Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä puhutaan jatkuvasti päälle?

Vierailija
28.10.2022 |

Onko korona ja etätyöt saanut ihmiset unohtamaan normaalit kanssakäymisen säännöt? Olen ensikertaa työyhteisössä, jossa minun päälle puhutaan jatkuvasti. Varmasti muidenkin, mutten kiinnitä siihen samoin huomiota.

Tätä tapahtuu päivittäin useiden ihmisten toimesta. En koe olevani jatkuvasti höpöttävä papupata tai hiljainen hissukka, mutta silti tätä tapahtuu. Työskentelen koulussa ja kuvittelin että täällä jos jossain osataan odottaa puheenvuoroa, kun sitä koko ajan oppilaillekin opetetaan. En itse ole kuitenkaan opettaja.

Tämä on viime aikoina alkanut häiritä enemmän ja enemmän, koska kiinnitän siihen myös enemmän huomiota. Pitäisi pitää paremmin puoliaan ja sanoa asiasta joka kerta, mutta se tuntuisi jatkuvasti tehtynä turhauttavalta. Etenkin kun en tiedä etukäteen kuinka tärkeä asia jollain on, jos puhun itse small talkia vaikka säästä. Outoa myös ettei yhtään lueta muita, että onkohan noilla keskustelu kesken. Aloitetaan vai juttu kun tullaan pöytään vaikka istumaan. Viimeksi tänään kahvihuoneessa kävi näin, että kesken lauseeni joku aloitti uuden asian.

Aiemmissa työyhteisöissä ei ole koskaan ollut vastaavaa, yksittäisiä kertoja toki. Tilanne on täällä mahdoton, oikeasti kolmekin ihmistä voi puhua päälle useita sekunteja niin että kaikkien jutut hukkuu sinne. Tänään viimeksi puhuimme asian x kustannuksista joihin yritin kertoa kaksikin kertaa, että se maksaa x euroa, johon 2 ihmistä alkoi puhua päälle vaikka kuinka korotin ääntäni. Sitten hetken päästä he miettivät mitähän ko asia kustantaa. Todella raivostuttavaa. Pitää varmaan lopettaa puhuminen kokonaan niin pääsee vitutuksesta.

Tiedän että kuulostan elämääni kyllästyneeltä nirppanokalta, mitä nykyään varmasti olenkin. Tämä teksti myös ärsyyntyneen ihmisen purkauksena antaa vääristyneen kuvan puheliaisuudestani..

Oudointa on se että kesken lauseekin keskeytetään tai vaihdetaan jopa kokonaan juttua, vaikka olisi kaksin/pienessä porukassa pienessä tilassa. Olen täysi kynnysmatto täällä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme