IL: Pauliinalta katosi 800€ tilisiirrossa OP:n ja Nordean välillä, kumpikaan pankki ei korvaa
Mitä niille rahoille oikein tapahtui? Jutun mukaan Pauliinaa on vain palloteltu pankkien aspojen välillä. Eihän 800€ voi vaan haihtua ilmaan?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19ae7f41-38dd-4b1d-8dda-06641d3b3883
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 800 euroa todella PANKILLE niin iso summa, että sen korvaamista vältellään viimeiseen saakka.
Minusta kaikista huolestuttavinta tässä on, että kukaan ei tiedä minne ne rahat meni ja mitä tapahtui. Mikä estää, ettei noin käy uudelleen?
Entisaikaan rahojen siirtyminen tililtä vei sen pari arkipäivää. Siihen ei koskaan saatu vastausta, missä rahat olivat ne kaksi päivää. Tilin saldo näytti rahojen lähteneen, mutta vastaanottajan tilillä ne eivät näkyneet pariin päivään. Ehkäpä siinä johtolanka.
Siinä kesti, kun kultaharkkoja kuljetettiin hevosvankkureilla kaupungista toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan olisi näppäilyvirhe tilinumerossa
No eikös tuommoinen olisi aika helppo asia huomata ja todeta asiakkaalle?
Voisi luulla, ettei tuollaisen asian selvittäminen ole teknisesti mahdotonta. En ymmärrä paljon mitään tietokoneista, mutta minäkin tajuan, että jotain jälkiä noista tilisiirroista jää.
Jutusta kävi ilmi, että mies oli taas joutunut siirtämään rahaa naiselleen. Peruskuvio.
Vierailija kirjoitti:
Kappas vaan, taas OP asialla.
Kappas vain, Nordea asialla taas.
Vierailija kirjoitti:
Onko 800 euroa todella PANKILLE niin iso summa, että sen korvaamista vältellään viimeiseen saakka.
Niinpä. Olisivat heti selvittäneet nordeasta tuliko raha ja jos ei, antaneet rahan takaisin. Ja jatkaneet sitten taustalla asian selvittämistä.
Nolo imagovaurio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikista huolestuttavinta tässä on, että kukaan ei tiedä minne ne rahat meni ja mitä tapahtui. Mikä estää, ettei noin käy uudelleen?
Entisaikaan rahojen siirtyminen tililtä vei sen pari arkipäivää. Siihen ei koskaan saatu vastausta, missä rahat olivat ne kaksi päivää. Tilin saldo näytti rahojen lähteneen, mutta vastaanottajan tilillä ne eivät näkyneet pariin päivään. Ehkäpä siinä johtolanka.
Nehän makasi pankin tilillä kerryttämässä pankille korkotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas vain, Nordea asialla taas.
Double trouble, Nordea JA OP 😂😂.
Vierailija kirjoitti:
Niin missä kohtaa siellä sanottiin ettei korvata mistään ????
No eivät ole korvanneet ja kumpikin pankki sysää vaan syyn toiselle pankille. Eikä asiakkaalle ole mahdollisuutta selvittää asiaa enempää ja mennä tutkimaan minne rahat ovat hänen pankkitilitään menneet. Selvästi rikosilmoituksen paikka. Vaikka kyseessä ei olisikaan rikos, niin asiakas on tilanteessa täysin pankkien armoilla. Tai kai se on rikos sekin että pankki ei selvitä missä asiakkaan rahat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on jo tarkistettu miljoona kertaa. Sekä Pauliina itse että pankissa kun hän peräsi rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa epäilen. Näkyy muuten jos kirjautuu omalle tilille mitä on minnekin mennyt.
Ei mitään ihmeellistä onhan terijoki2 hallituksen punikki pissikset saaneet yli 40 miljardia suomalaisten veronmaksajien rahoja katoamaan kuin tuhka tuulen.
Meillä on vain asiakkaan kertomus. Ehkä mitään rahaa ei ole edes siirretty.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla Nordeakin. Mulla otettiin heidän tililtä juuri syys-lokakuun vaihteessa tuplasti palvelumaksut peräkkäisinä päivinä. Käsinkö joku niitä sieltä koodaa vai miten voi olla mahdollista?Korvasivat kyllä heti mutta mitään selitystä asialle en saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim jutun otsikossa. Se lukutaito.
No itse ymmärsin asian niin etteivät pankit vielä korvaa mitään koska eivät tiedä oliko virhe OP:n tai Nordean päässä. Tuossa kyllä sanottiin ihan selvästi että on pankin vastuulla korvata virheet. Harva yritys alkaa korvamaan asioita tosta noin vain ennen kuin on selvittänyt perusteellisesti mitä tapahtui.
Milloin ihmiset oppivat lukemaan itse uutista eivätkä tee johtopäätöksiä näiden klikkiotsikoiden perusteella?
Kyllähän tuo on ihan yleistä että tililtä katoaa rahaa, etenkin Nordeassa. Osaavat Osuuspankissakin. Tiedän markka-ajalta useampia tapauksia että tuhansia markkoja on kadonnut. Itselle sattui niin että eksän kanssa otettiin autolaina ja eksä jolla ei ollut rahankäytöstä mitään käsitystä sai puhelinsoiton pankista että laina on maksamatta 6 kk ajalta. Sama lainan myöntänyt virkailija soitti ja sanoi että oli jäänyt eräpäivä tallentamatta järjestelmään eikä suoraveloitus ole toiminut. Eksä väitti että oli maksanut. No ei ollut siihen aikaan tietokoneita eikä verkkopankkeja. Kyseinen nainen jäi eläkkeelle tai irtisanottiin varastamisen vuoksi ja nauraa pilkallisesti aina kun minut näkee. Ihan avoimesti varas. Lyön pääni vetoa että tämä on ihan järjestelmällistä toimintaa pankkien taholta. On itselläni kadonnut myös pienempiä summia ja lainan lyhennys on tililtä lähtenyt mutta lainan määrä ei ole vähentynyt. Millä näitä todistat kun voivat muokata näkymää miten haluavat. Pitäisi jokaisen tilitapahtuman jälkeen ottaa kuvat saldoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse ymmärsin asian niin etteivät pankit vielä korvaa mitään koska eivät tiedä oliko virhe OP:n tai Nordean päässä. Tuossa kyllä sanottiin ihan selvästi että on pankin vastuulla korvata virheet. Harva yritys alkaa korvamaan asioita tosta noin vain ennen kuin on selvittänyt perusteellisesti mitä tapahtui.
Milloin ihmiset oppivat lukemaan itse uutista eivätkä tee johtopäätöksiä näiden klikkiotsikoiden perusteella?
Jutussahan luki, että asiakas oli jopa MAKSANUT pankille asian selvittämisestä. Joten miten niin sitä ei ole selvitetty? Hän ei vaan saanut mitään vastauksia kummaltakaan pankilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussahan luki, että asiakas oli jopa MAKSANUT pankille asian selvittämisestä. Joten miten niin sitä ei ole selvitetty? Hän ei vaan saanut mitään vastauksia kummaltakaan pankilta.
Siis hän oli itse tilannut maksullisen maksuselvityksen, mikä lukee jutussa.
Mulla häviää reilusti yli 800€/kk kuin mitä meni vuosi sitten. Paikallinen market bensapumppuineen ja sähköyhtiö nauraa matkalla pankkiin.