Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaaja, neuvokaa aloittelijaa

Vierailija
22.08.2008 |

olen karpannut jonkin aikaa ja ollut olooni oikein tyytyväinen. Ainoa ongelma mulla oikeastaan on aamiainen. Kananmunat on ihan jees silloin tällöin, mutta en voi vetää niitä joka aamu. En vaan pysty. Mitä siis vaihtoehtoiseksi aamiaiseksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai maustamatonta jugurttia ja marjoja. Tai smoothie, jossa on rahkaa, maitoa ja marjoja / hedelmiä.

Vierailija
2/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä - olen siis sellainen, jolle leivästä luopuminen on ollut kaikkein kauheinta ja alkuperäinen ylipainon syy - siis ihan kunnon ruisleipä.

Jotkut karppaajat suosii pappajugurttia, eli sitä Turkkilaista ruoanvalmistusjugurtti, jota myydään "isoissa" ämpäreissä. Itse en siitä tykkää.

Olen alkuvaiheen jälkeen sallinut itselleni esim. activia jugurtin, siis maustamattoman, siitä tulee muistaakseni n. 10 g hiilareita, eli ei sovi ihan alkuvaiheen tiukkaan dieettiin (siis jos sellaista noudattaa)

Maitorahka ja marjoja on kanssa suosittu.

Pekonilla herkuttelen viikonloppuisin ja joskus syön "leikkelelautasen", eli kinkkua, juustoa, metwurstia jne.

Eihän viipale ruisleipää varmasti kaada, mutta pelkään, että siihen tulee himo ja syön sitten kerralla 5 viipaletta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. leikkeleitä, juustoa, salaattia, kurkkua, tomaattia ja paprikarenkaita.

Vierailija
4/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin ruisleipäviipale aamuisin vetää aivan systeemit sekaisin, nälänhallinta ja kaikki katoavat saman tien.

Teen itse leipää auringonkukansiemenistä. Jauhan ne sauvasekoittimen sekoitusosassa, sellaisessa kipossa jossa on terävät terät ja saa siemenet melkein jauhoksi. Sekaan loraus maitoa/vettä, kananmuna pari tl Psylliumia, vähän suolaa ja leivinjauhetta, leipäsiksi pellille ja uuniin. Ovat aivan ruisleivän veroisia kahvin kanssa aamuisin, varsinkin jos on päällä juustoa ja ehkä meetvurstia.

Vierailija
5/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään mikrossa ja väittävät olevan hyvää, ite en ole vielä kokeillu.

Vierailija
6/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy koittaa noita leivonnaisia. Partaäijäjugurttia olen aika usein aamuisin syönytkin. se on hyvää:-) Mutta jotkut karpit ilmeisesti tuomitsevat senkin, liikaa hiilareita. t. ap

Vierailija
7/7 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairaan hyviä suolaisia "muffinsseja".