Kannattaako 4400e palkalla lähteä enää opiskelemaan ja mitä?
Olen kyllästynyt alaani ja työhöni. Kuitenkin on varma 4400€ palkka julkisella hyvine lomineen. Uuden alan pitäisi olla sellainen, että sen opiskelusta tulisi myös taloudellisesti kannattavaa, ts. palkka olisi parempi. Olen miettinyt erityisesti kauppista. Olisin 40v nainen valmistuessa, nyt siis 34v. Mutta kannattaisikohan se?
Kommentit (6)
Valitse koulutus, joka auttaa etenemään sillä alalla, jolla nyt toimit, tai joka tapauksessa alalla, jossa nykyinen työkokemuksesi on hyödyksi. Alusta aloittaminen voi viedä ojasta allikkoon, opiskelet vuosia, saat ehkä huonompaa palkkaa kuin nyt, ja saattaa olla, että et edes viihdy uudessa työssä.
Sinänsä opiskelu kannattaa aina!
Työn ohessa kannattaa opiskella vaikka avoimessa yliopistossa mutta sinuna en jättäisi nykyistä työtä. Se on kunnon lama kohta Suomessa.
Näinä aikoina pitääkin vaihtaa duunissa paremmin palkattuun. On se kyyti tässä inflaatiossa sen verran kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Työn ohessa kannattaa opiskella vaikka avoimessa yliopistossa mutta sinuna en jättäisi nykyistä työtä. Se on kunnon lama kohta Suomessa.
Historia se vaan toistaa itseään kerta toisensa jälkeen. Muutama hyvä vuosi, kymmenen vuotta lamaa, muutama hyvä vuosi, taas pitkä lamakausi, jonka jälkeen entistä lyhyempi nousu, jonka jälkeen romahtaa oikein kunnolla. Ja niin edelleen.
Maksan sulle 6000e kuussa alat tyttöystäväksi mun ranchille! Nussin sua paljon ja paljaalla!! Uuuaaaaah! - Iso Jorma 63v
Ei se valmistumisikä mikään ongelma ole. Ennemminkin se motivaatio. Tekisitkö taas vain rahan takia jotain? Tekstistäsi saa sen vaikutelman, että palkka ja lomat sun muut edut ovat hyvin tärkeitä. Etkö voi sitten erikoistua lisää omalla alallasi? Vähemmän tylsää ja varmaan enemmän rahaa. Itse valmistuin nuorena kauppiksesta, koska se oli järkevää. Ainoa motiivini, ei todellista kiinnostusta. Myöhemmin luonne voitti, ja teen menestyksekkäästi muunlaista uraa.