Te jotka vietätte jouluaaton pois kotoa, niin hankitteko kotiin silti omat jouluruuat joita syötte joulun pyhinä?
Kommentit (19)
Toki sillä jouluaatto menee töissä ja ajattelin syödä jouluruokia muina päivinä kun olen vapaalla.
En hanki. Ostan muutaman kinkkusiivun ja sillä siisti.
Ei ole vielä päätetty. Jos lähdetään jouluksi reissuun, niin saatan tehdä edeltäväksi viikonlopuksi jouluruoat kotiin tai sitten en.
Jotain pientä, en vedä täyttä arsenaalia pöytään kun sitä saisi sitten yksin syödä jouluruokaa viikon ajan. PIenen kinkun paistan ja kalaa pöytään niin sillä mennään. Mitään rosolleja en itsellleni tarjoile.,
En välttämättä. Mä en ole niin jouluruokien perään, että jaksaisin niitä monena päivänä syödä ja jos aattona saan jouluruokaa, en ainakaan koko arsenaalia tarvitse sitten enää joulupäivänä. Ja tapaninpäivänä perinteisesti olen laittanut jo jotain ihan muuta kuten vaikka uunilohta.
En. En muutenkaan tee mitään joulujuttuja vaan menen sukuloimaan niin kauan kuin minut sinne kutsuvat. Minulla ja miehelläni on prejoulu 10.12 kun miehelläni on synttärit. Silloin laitetaan jouluruoka johon kuuluu tasan pari laatikkoa, pari kinkkusiivua kastikkeella, juustotarjotin ja savulohta. Makeasta emme välitä joten ei ole mitään pipareita eikä torttuja.
Niin olen tehnyt milloin poissa ollut, yleensä kuitenkin joulun vierailut ennen joulua ja tapaninpäivänä se mutta nyt olen ollut joulut kotona pari viime joulua sekä tulevankin joulun koronaepidemian vuoksi.
Kun testienkin tarkkuus vain 4/5 - luokkaa, turhaa riskeerata.
En, olen liian laiska laittamaan mitään yksikseni. Eikä jouluruuista muutenkaan tule syötyä juuri muuta kuin kinkkua ja sitä ei taida saada sinkkukokoisena. Koronajouluina vanhemmat toivat ovelle jouluruokaa, voi heitä.
Emme syö jouluruokia mutta tietenkin meillä pitää muutakin ruokaa olla kun se yksi ateria aattona.
Meillä kaikki osallistuu jouluruokiin, äitini tosin enemmän kuin muut. Ruokaa myös aina reilusti yli ja sitä jaetaan kaikille mukaan.
Kotiin ostan muutamia juustoja ja jouluherkkuja, että varmasti riittää myös välipäiviksi.
Menen aina jouluisin pariksi päiväksi vanhempieni luo (kutsuvat aina, omaa perhettä mulla ei ole), ja tuon sieltä mukanani jouluruokaa.
Kyllä ja 8kg kinkun paistan vaikka olen ainoa joka sitä syö. Loppiaisena tulee kinkkua korvista (yök).
Valmistamme itse kaikki jouluruoat. Viemme osan niistä vanhalle äidilleni, jonka luona vietämme aattoa. Miehen vanhemmilla käydään joulupäivänä tai tapaninpäivänä. Eli kyllä, syömme jouluruokaa läpi joulun :)
Vierailija kirjoitti:
Menen aina jouluisin pariksi päiväksi vanhempieni luo (kutsuvat aina, omaa perhettä mulla ei ole), ja tuon sieltä mukanani jouluruokaa.
Joo, äitini ja isoisäni kuolemaan saakka vietimme aina joulut isoisäni luona ja sieltä isoisä aina käski ottamaan ruokaa mukaan .
Itse pakkaan nykyään omille rakkaille ruuat mukaan, kun lähtevät joulun vietosta ( toki jokaiselle niitä mistä eniten tykkäävät)
No onhan se syötävä kotonakin eikä vain kylässä, ettei käy kuin kansallispukuisen hevoselle: juuri kun oppi olemaan syömättä, niin kuolla kupsahti.
Sulloin kun vielä reissasin jouluksi lapsuudenkotiini, viivyin siellä monta päivää, enkä tehnyt minkäänlaista joulua omaan kämpääni kaupungissa.
Nykyisin on sitten ihan eri meininki, kun en jaksa lähteä enää ruuhkajuniin istumaan.
Emme, koska emme pidä jouluruoista. Tulevaisuudessa todennäköisesti perinneruoat jäävät kokonaan pois.
Riippuu ihan siitä, missä ne pyhät (joulupäivä ja tapaninpäivä) vietetään.
Jos kotona, niin kyllä hankitaan jouluruuat niille päiville. Jos ei olla jouluna kotona ollenkaan, niin usein syömme itsenäisyyspäivänä ns riisutun jouluaterian.