Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raivoissani ja turhautunut. 15vuotias on masennuslääkkeen takia lihonut lyhyessä ajassa ainaki n 15 kiloa ja on ihan tokkurassa koko ajan,lääkäri kanta on ettei vaihdeta lääkettä vielä ainakaan

Vierailija
28.10.2022 |

En ole lääkevastainen. Masennus on sairaus siinä missä vaikka migreeni ja haluan lapseni kuntoon.
Mutta tämä lääke on väärä!

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani eivät aikoinaan suostuneet myöntämään että minulla on vaikea masennus. Kuulemma hain vain huomiota ja nuoruuden pitääkin tuntua myös pahalta. He""ti mitä kyökkipsykolointia!

Kun masennus eteni psykoottiselle tasolle ja jouduin harhojen takia osastolle äitini ilkkui minua että tänne halusit ja pääsit,ole täällä nyt sitten loppuelämäsi! Ja sitten kun osastojakso venyi ja tuli joulu,ihmetteli enkä voi lopettaa "pelleilyä" nyt edes joulun takia. 

Välimme ovat edelleen huonot. Olen syönyt masennuslääkkeitä nyt 37vuotta putkeen,ollut useita kertoja osastolla ja lopulta minulle myönnettiin työkyvyttömyyseläke.Vanhemmat kyseenalaistavat yhä diagnoosini. Heistä olen laiska, huomionkipeä ja erikoisuuden tavoittelija.

Vierailija
102/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta Seta tarjoaa lääkkeeksi, että tyttö ei olekaan tyttö vaan poika ja transgender, sitten lääke ja hormoonihoidot ja loipulta eläm,ä pilalla ja itsemurha

älä siis usko paskaa

kaikkien eronneiden lapset ovat yleensä jonkun verran sekaisin kun ei ole normaali perhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlotta76 kirjoitti:

Omat vanhempani eivät aikoinaan suostuneet myöntämään että minulla on vaikea masennus. Kuulemma hain vain huomiota ja nuoruuden pitääkin tuntua myös pahalta. He""ti mitä kyökkipsykolointia!

Kun masennus eteni psykoottiselle tasolle ja jouduin harhojen takia osastolle äitini ilkkui minua että tänne halusit ja pääsit,ole täällä nyt sitten loppuelämäsi! Ja sitten kun osastojakso venyi ja tuli joulu,ihmetteli enkä voi lopettaa "pelleilyä" nyt edes joulun takia. 

Välimme ovat edelleen huonot. Olen syönyt masennuslääkkeitä nyt 37vuotta putkeen,ollut useita kertoja osastolla ja lopulta minulle myönnettiin työkyvyttömyyseläke.Vanhemmat kyseenalaistavat yhä diagnoosini. Heistä olen laiska, huomionkipeä ja erikoisuuden tavoittelija.

Itselläni tilanne ei onneksi ollut noin paha mutta hoitoon pääsy joka tapauksessa viivästyi noin neljällä vuodella koska vanhempani eivät uskoneet että niin nuorella (kouluikäisellä) voisi olla masennus. Teini-ikään tultaessa taas murrosiällä selitettiin oireita. Lopulta sitten minäkin päädyin osastolle. Mietin välillä että jos olisin heti päässyt avun piiriin (saanut esim. keskusteluapua) ehkä tilanne olisi saatu hallintaan. Nyt sitten vielä aikuisenakin oireilen.

Vierailija
104/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse koin suurta masennusta j itsevihaa 21-vuotiaaksi, sitten tulin uskoon ja kaikki katosi ja elämästä tuli tervettä.

Vierailija
105/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen vakavasti masentunut tämän tilanteen takia Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Vierailija
106/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlotta76 kirjoitti:

No tuo nyt kuulostaa lähinnä henkiseltä väkivallalta. Narsistivanhemmat? Ei ihme jos ei lapsi kestä.

Vierailija
107/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdet joka päivä tunnin lenkille tyttäresi kanssa. Masennuslääkkeet voi unohtaa viikon päästä.

Hienoa! Kuinka ei lääketiede ole tätä aiemmin keksinyt? Suorastaan mullistavaa. Parantaa varmaan myös AIDSin ja ebolan?

