Kuinka olette katkaisseet välit persoonallisuushäiriöisiin?
Kommentit (407)
Ihmissuhteet kannattaa pitää salassa, sillä pyrkii kontrolloimaan heidän kauttaan jos ei pysty kontrolloimaan sinua muuten. Onneksi ymmärsin tämän jo hyvin nuorena 😊
Vainoaminen on aina poliisiasia. Rauhaasi asua ja käydä töissä tulee suojella sairaalta. Jos sairas seuraa sinua voit myös asentaa turvahälytysjärjestelmän. Muista myös ilmota poliisille.
En ole katkaissut virallisesti välejä, mutta suhtaudun kuin ilmaan. Jos on pakko olla tekemisissä, menen minimillä ja en ikinä ole kahden kesken. En koskaan vastaa puheluihin, viesteistä jää todisteet.
Kyseessä sisko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin katkaista? Eihän hän pidä yhteyttä keneenkään! Vastaa viesteihin ehkä kerran vuodessa koska *kaikki on turhaa* ja ihmiset ovat tekopyhiä teeskentelijöitä. Aivan avoimesti toivoo kaikkien kuolemaa ja kärsimystä.
Tämä 😅 Ja sitten jos vastaa vihdoin, ihan normaaliin kuulumiskyselyyn, on vastaus tyyliin Jaaha, taasko sitä ollaan vaikka jotakin? Ei tipu täältä materiaalia, ei fyysistä eikä psyykkistä!
Uskomaton tapaus!
Aivan sekopää ketju. Joku poistattaa asialliset viestit kuten omani jossa muistutin että usein vainoaja on oma vanhempi.
Sitten taas joku toinen uudelleenpostaa ketjun viestejä ja sama viesti on ketjussa monta kertaa.
Tämä taisi mennä jollain TUNTEISIIN.
Jaha, ilmiantoralli lähti taas käyntiin. Joku tekee nyt tahallaan tätä viestien poistoa kiusallaan. Aika idari fiilis lukee omaa viestiään kuuteen kertaan ketjussa, kunnes huomaa, et yhtäkkiä on hävinnyt 4 sivua tekstiä. Taas vähintään 60 viestiä poistunut.
Sorry jonkun mama, sun kannattais hakee apua muualta.
Tämä ketju kuuluu niihin joista Narsku poistaa kaikki viestit. Kannattaa lisätä omansa uudelleen.
Narsku kääntää tilanteen päälaelleen ja syyllistää uhria. Hänestä pershäiriöinen on se jonka seuraan hän yrittää väkisin tunkea. Hän itse on normaali koska hänen seuransa ei ole haluttua.
Vierailija kirjoitti:
Narsku kääntää tilanteen päälaelleen ja syyllistää uhria. Hänestä pershäiriöinen on se jonka seuraan hän yrittää väkisin tunkea. Hän itse on normaali koska hänen seuransa ei ole haluttua.
Olen täysin samaa mieltä. Häiriöinen ei ymmärrä sitäkään, kun suoraan sanotaan, että tänne älä tule. Ei ymmärrä sitä, kun sanotaan, että älä soita.
Ihmettelevät vain, miksi heidän seura ei kelpaa. Syyllistetään, haukutaan ja lytätään sitä, joka tekee pesäeron selväksi. Se on sairauden merkki.
Vierailija kirjoitti:
Tosi suvaitsevaista porukkaa täällä...
Miten paljon pitäisi suvaita häirintää, kiusaamista, valheita, pelottelua yms.
Pahintahan noissa on just se että niistä voi olla TODELLA työlästä ja traumaattista irrottautua, kun ei itsekään halua uskoa todeksi toisen käytöstä. Moni jää ymmärtämään oman mielenterveytensä kustannuksella ja sehän just on pahuuden tavoite: vangita uhri henkisesti, usein myös fyysisesti toimintakyvyttömäksi.
Vähän off-topic, ei liity välien katkaisuun, mutta seläntakana juoruilijoille on hauskaa tehdä niin, että kun kantautuu korviin, mitä on minusta levitellyt, niin ottaa isommassa porukassa kaikkien kuullen esille asian. Monesti eivät uskalla myöntää puheitansa tai sitten menevät paniikkiin. Taannoin kuulin naapurilta, että toinen naapuri soittelee hänelle ja raportoi minun tulemisia ja menemisiä. Oltiin samassa kerhossa, missä kaikki kolme ja muutamat muutkin naapurit toisinaan käydään.
Nimet vaihdettu:
Minä: "Kuule Ritva, Keijo kertoi, että sinä soittelet hänelle ja raportoit minun tulemisia ja menemisiä"
Ritva: "En minä aina ilmoita!"
Minä: "Aai..? Et AINA ilmoita...?"
Ritva: "On minulla muutakin elämää, ku sinä!"
