Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen luokkakaverin äiti haluaa aina hoitaa lasten kärhämät aikuisten kesken, phuuh

Vierailija
30.10.2022 |

Lapsilla nyt tulee useinkin pientä känää tai sanomista, puolin ja toisin. Kaikilla luokan lapsilla.
Sitten taas meno jatkuu.
Yhden lapsen äiti soittelee muiden vanhemmille (olemme jutelleet tästä muiden vanhempien kanssa) että kun meidän Liisalle tuli nyt nyt niin paha mieli kun Ellu tönäisi jonossa.
Että voisimmeko nähdä ja jutella tästä aikuisten kesken. Että minä sitten voisin Ellulle kotona jutella asiasta.
Mie en jaksa näitä enää.
Miten sanoa tämän lapsen äidille nätisti ettei lapsensa ole muita kummoisempi eikä näe tämän huonoa käyttäytymistä ollenkaan. Vika on aina muissa.
Ja että näitä aikuisten tapaamisia on aivan turha järjestää joka kerta kun Liisalla on paha mieli.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"phuuh"

Vierailija
2/31 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellaisia tapaamisia on jo järjestetty, voit sanoa, että eiköhän niissä ole jo selvitetty perusasiat, joiden perusteella voi asioista lapsensa kanssa vielä keskustella ja sitten lapset osaa pikkukinat selvittää ihan keskenäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin vain vastauksen, että ollaan käsitelty asia jo oman lapsen kanssa. Ehkä voisin laittaa viestillä, että mikä lapsen näkemys on tilanteesta ollut. En alkaisi selontekoakaann joka pikkuasiasta laittamaan, mutta jostain isommista tai sellaisista, jotka mahdollisen wilmaviestin perusteella on epäselviä.

Vierailija
4/31 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa lukea tilannetta. Pitäisi tietää onko tämä uusia asia vai hänen toimintamallinsa aina. Jälkimmäisessä tapauksessa kyseessä on erittäin hankala henkilö.

Vierailija
5/31 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä vois pyytää vaan kertomaan asiansa viestissä?

Ite ainakin, kun toistuvasti oma lapseni koki tulleensa kiusatuksi, laitoin vain viestin tilanteesta pojan äidille, hän kiitti tiedosta ja myöhemmin ilmoitti keskusteellensa lapsen kanssa ja pyysi ilmoittamaan jos homma ei lähde pelittämään.

Ei ollut rankkaa tai häiritsevää kellekkään ja pojat tulee nyt ok toimeen keskenään.

Vierailija
6/31 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin vain vastauksen, että ollaan käsitelty asia jo oman lapsen kanssa. Ehkä voisin laittaa viestillä, että mikä lapsen näkemys on tilanteesta ollut. En alkaisi selontekoakaann joka pikkuasiasta laittamaan, mutta jostain isommista tai sellaisista, jotka mahdollisen wilmaviestin perusteella on epäselviä.

Samaa mieltä

Vierailija
7/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia? Kuulostaa vähän oudolta, kun oma lapseni ei ole koskaan puhunut mistään tönimisistä ja kärhämistä. Ihan sopuisasti ovat koulussa.

Jos jotain lasta jatkuvasti tönittäisiin ja joka päivä tulisi itkien kotiin, niin eikö se ole vanhempien asia jo puuttua. En kyllä itse hyväksy omilta lapsiltani mitään tönimisiä tai kiusaamisia.

Vierailija
9/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika epävarmalta ja eksyneeltä äidiltä? Ei ilmeisesti osaa kasvattaa lastaan tai kompensoi omasta lapsuudestaan syntyneitä tuntojaan  teihin  muihin aikuisiin?

Koulussa tapahtuneet tilanteet kuuluvat koululle. Opettajat  ja avustajat ovat siellä sitä varten, että he puuttuvat lasten välisiin kärhämiin. Niinpä, jos olisin ap, sanoisin sille äidille, että soita opelle ja ope ottaa sitten yhteyttä tilanteen niin vaatiessa. Kaikkiin lasten juttuihin ei voi yksinkertaisesti ottaa kantaa, kun ne usein syntyvätkin ihan tyhjästä. Lasta ei voi suojella elämältä!

Vierailija
10/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisin asian niin, että tein rikosilmoituksen kaikista tönimisistä ja nyrkiniskuista. En ottanut yhteyttä vanhempiin, koska asiat selvitetään lasten kesken ja lopulta viranomaisten ohjauksessa. Siitä seurasi sitten soittorumba minullepäin, että miksi ei vanhemmille ole kerrottu asiasta, olisi selvitetty yhdessä ilman poliisia ja lastensuojelua. Kahden luokkakaverin perheet hajosi eli lapsi sijoitettiin pois kotoa ja se oli sitten minun syyni, kun ei asiaa käsitelty aikuisten kesken, vaan sotkin viranomaiset siihen mukaan.

Vierailija
11/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisistä lapsista tässä on kysymys? Entä minkälaisia tilanteet ovat, onko oikeasti tönitty vai onko joku hipaissut esim. jonotettaessa?

