Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun ei enää jaksa?

Vierailija
28.10.2022 |

En jaksaisi enää olla täällä. En muista koska viimeksi olen käynyt nukkumaan ja herännyt niin, etten ala samantien itkemään. Elämä ei enää tunnu elämisenarvoiselta, omalla kohdallani se on päivittäistä rämpimistä suossa.

Olen 27-vuotias. Uo velkaa yli 30t. nuoruuden sekoiluista. Näitä olen yrittänyt maksaa, muttei velat vähene. Velkajärjestelyyn en ole päässyt. En ole saanut yrityksistä huolimatta parempaa työpaikkaa kuin missä nyt olen. Pienestä (300-700€/kk) palkastani lähtee 1/3 ulosottoon, joudun kuukausittain hakemaan toimeentulotukea tästä syystä. Muutenkin jokainen asia elämässäni on tälläistä Rämpimistä. En vaan enää jaksa edes yrittää.. Jos uskaltaisin, olisin varmasti jo poissa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi minäkään tuollaista. Itsellä jää 1100€ kuukaudessa käteen ja vaikeaa tulla toimeen jo sillä vaikken paljoa kuluta.

Vierailija
2/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla kanssa raha-asiat ihan sekaisin. Ulosottovelkaa myös tuota luokkaa. Hänellä todettiin juuri ADHD. Selittää aika paljon kaikkea mitä hänen elämässään on tapahtunut. Lääkitys on auttanut ja on ollut hyvillä mielein kun ollaan soiteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin surulliseksi kirjoituksestasi. En osaa tilannetta auttaa, mutta toivon kaikkea hyvää sinulle. Vaikka raha määrää oikeastaan kaiken yhteiskunnassamme, muista että ilman sitäkin voi olla onnellinen. Haali lähellesi aitoja, ystävällisiä ihmisiä niin olet jo voittaja.

Vierailija
4/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja me normaalit ihmiset maksamme sun velkoja pois. Suomi 👍🏼

Höpsistä. Kyllä hän itse ne maksaa. Lue aloitus uudestaan niin ymmärrät.

Vierailija
5/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pojalla kanssa raha-asiat ihan sekaisin. Ulosottovelkaa myös tuota luokkaa. Hänellä todettiin juuri ADHD. Selittää aika paljon kaikkea mitä hänen elämässään on tapahtunut. Lääkitys on auttanut ja on ollut hyvillä mielein kun ollaan soiteltu.

Oon itsekin ajatellut voisiko minulla olla jokin. Tädilläni on ADHD ja myös veljelläni. Äidilläni taas todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö. Heillä kaikki hoidossa.

Mä olin nuorena todella sekava, törsäsin aivan holtittomasti, opiskelusta ei tullut mitään eikä töistä. Kärsin usein masennuskausista jotka menivät ohi yhtänopeasti kuin tulivatkin.

Nyt vanhempana elämä on tuntunut tasaisemmalta, mutta silti tälläiseltä kuin aloituksessa kerroin. Alan vain olla loppu. :(

! Kiitos muuten kaikille vastanneille !

-Ap

Vierailija
6/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös velat joskus vanhene, oliko se 15 tai 20 vuodessa? Se ei tietty paljoa mieltä lämmitä.. mutta voimia Sinulle.

Vierailija
7/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos luovut kaikesta ja lähdet vaikka luostariin? Ei ehkä Suomeen, mutta Etelä-Eurooppaan? Jätät kaiken?

Vierailija
8/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihan tavallisen ihmisen neuvoja, en ole asiantuntija.

Kun elämä on tosi solmussa, yksittäisetkin pienet mukavat jutut voivat auttaa eteenpäin. Mitkä jutut susta tuntuu sellaisilta, voi vitsit kun aina unohdan miten kivaa tämä on? Mulla toimii esim. kirjastoon uppoutuminen tai käyminen uimahallissa. Kaverin tapaaminen on melkein paras! Lisää niitä elämääsi. Saat elämänhalua ja jopa inspiraatiota. Ja pikkuhiljaa voimaa ponnistella ongelmista pinnalle. Ei ole mikään tekemätön paikka tuo tilanne! Ja sitten voit olla tosi tyytyväinen, kun olet itse tehnyt sen ison työn.

Unelmien hyväpalkkaisen työn löydät, kun kirjoitat paperille kaikki, missä olet hyvä, kissan hoitamisesta tai kännykkäpelaamisesta alkaen. Siitä se alkaa hahmottumaan vuosien varrella, mikä on sun juttu. Ja kun seuraat omaa juttuasi, tulet lopulta ekspertiksi siinä ja eksperttiydestä maksetaan.

Pidä mielessäsi koko ajan, että sä olet matkalla tekemään sun unelmaelämää, vaikka lähtökohta ei vielä ole kauhean kannustava.