Aika eri asioita. 😄 Joihinkin sairauksiin on oikeasti toimivia lääkityksiä. Kaikkiin ei valitettavasti ole.

Vierailija
108/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T: 20 vuotta lääkitty, mutta voiton puolella oltu jo vuosia

20 vuotta lääkitty! 😯 Aikamoista! Kyllä noihin jää koukkuun.

Masennus voi olla pitkäkestoinen ja silloin on lääkityskin pitkäkestoinen.

Lähinnä tuo kertoo siitä, että lääkitys ei toimi.

Eivät kaikki lääkitykset paranna itse sairautta. Lääkitystä käytetään myös oireiden lievittämiseen. Näin voi olla myös masennuksen kanssa vaikka toki moni paranee masennuksesta.

En tajua miksi tämä aihe herättää niin paljon ärsytystä joissain. Joillain masennus ei parane vaikka mitä tekisi ja joillain oikeasti lääkkeistä on hyötyä. Pitäisikö näiden ihmisten lopettaa lääkkeet ihan vaan siksi ettei herättäisi ärsytystä niissä ihmisissä joiden mielestä masennuslääkkeet ovat täysin huuhaata ja reipas lenkki ja ruokavaliomuutos korjaavat kaikki ongelmat? Sain itsekin useamman alapeukun kun kerroin tarvitsevani lääkitystä krooniseen masennukseen. En nyt vain voi sille mitään ettei psykoterapia, osastojakso ja muut kuntoutusmuodot saaneet minua terveeksi... Itse olen iloinen että on sentään löytynyt lääkitys joka lievittää oireita.

Puhun vain omasta puolestani, mutta minulla ärsytystä nämä lääkitysasiat aiheuttaa koska näitä lääkkeitä tyrkytetään löyhin perustein todella monille ja monet turhaan kärsivät sitten riippuvuudesta ja haittavaikutuksista. Täysin vastuutonta ja sairasta syöttää näitä lapsille ja nuorille.

Vierailija
109/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen vakavasti masentunut tämän tilanteen takia Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Vaihdata lääke. Itse en jaksanut tarpeeksi sinikkäästi vaatia tätä, lapsi lihoi lähes 30kg puolessa vuodessa. Koko hormonitoiminta sekaisin, iho täynnä raskausarpia.

Kolmen vuoden "hoidon" jälkeen vasta pääsi ensimmäistä kertaa mm. verikokeisiin ja todettiin anemia. Eli monet näistä oireista selittyvät muillakin. Nyt on sekä anemia että mt-oireet mm. muuttuneeseen kehonkuvaan liittyen. Pitkä tie edessä.

Vierailija
110/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä sille oikeaa ruokaa niin loppuu nuo masennukset. Suurin osa on ravintoaineidenpuutteita ja niitä sitten korjataan pillereillä. Ota selvää asioista mitä ravintoa aivot tarvitsee. Niin sinä hänet parannat et pillereillä.

Vierailija
111/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä nyt viitsii esittää minua?

Ei,en ole itse masentunut ja vatsakin on kunnossa.

T. Oikea Ap joka tuli juuri kotiin

Vierailija
112/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes seurustelu kumppania terveisin ap? Käy sääliksi ap lasta, jos oikeasti tuo asia tulee mieleen , kun etsitään syitä masennukseen.

Vierailija
113/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä nyt viitsii esittää minua?

Ei,en ole itse masentunut ja vatsakin on kunnossa.

T. Oikea Ap joka tuli juuri kotiin

Joku rölli, joka on havaittu tänään useammassakin keskustelussa

Vierailija
114/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T: 20 vuotta lääkitty, mutta voiton puolella oltu jo vuosia

20 vuotta lääkitty! 😯 Aikamoista! Kyllä noihin jää koukkuun.

Masennus voi olla pitkäkestoinen ja silloin on lääkityskin pitkäkestoinen.

Lähinnä tuo kertoo siitä, että lääkitys ei toimi.

Eivät kaikki lääkitykset paranna itse sairautta. Lääkitystä käytetään myös oireiden lievittämiseen. Näin voi olla myös masennuksen kanssa vaikka toki moni paranee masennuksesta.