Osa vanhemmista kyllä laittaa viestejä herkällä kädellä isompienkin lasten kohdalla, osa täysin ilman suodatinta.

Vierailija
12/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ratkaisin asian niin, että tein rikosilmoituksen kaikista tönimisistä ja nyrkiniskuista. En ottanut yhteyttä vanhempiin, koska asiat selvitetään lasten kesken ja lopulta viranomaisten ohjauksessa. Siitä seurasi sitten soittorumba minullepäin, että miksi ei vanhemmille ole kerrottu asiasta, olisi selvitetty yhdessä ilman poliisia ja lastensuojelua. Kahden luokkakaverin perheet hajosi eli lapsi sijoitettiin pois kotoa ja se oli sitten minun syyni, kun ei asiaa käsitelty aikuisten kesken, vaan sotkin viranomaiset siihen mukaan.

Ihan oikein tuollaisille ap:n kaltaisille, ketkä ei saa lapsiaan kuriin vaan selvästi hyväksyvät lapsensa tekemän kiusaamisen ja vielä kehtaa valittaa, kun kiusatun vanhempi vaatii puuttumista.

Töniminen on väkivaltaa ja voisin katsoa kerran sormien läpi, jos tönijän vanhempi hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä. Jos ei onnistu, lähtee lasu ja rikosilmoitus. Jos kaikki tekisi näin, alkaisi pikkuhiljaa se kiusaaminenkin vähentyä.

Ihan puistattaa tuollaiset vanhemmat, ketkä lässyttää, että on se kamalaa kun Liisa nyt vähän tönimisestä mielensä pahoitti. Jestas.

Vierailija
13/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:n lapsi on pitkään ja toistuvasti kiusannut tätä toista lasta (jos kerran jatkuvasti tulee asiasta yhteydenottoja tuolta äidiltä). Kiusaaminen on väkivaltaista (mm. tönimistä).

Ja kaikki vaan yläpeukuttaa, että joo ei sun tartte vaivautua puuttumaan asiaan. Mikä teitä vaivaa?!?!

Vierailija
14/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse entinen koulukiusaaja ja nyt on kasvattanut lapsestaan kiusaajan.

EI tietenkään haluaisi, että hänelle kukaan (vanhempi, opettaja, poliisi, lastensuojelu) ottaisi yhtään mistään asiasta yhteyttä, mitä oma pikku kullannuppu on tullut tehneeksi. 

"Omapa on ongelmanne, en ole kiinnostunut".

Vierailija
15/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli uskot kaiken mitä kultumussukka uniikki lumihiutale sulle tarinoi?

Vierailija
16/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lääkärikin uskoi ja kirjoitti vammoista todistuksen. Rehtori ei halunnut uskoa, koska heillä ei ole koulukiusaamista.

Vierailija
17/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa ap jo kertonut, että useampi vanhempi väsähtänyt yhteen äitiin, joka tahtoo tavata jokaisesta mielipahasta.

Lukekaa jutut rauhassa ennen kuin pöyristytte.

Tunnen yhden perheen, jossa samalla tavalla ylireagoivat vanhemmat. Hirveän raskaat ihmiset jotka uskovat lapsen juttuja ihan sokeasti ja kiihdyttävät omalla käytöksellään lapsen mieltä. Jokaisesta väärästä sanasta tai katseesta syntyy traumoja koko perheelle.

Vierailija
18/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin, että lasten tulee olla paikalla, että oppivat myös itse sopimaan asioista. En siis suostuisi tapaamaan vain aikuisten kesken.

Vierailija
19/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta ei katoa sillä, että asioista ollaan hiljaa. Jos vanhemmat ei halua puuttua asiaan, on aika soittaa poliisille. Sitä kautta saadaan lasten tietoihin merkintä väkivallasta ja luodaan pysyvä pohja sille, että tuollaiset lapset saavat tarvitsemansa avun.

Vierailija
20/31 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ap jo kertonut, että useampi vanhempi väsähtänyt yhteen äitiin, joka tahtoo tavata jokaisesta mielipahasta.

Lukekaa jutut rauhassa ennen kuin pöyristytte.

Tunnen yhden perheen, jossa samalla tavalla ylireagoivat vanhemmat. Hirveän raskaat ihmiset jotka uskovat lapsen juttuja ihan sokeasti ja kiihdyttävät omalla käytöksellään lapsen mieltä. Jokaisesta väärästä sanasta tai katseesta syntyy traumoja koko perheelle.

Lapseni ei halunnut kutsua yhtä luokkakaveria synttäreilleen ja syynä oli se, että tuon lapsen kanssa oli koko ajan kahnausta. Vanhemmat olivat sitä mieltä, että setvikööt lapset keskenään, he eivät puutu.

No kun ei kutsua tullut, soitti äiti, että miksi yhtä syrjitään. Vastasin, että en puutu lasten tekemisiin, selvittäkööt keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi