Espoon Leppävaara...
Hei, oliskos joku niin ystävällinen, että kertoisi kokemuksiaan Pohjois-Leppävaarasta tai Leppävaarasta yleensä? Lapsiystävällistä? Miten paljon " laitapuolen kulkijoita" ? Minkäköhänlainen päivähoidon tilanne? Olisin todella kiitollinen niin hyvistä kuin huonoistakin kokemuksista ja kiitän jo etukäteen.
Kommentit (5)
Ainakin se Gallerian seutu taitaa olla tänä päivänä ihan
spurgujen " asustamaa" .
Tietenkin jos noustaan sinne ylöspäin Lintuvaara, Vallikallio
niin siellä voisi olla vähän rauhallisempaa.
Valitettavasti henk.koht. kokemusta ei tuosta aleesta tarkemmin
ole, asuinpaikkana (pienen) lapsen kanssa, mutta en muuttaisi
sinne asumaan vakituisesti.
Väliaikaisratkaisuna voisi olla ok..?
Sen sijaan Etelä- leppävaaran puolella esim. Perkkaa on hyvinkin
rauhallista ja kivaa seutua lapsen kanssa.
Päivähoitojonot koko Espoossa taitaa olla aika kamalat tällä hetkellä.
Ainakin Leppävaaran alueella jonot on aikamoiset..paikkahan kyllä järjestyy, mutta ei välttämättä ihan kodin vierestä.
HariboNalle:
Hei, oliskos joku niin ystävällinen, että kertoisi kokemuksiaan Pohjois-Leppävaarasta tai Leppävaarasta yleensä? Lapsiystävällistä? Miten paljon " laitapuolen kulkijoita" ? Minkäköhänlainen päivähoidon tilanne? Olisin todella kiitollinen niin hyvistä kuin huonoistakin kokemuksista ja kiitän jo etukäteen.
Hei!
No, minäkin vastailen, mutta varoitan, että en vielä noista lastenhoitojutuista tiedä, koska vasta odotan ensimmäistäni. Asun Etelä-Leppävaarassa, pari korttelia Sellosta länteen ja tykkään kovasti tästä alueesta. Alue on tosi rauhallinen ja kaikki palvelut löytyvät tuosta parin minuutin matkan päästä Sellosta. Sello on ainakin täynnä lapsia ja lapsia ja lapsiperheitä. Tuossa heti vieressä on pari päiväkotia, mutta en tiedä kuinka helposti niistä löytyy tilaa. Pohjois-Leppävaarakin on ihan kivaa aluetta maineestaan huolimatta. Ainoastaan tuo vanhan Gallerian ympäristö (Läkkitori) radan toisella puolella on vähän räjähtänyttä ja siellä on niitä surullisenkuuluisia laitapuolenkulkijoita. Minua ei ole kuitenkaan yksikään koskaan häirinnyt. Läkkitorin pohjoispuoli, Lintuvaara ja Vallikallion alue taas ovat aika mukavan näköistä aluetta, jossa minulla asuu useita tuttavia. Eivät ole koskaan valittaneet asuinpaikastaan. Säteri ja Perkkaa taas täällä radan eteläpuolella ovat kai tietääkseni myös sarjassa rauhallisia ja mukavia asuinalueita. Kivaa täällä on monipuoliset ulkoilu mahdollisuudet, kun on tuo urheilupuisto ja muitakin lenkkimahdollisuuksia runsaasti. Tervetuloa vaan tänne asumaan!
olen asunut siellä koko ikäni, nyt pari kuukautta sitten piti muutta (mutta ei kovin kauas) kun sieltä ei löytynyt meidän kukkarolle ja perheelle sopivaa asuntoa. Todella Lintukoto :) oli/on vieläkin kasvaa! Ainakin minun lapsuudessani Perkkaalla oli huono maine, mutta en tiedä siitä tarkemmin nykyään, voi olla parantunutkin. Leppävaara on muutenkin mielestäni todella kivaa aluetta, spurgut hengaavat aika rajatusti juuri siellä läkkitorin ympäristössä, mutta ovat mielestäni sellaisia vanhoja rauhallisia perus alkoholisteja eikä mitään raivoavia huumehörhöjä, itselleni ei ole heistä koskaan ollut mitään vaaraa/haittaa, vaikka olen ollut muutamana kesänä siinä läkkitorilla myymässäkin ja teininä hangaillut Leppävaarassa kaiket päivät (ja illat).
Myös Lintuvaaran viereinen Uusmäki todella rauhallista ja mukavaa pientaloaluetta ja samoin Mäkkylä (tai ainakin osa siitä).
tilanne on surkea. olen töissä päiväkodissa ja tuota tilannetta tulee seurattua.. vuoden vaihteessa pelkällä tällä leppävaaran alueella on yli 50 alle 3vuotiasta jonossa ja ei todellakaan tiedetä mihin ne sijoitetaan.. isoilla myös huono tilanne mutta pahin siis noilla pienillä.
..eikö tosiaan kenelläkään ole tietoa...