Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 vuotiaan päiväunista....

04.11.2006 |

Mukavaa pyhäinpäivää kaikille. Olisin vain halunnut vähän vertaistukea =) Meidän poika nukkuu nykyään yhdet päikyt. Menee nukkumaan n. 12.30. Mutta nukkuu korkeintaan 1 1/2h. Ei ikinä pidempään. Iltapäivällä ei enää laiteta uudestaan unille, kun yöunille meno on sit yhtä hulinaa. Yöunia nukkuu 10-12h ( 2-3 tutinlaittoa). Onko muita tapauksia, jotka nukkuu vähän päiväsaikaan? Jotenkin tuntuu, että kavereiden lapset vetelee kolmekin tuntia putkeen päikkyjä.

Voisiko se vaikuttaa, että poika on todella vilkas ja touhukas tapaus. Ei ole hetkeäkään paikalla, kun on hereillä?

Kiitos etukäteen, jos joku viitsii vastata. =)))

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattaa nukkua vain tunninkin ja joskus taas " jopa" kaksikin. Yöllä nukkuu 10-11 h, illalla nukkumaan n. klo 20.30-21 ja herää 7-7.30.

meillä ei nukkumaanmenossa ole ongelmia, samat rutiinit aina. itse en ole ihmetellyt lyhyitä päiväunia, koska poika on alusta asti nukkunut selvästi vähemmän kuin isosiskonsa, joka vauvana nukkui helposti 3h päikkäreitä.

Yksilöitä ollaan :).

Vierailija
2/4 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain tyttö kyseessä ja molemmat aiemmat kirjoitukset ovat aivan kuin meidän tytöstä. Vilkas ja touhukas tyttö, joka nukkuu aivan samoja aikoja kuin teidänkin lapset. Tutuilla lapsia jotka nukkuvat 13 h yöunia jne. Olen pitänyt aivan normaalina meidän tytön unia. Lapset on vain niin yksilölllisiä ja meille on sattunut tällainen vähempiuninen ikiliikkuja =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollaan menty jo muutaman kuukauden.

Vierailija
4/4 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset vauvoina samanlaisia torkkujia, siis monet lyhyet unet, vaikka rytmit uuuten saatiin kohdalleen, niin päiväunia yhteen putkeen usein vain 1h-max1,5h. Molemmat nukkuivatkin reilun vuoden iässä vielä toiset päikkärit, kunnes päästiin yksiin, mutta nekin on molemmilla jääneet max1,5 tuntiin.

Nyt poika 1,5 vuotta ja nukkuu yöunet n. 11h (klo20.30-7.30) ja päiväunet n.1h-1,5h. Joskus viikonloppuna kun menen itse viereen päikkäreille, saatetaan nukkua jopa 2 tuntia, johtuu kai siitä, että normaalisti kun poika päikkäreillä havahtuu ja jos ei itse ole vieressä, häntä on tosi vaikea saada nukahtamaan uudelleen. Jos jotain kolisevia kotitöitä teen, niin ne täytyy tehdä heti kun poika nukahtaa, sitten kun hän on nukkunut n.45minuuttia, han on niin kevyessä unessa että herää heti ääniin ja ei nukahda uudelleen.

Tyttö lopetti 2vuotiaana säännölliset päikkärit kun vauva syntyi, nukkui sitten yöt kellon ympäri. Mutta nyt kun meillä on hoitolapsia ja säntillisempi päivärytmi, aikaisempi aamuherätys niin hän (nyt 3,5v) nukkuu pari kertaa viikossa tunnin päiväunet. Mutta semmoisina päivinä ilta venyy helposti yli kymmeneen. Jos ei nuku päikkäreitä, yöunet on n.11h eli klo 20.30-7.30.