnolla ja jätän teennäisen ja tyhjän kulutus/poseerauskulttuurin taakseni.
Hyviä vaihtoehtoja ovat myös keski-suomi, pirkanmaa ja kaikki pohjanmaat paitsi ruotsin kieliset alueet.
Pohjois-Savo tottakai! Halpoja asuntoja, paitsi Kuopiossa. Töitä löytyy suht helposti, täällä on pula työntekijöistä ja vähän kilpailua työpaikoista. Ihmiset ovat noin yleensä ottaen mukavampia kuin Länsi-Uudellamaalla.
Savo on siitä hyvä, että siellä ei ole ruotsalaisia, niin kuin läntisellä Uudellamaalla.
Onneksi. Mutta harmi että tekemisissä niiden kanssa joutuu olemaan jos sinne erehtyy muuttamaan.