Minä: "No, se on kyllä tosi hyvä, että on muutaki... Eihän me ees tunneta kovin hyvin, ettei olla käyty toisillamme ees kylässä, että ois aika karua, jos sulla ei ois muuta ku seurailla minua! Tosi hyvä. Mutta onhan se toki hyvä, että minustaki pidetään huolta..."
Sen jälkeen hän ei puhunut sillä kerho kerralla enää mitään, ellei sitten minun tupakalla käynnin aikana, koska sieltä tultuani kaikki olivat lähdössä yllättäen kotiin. Toivottavasti Ritva jo oppi olemaan veetuilematta fiksummilleen, koska viimesyksynä oli hänen kanssaan vähän vastaava tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin katkaista? Eihän hän pidä yhteyttä keneenkään! Vastaa viesteihin ehkä kerran vuodessa koska *kaikki on turhaa* ja ihmiset ovat tekopyhiä teeskentelijöitä. Aivan avoimesti toivoo kaikkien kuolemaa ja kärsimystä.
Tämä 😅 Ja sitten jos vastaa vihdoin, ihan normaaliin kuulumiskyselyyn, on vastaus tyyliin Jaaha, taasko sitä ollaan vaikka jotakin? Ei tipu täältä materiaalia, ei fyysistä eikä psyykkistä!
Uskomaton tapaus!
Jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä näkyy hyvä esimerkki miten "narsku (t)" reagoi kun pistää välit jäähylle. Huomaa selvästi miten narsku jää vaille aikaisemmin saatua resurssia eikä kestä sitä vaan lähtee mustamaalaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pershäiriöisillä on niin vahva lisääntymisvietti?
Koska aikuiset tunnistavat häiriöisen vialliseksi niin pitää hankkia naiiveja lapsia.
Tämä ketju kuuluu niihin joista Narsku poistaa kaikki viestit. Kannattaa lisätä omansa uudelleen.
Kannattaa kääntyä viranomaisten puoleen ja pyytää kattavaa lähestymiskieltoa. Koskee myös sähköisiä viestimiä. Lähestymiskiellon rikkominen on rangaistava teko. Kts. Google lähestymiskielto haku/ rikkominen/ seuraamukset. Myös yksityisyyden loukkaaminen, kotirauhan rikkominen, vainoaminen. Tutustu myös "ennakkotapaukset".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaisemalla ne välit. Estoon ja estoon.
Onko onnistunut ongelmitta vai törmäättekö heihin aina uudelleen?
Ei onnistu ongelmitta, hakeutuvat samoille paikoille vielä pitkään ja stalkkaavat, vaikka olisi jo uusi suhde. Tekevät ihmeellisiä temppuja ja käyttäytyvät sairaalloisen vihamielisesti. Tarvittaessa yhteys virkavaltaan.
Stalkkaavat myös netissä, etsivät tietoa uhrista ja terhakkaasti poistavat sivukaupalla viestejä aiheeseen liittyvistä keskusteluketjuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistijankkaaja on joku hullu lapsi joka arvostelee tervettä äitiään! Näin sen pesutuvassa, se kirjoittaa kaikki vauva.fi viestit siellä! Tässä ketjussa on vain yksi kirjoittaja!
Vannon että jos käytte sitomassa sen niin tämä sivusto katoaa!
Jos tuo hyyppä sidottaisiin kiinni johonkin, niin aivan varmasti narsistiksi nimittely vähenisi huomattavasti tällä palstalla.
Vähenee myös valitukset äiti-lapsi suhteista. Semmonen riidankylväjä se on.
Enpä usko. Tekisit kuitenkin taas ulinaketjuja siitä kuinka sinut on hylätty ja poistaisit terhakkaasti sieltä kaikki väärät mielipiteet.
Ensinnäkään mua ei ole hylätty. Toiseksi mä tee tänne mitään ulinaketjuja. Mä en oo kato semmonen katkera pakkomielteinen valittaja niin kuin sinä.
Mä en ole sinun äitisi vaikka niin kovasti luulet, että äitisi täällä sinulle kirjoittelee!
Mä en ole sinun lapsesi, vaikka niin kovasti luulet että täällä sinulle sellainen kirjoittelee. Mä näet en ole katkera niin kuin sä, että kokisin tarvetta häiriköidä toisten ketjuja poistamalla niistä 99% viesteistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pershäiriöisillä on niin vahva lisääntymisvietti?
Koska nimenomaan itsehillintä ja harkinta (impulssikontrolli) usein puuttuu persoonallisuushäiriöisiltä.
Vihaan häntä. Silti se sisustaa kämppäänsä kuvillani joita on hankkinut väkisin, kun ei saanut vapaaehtoisesti. Varmaan tuntuu hyvältä tehdä väkisin kun ei vapaaehtoisesti saa. Siinähän leikkii olevansa rakastettu, hyi stana.
Tyhmää heitellä paikkansa pitämättömiä valheita vain siksi, että haluaa painaa alas uhreja. Kaikki ei ole elämässä kilpailua, paitsi narsisteille