Vierailija
9/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vielä nuori. Opiskele monimuoto tai verkossa jokin ammatti. Mun mies opiskeli verkossa lähihoitajaksi ja on ollut tyytyväinen. Pääsi heti töihin.

Vierailija
10/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä velkaneuvojaan ja/ tai takuusäätiöön. Sieltä ehkä voisi järjestyä apua. Itsekin olen velkaantunut, tiedän kuinka rankkaa se on niitä maksaa.

Vierailija
11/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itsekin ajatellut voisiko minulla olla jokin. Tädilläni on ADHD ja myös veljelläni. Äidilläni taas todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö. Heillä kaikki hoidossa.

Mä olin nuorena todella sekava, törsäsin aivan holtittomasti, opiskelusta ei tullut mitään eikä töistä. Kärsin usein masennuskausista jotka menivät ohi yhtänopeasti kuin tulivatkin.

Nyt vanhempana elämä on tuntunut tasaisemmalta, mutta silti tälläiseltä kuin aloituksessa kerroin. Alan vain olla loppu. :(

! Kiitos muuten kaikille vastanneille !

-Ap

ADHD-ihmiset on yleensä tavallista älykkäämpiä mutta koulu ei silti mene hyvin. Pojallani oli juuri näin. Mutta jos hän kiinnostui jostain, hän oppi kaiken mahdollisen ja todella lyhyessä ajassa. Mutta käytännön asioiden hoito ja realiteettien ymmärtäminen ei onnistu kovin hyvin. Siksi yritystoimintakin meni nurin ja jäi velkaa.

Koita vielä kestää sen verran että käyt lääkärillä ja kerrot ADHD-epäilystäsi.

Jaksamista!

Vierailija
12/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin korvaan kuulostaa siltä, että aplla saattaisi olla taustalla hoitamaton mielenterveyden häiriö. Riskitekijöitä ovat jo tädin, veljen ADHD ja äidin kaksisuuntainen mielialahäiriö. Kannustan myös käymään lääkärissä.

Vierailija
13/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsi. Itsepähän olet kuoppasi kaivanut.

Kehitä empatiakykyäsi.

Vierailija
14/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä velkaneuvojaan ja/ tai takuusäätiöön. Sieltä ehkä voisi järjestyä apua. Itsekin olen velkaantunut, tiedän kuinka rankkaa se on niitä maksaa.

Eikö Ap sanonut ettei pääse velkajärjestelyyn? En tiedä miten velkaneuvojalla voisi enempää auttaa. Kiinnostaisi tietää jos tiedät enemmän. 😊

Vierailija
15/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tilanteessasi, tiedän kuinka turhauttavaa tuo on ja voimat vievää. Kaikesta kuitenkin selviää.

Vierailija
16/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen puolestasi.

Vierailija
17/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Ap sanonut ettei pääse velkajärjestelyyn? En tiedä miten velkaneuvojalla voisi enempää auttaa. Kiinnostaisi tietää jos tiedät enemmän. 😊

Itse pääsin käräjäoikeuden kautta järjestelyyn. Ehkä takuusäätiöllä eri haku.

Vierailija
18/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin suosiolla työttömäksi ja antaisin velkojen olla. Ei niitä kannata minipalkasta lyhennellä. Vasta sitten lyhentämään, jos saa kunnollisen työn, josta saa minimissään 3000€/kk palkkaa. 

Vierailija
19/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä velkajärjestelyä kannattaa hakea uudelleen. Velkajärjestelyjen kriteereitä on juuri muutettu ja nykyään velkajärjestelyyn käytännössä pääsee jos ei ole joko tehnyt rikosta ja velkaantunut sen korvauksista tai ottanut paljon lisää velkaa vielä kun jo tietää olevansa menossa ulosottoon. Ja näistäkin jälkimmäisessä tapauksessa voi päästä jos velkaantumisesta on jo kulunut kauan.

Parempaa työpaikkaa kannattaisi ehkä myös etsiä. Työpaikan vaihto kesken velkajärjestelyn tosin vaatii huolelllisuttq, koska jos/kun tulot nousee, maksuohjelman uudelleenlasakemisessa on oltava proaktiivinen, eli sitä on heti itse pyydettävä.

Vierailija
20/25 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hym...

Ylipäätänsä elämä on suomessa ankeaa ja harmaata. Ja helvetin kallista.

Köyhien ja sairaiden lisäksi myös keskiluokka on nyt kusessa.

Eli verot ja hinnat ovat liian kovat.

Suomalaisten elämä muistuttaakin aika paljon ddr elämäntyyliä.

Tässö yhtymäkohdat derkkulaan,

Holhous

Punahalllitus

Agenda

Kyttäys

Heikko ostovoima

Propaganda

Ankeus

Harmaus

Autoiluvastaisuus

Moskovan palvonta

Ja pahin kaikista = sozialismi.

Näin kurjasti suomalaisilla menee, pohjola derkkula.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme