Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin vaatteita eu:n ulkopuolelta, nyt tuli viesti tullauksesta.

Vierailija
27.10.2022 |

Kehotetaan kirjautumaan omapostiin hoitamaan tullaus. Siinä sanottiin, että minulle on saapumassa lähetys. Tämäkö on nyt sitten maksettava jos meinaan tuotteeni saada?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljollako ostit?

Vierailija
2/20 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain tuotteilla on tullit ja joskus pitää maksaa alv, jos myyjä ei ole asiaa hoitanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene suoraan tulli.fi osoitteeseen ja tee tullaus siellä. Sinun pitää maksaa eu:n ulkopuolisista tuotteista alvit ja jos on tarpeeksi kallis tilaus niin myös tullimaksut, paitsi siinä tapauksessa, että olet maksanut alvit jo tilausvaiheessa. Jos maksoit niin annat tullille käyttämäsi verkkokaupan IOSS-numeron (löytyy tilausvahvistuksesta), eikä maksuja tule. 

Sen jälkeen ilmoitat postille lomakkeella, että olet tehnyt tullauksen ja jos maksoit tullille jotain niin maksat myös postille 2,90€ paketin käsittelymaksua. Jos ei tullut maksettavaa tullausvaiheessa niin vain anot paketin vapauttamista ilman maksua. 

Helppoa ja hauskaa. 

Vierailija
4/20 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläripylläri. Eikö äitis opettanu

Vierailija
5/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa lähetyksen eikä se jää tulliin, voiko tullaamattomuudesta jäädä kiinni myöhemmin?

Vierailija
6/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa lähetyksen eikä se jää tulliin, voiko tullaamattomuudesta jäädä kiinni myöhemmin?

Et voi saada pakettia ilman tullausta. Posti ei niitä luovuta, vaan sitten jäävät odottamaan jonnekin niiden logistiikkakeskuksista.

Vierailija
7/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
8/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi saada pakettia ilman tullausta. Posti ei niitä luovuta, vaan sitten jäävät odottamaan jonnekin niiden logistiikkakeskuksista.

Sain tavaralähetyksen EU:n ulkopuolelta. Tuli kotiin suoraan.

Vierailija
9/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Joskus ne menevät läpi silti, en tiedä miksi, mutta ainakin pienempiä paketteja olen saanut kotiin alv-uudistuksenkin jälkeen. Joskus myyjä oli myös jakanut kahteen eri pakettiin tuotteet ja ensimmäisen sai hakea jo ennen tullausta.

Vierailija
10/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei käytä Omapostia?

Vierailija
11/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamalla tullayllätyksen lähetät rahaa Nigerialaisille piraateille. Tämä on selkeä huijaus

Vierailija
12/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Pärjäisit ilman niitä lapsityörättejäkin, mutta on oikein, että maksat niistä korkeimman mukaan.

Vierailija
13/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommer "paketet" från den du beställde av eller någon annan? Om någon annan, bör du inte röra i det. Paketet skickas bara för att du skall kvittera det, varefter boven får ut pengarna på ditt kreditkort. Därefter får du börja reklamera med tjingtjongkinaman om de riktiga prylarna, vilka du aldrig får och kreditkortsfirman tvättar sina händer från det.

Vierailija
14/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestelmä on semmonen että et voi saada tullaamatonta pakettia.

Osa kaukomaiden paketeista saapuu koottuna Eurooppaan esim. Frankfurtiin. Siellä tullaus. Sisältyy rahtiin. Sitten se lennähtää frankusta sinulle unionin sisäisenä kuljetuksena.

Vierailija
15/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai avuton voi maksaa postille jolloin posti hoitaa tullauksen

Vierailija
16/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista oletko jo maksanut tuotteen hinnassa ja jos olet, lähetä todiste tullille. Myyjä yleensä ilmoittaa asian jotenkin sivuillaan.

Vierailija
17/20 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippuna tullimaksut menee nykyään suoraan nettona Brysseliin.

Vierailija
18/20 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on huijaus. 

Vierailija
19/20 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläripylläri. Eikö äitis opettanu

Sen päivän kun näkisi, että mun äitini tilaisi jotain EU:n ulkopuolelta. Valitettavasti ollaan molemmat sen verran vanhanaikaisia, että ostetaan tavarat joko fyysisesti kaupasta tai sitten kotimaisesta verkkokaupasta (minä Ruotsista ja hän Suomesta). Eli ei, täällä ei ole äiti opettanut ostamista EU:n ulkopuolelta. En osaisi itsekään tehdä niitä kauppoja, koska välttelen viimeiseen asti antamasta luottokorttitietoja johonkin EU:n ulkopuolelle jos en itse ole paikan päällä maksamassa fyysisen kortin kanssa.

Vierailija
20/20 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuodesta 2008 tilannut tuotteeni joko euroopasta tai se ulkopuolella. Koskaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia esim. Tullin kanssa. Kaikki olen saanut mitä olen tilannut. En siedä näitä suomen kiskurihintoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan