Onko yleistä, että manipuloiva ihminen usKoo myös itse omiin juttuihinsa?
Minua välillä syytetään manipuloivaksi, vaikka mielestäni en tee niin vaan olen ihan tosissani ja koen asian niin.
Kommentit (7)
Pitää määrittää manipulointi?
Mitä on tässä tapauksessa?
Tunnen yhden ihmisen, joka valehtelee paljon ja uskon hänen jollainlailla enimmäkseen tietävän itsekin puhuvansa pskaa. Mutta en usko, että hän myöntää sitä itselleenkään.
Manipulointi terminä tosiaan olisi nyt hyvä avata jos haluat oikeita mielipiteitä.
Oletko painostava, jyräätkö väkisin omia mielipiteitä? Siltä äkkiä kuulostaisi se, että "olet tosissasi" ja sinut koetaan manipuloivaksi.
Ala-asteella vakuutettiin ystäväni kanssa luokkakavereille, että joillain ihmisillä (meillä) on silmät, joilla voi nähdä pimeässä. Silmiin katsomalla pystyi päättelemään tämän taidon. Aika moni lapsi siihen juttuun lähti mukaan ja se mua kovasti ihmetytti. Lopetin lyhyeen, koska en tykännyt siitä vääristyneen vallan tunteesta, jonka tämä aiheutti.
Eli ei, en ainakaan itse uskonut. Ystäväni jatkoi tätä juttua ja jäi sellainen mielikuva, että hän ainakin halusi uskoa tarinaansa.
Manipulointi ei edes tarkoita valehtelua, vaan että se manipuloitu alkaa uskomaan sellaista mikä ei sitten toteudukaan sillä tavoin kuin on ymmärtänyt
Hyvässä seurassa olet:https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_rikoksista_tuomituista_kansanedu…