En tajua miksi tämä aihe herättää niin paljon ärsytystä joissain. Joillain masennus ei parane vaikka mitä tekisi ja joillain oikeasti lääkkeistä on hyötyä. Pitäisikö näiden ihmisten lopettaa lääkkeet ihan vaan siksi ettei herättäisi ärsytystä niissä ihmisissä joiden mielestä masennuslääkkeet ovat täysin huuhaata ja reipas lenkki ja ruokavaliomuutos korjaavat kaikki ongelmat? Sain itsekin useamman alapeukun kun kerroin tarvitsevani lääkitystä krooniseen masennukseen. En nyt vain voi sille mitään ettei psykoterapia, osastojakso ja muut kuntoutusmuodot saaneet minua terveeksi... Itse olen iloinen että on sentään löytynyt lääkitys joka lievittää oireita.

Vierailija
115/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli laitetaan vähän taustatietoa:

Opettaja kiinnitti huomiota lapseni itkuisuuteen ja poissaolevaan olemukseen. Kun mitää erityistä syytä tälle ei kuulemma ollut,ohjasi koulukuraattorille. Siellä oli sitten näyttänyt saksilla tekemänsä jäljet sekä kertonut että ei halua enää elää. Kuraattori koki asian nyt olevan liian iso hänelle ja päätti ohjata teinin nuorten psykiatriselle.

Useat keskustelut sh:n kanssa eivät lievittäneet itkuisuutta tai kuolemanajatuksia joten perhepalaverissa lääkäri sanoi näkevänsä lääkityksen kokeilun välttämättömänä jotta mieliala nousisi.

Itsensä vahingoittaminen loppuikin mutta tilalle tuli yletön ahmiminen ,ja itkuisuus vaihtui apatiaan, enkä nyt näe tätä yhtään hyvänä käänteenä!

Lääke on tosiaan Ketinor.

A.p

Vierailija
116/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On syönyt kys. Lääkettä vuoden minkä vuoksi lääkäri ei vielä vaihtaisi kun kuulemma vasta nyt sen toimivuus alkaa kunnolla näkyä. Toimivuus?

No jaa,kai sitä on vaikea olla ahdistunut jos on ihan zombi koko ajan..ja tuo ahmiminen!

A.p

Onkohan tuo lääkäri ihan pätevä? Kunnallisella käytte? Onko mitään mahdollisuutta mennä yksityiselle?

Vierailija
117/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Charlotta76 kirjoitti:

No tuo nyt kuulostaa lähinnä henkiseltä väkivallalta. Narsistivanhemmat? Ei ihme jos ei lapsi kestä.

Älä vaan sano että pidät yhteyttä vanhempiisi!

Parempi olisi katkaista välit.

Itsellä samanlaista lapsuudessa ja ainoa keino tervehtyä oli katkaista välit.

Vierailija
118/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso utareet sopivat 16v setämiesten lelulle

Vierailija
119/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus johtuu pitkäaikaisesta väkivallasta.

Ap

Mieti hetken aikaa loogisesti. Tiedät mistä syystä tyttäresi oirehtii. Nyt käyttää lääkkeitä, jotka vaikuttavat aivojen välittäjäaineisiin, vähentävät harmaan aineen osuutta aivoissa, saattavat viedä tyttäreltäsi kyvyn tuntea seksuaalista kykyä -tai nautintoa, lihottavat.

Minkä takia et kävisisi, vaikka itse tätä väkivalta-asiaa lävitse tyttäresi kanssa. Et voi millään kuvitella, että joku lääke vrt. aspiriini vie pois... niin mitä vie pois. Ota nyt järki käteen. Psyykelääkkeitä ihminen voi käyttää, kun on itse vastuussa teoistaan, nyt olet sinä.

Vierailija
120/143 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän lisäksi lääke voi tuhota tyttäresi kyvyn nauttia seksistä pysyvästi. Aika iso päätös tehtäväksi teini-iässä, kun ei vielä tiedä mitä menettää.

44 alapeukuttajaa toivoo ettei tämä henkilö koskaan lisäänny. Lääkkeet on syvältä. Kohta diabetes sun muut lisänä. Ja lisää nappia.

Haitoista et saa ikinä mitään korvausta koska se on oikeaa hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme