Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä ei koskaan kerrota niille, joilla ei vielä lapsia:

Vierailija
04.11.2006 |

Lastenhoito on helevetin rankkaa hommaa eikä mitään vaaleanpunaista lässynlässynläätä! Jäis varmaan monet lapset hankkimatta jos ihmiset tietäis...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tiesitpähän mihin aloit, kun lapsia aloit tekemään" . PRKL MISTÄ OLISIN TIENNYT!?!

Pilkettä silmäkulmassa...

Vierailija
2/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unelmia minkälaista meillä tulee olemaan, vaikka kuulis mitä kauhukertomuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tajuta ei, ennen kuin on omia... niin se vaan menee, ihan sama, mitä muut kertovat =)

Vierailija
4/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olin sitten positiivisesti yllättynyt, että eihän sen nyt NIIN rankkaa olekaan...

Vierailija
5/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina puhutaan kivuista, mutta harvemmin muusta

Vierailija
6/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ole ikipäivänä kuvitellutkaan että se olisi joitain vaaleanpunaista lässynläätä. tuskinpa kukaan tervejärkinen niin tekee? Tässä maailmassa nyt vaan on asioita, jotka on hoidettava, tykkäsipä tai ei.

Vierailija
7/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on aina enne saanut kaiken pyytämänsä enempiä panostamatta niin kyllähän se oikea vastuunotto ja hoivatyö tuntuu rankalta.

oikeesti sekin on ihan helppoo, jos puhutaan siis tosi rankoista hommista

ryhdistäysy

Vierailija
8/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis todellakaan puolen vuoden päästä kun aloitetaan kiinteät, tai vuoden tai viiden vuoden...

Vierailija
9/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvat heräilevät öisin syömään. Raskainta oli esikoisen kanssa, koska muutos vapaasta elämästä äidiksi oli melkoinen. Nyt jo kuusi lasta, rankkaa silti, mutta rankuuteenkin totuu kun se muuttuu rutiiniksi.

Vierailija
10/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoidon haastavuus/ rankkuus riippuu monesta seikasta, kuten:

- hoitaako terveitä vai sairaita lapsia,

- onko lastenhoitoapua (auttaako mies/ onko todellisia ystäviä, isovanhempia , jotka auttavat mm),

- onko vanhemmilla terveyttä,

- mikä on lapsiperheen taloudellinen tilanne...

VOIMIA!!!

Vierailija
11/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai se kaikki huoli ja se että lapset ovat aina mielessä ensimmäisenä.

Hoidan töissänikin lapsia, joten varsinainen käytäntö ei niin yllättävältä tuntunut, mutta juuri tuo suuri äidinrakkaus tuli yllätyksenä.

Niin ja ehkä se että tosiaan voi mennä vuosia ennenkuin saa nukkua yönsä kokonaan...

Vierailija
12/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kummasti saimme tehtyä kuitenkin toisen lapsen, vaikka hirveästi pelotti. Yllätys olikin, että toisen lapsen hoitaminen oli tosi helppoa. Kuopus on nukkunut alusta asti pitkiä unia eikä ole sairastanut yhtään. Nyt ei ole edes huomannut hoitavansa vauvaa, joka onkin jo yhtäkkiä yli 1-vuotias.

Kaikilla ei ole siis välttämättä yhtä rankkaa, kun lapset ovat erilaisia.

Vierailija
13/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millasta voi showta oksennustauti olla.

Just takana 2 päivää ja välillä meno oili kun suoraan manaaja-elokuvista :-).

Vierailija
14/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin kuvittelin, että jonkinlaista kiinnostusta edes kerran vuoteen lastenlasten tapaamiseen on joka isovanhemmalla.

Vierailija
15/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut kuvitella miten paljon rakastan omia lapsiani ja miten paljon olen valmis uhraamaan heidän vuoksensa.

Vierailija
16/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistauduin pahimpaa, eikä sitten tullutkaan mitään erityisen rasittavaa. Sen sijaan synnytys yllätti: en osannut aavistaa niitä eläimellisiä kipuja, onneksi.

Vierailija
17/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman rajallisuuden hahmottaa konkreettisesti yleensä 2-3kk:n valvomisen jälkeen aamu neljältä huutava vauva sylissä! Tahi masennuksen!

Mutta elämä on!

Vierailija
18/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta 2v ja 5v. Ja mun mielestä meidän arjessa ei ole mitään raskasta. Mä tosin olen kotona lasten kanssa ja miehellä on säännöllinen työaika että pääsääntöisesti auttaa ja osallistuu iltaisin.

Saan myös omaa aikaa ihan riittävästi jne.

En voi valittaa.

Vierailija
19/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoiksi äideiksi jos sattuu saamaan vaativan vauvan?! T. Ei-25

Vierailija
20/27 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut PALJON toisten lapsia, joten osaan jotenkuten kuvitella millaista lasten kanssa on (siihen tietty lisäksi yövalvominen, josta myös on kokemusta muttei lasten takia). Mutta en yhtään osaa kuvitella millaista äidinrakkaus on, tai yleensäkään niitä lasten tuomia positiivisia puolia. Joten toivon yllättyväni positiivisesti sitten kun/jos saan lapsia, kun mielessä on päällimmäisenä tuo lastenhoidon rankkuus. t. toistaiseksi lapseton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan