Moniko syö useamman viikon parilla kympillä €, näin väitetään arkadianmäellä
En ainakaan minä ja yritän kyllä pärjätä pienellä ja yksinkertaisella ruualla...
Tässä poskettomaan julistukseen linkki
https://www.ku.fi/artikkeli/4791474-parilla-kympilla-yksinainen-ihminen…
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Meillä perheenä menee yli 500€/kk ruokaan. Tosin meillä syödään lapsen keliakian takia gluteenitonta ruokaa ja lapsi todellakin saa leipää, mysliä, muroja, riisipiirakoita ym. Itse syömme toki lisäksi myös ruisleipää ja vehnähöttöjä
Kyllä tuolla budjetilla ruokkii kansankynttilän mukaan koko suvun eli 25 henkilöä 😔🤥😁😂
Tuo plösö syö parillakympillä aamupäivän.
Tarkoitusperä oli kokkareella tällä kertaa hyvä, mutta ilmaisutapa täysi vitsi. Ei mitään käsitystä inflaation vaikutuksesta pienituloisimpiin tai mm. ruuan hintaan. Katsookohan itse edes kauppalaskua vai syökö jatkuvasti mitä mieleen juolahtaa ravintoloissa?
Halvimmatkin elintarvikkeet ovat kallistuneet todella paljon. Ei sillä kahdella kympillä syrjäseuduilla hankita muuta kuin pakollinen bensa kauppareissua varten jos sitäkään. Päivän kaikkia aterioita ei terveellisesti saa kasattua alle vitosen ja siinäkin on jätetty proteiinin lähteet pois.
Onko toi KU joku uusi MV? Olisko ihan vaan klikkihu*rausta?
Mulla menee noin 50€/vko ruokaan. Pystyisin nipistämään 30€/vko, jos haluaisin.
Kai pärjää jos syö kaksi mikropizzaa parin päivän välein. Muistakaa äänestää Kokoomusta ensi vuonna niin saamme kohta kaikki elää 40 euron ruokabudjetilla per kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee noin 50€/vko ruokaan. Pystyisin nipistämään 30€/vko, jos haluaisin.
Kylläpä tuhlailet, kyllä 30e pitäisi riittää koko kuukauden ruokiin! T. kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Tarkka sanamuoto Sari Sarkomaan puheessa kuului: "Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii monen viikon ruoat." aivan kuten Kansan Uutiset kirjoitti.
Twitteristä löytyy tuo kohta helposti, eduskunnan sivuilta voi nähdä koko täysistunnon.
Kaikki broileri ja liha on reippaasti yli kymmenen euroo kilo , kasviksia saa mutta kuka elää pelkillä porkkanoilla ?
Helposti monikin jos vaikka pelkästään metsästyslaki muutetaan että saa omaan tarpeeseen ampua riistaa.
Oliko se Holkeri, joka totesi, että syökää silakkaa, se on halpaa.
Suomalainen versio Marie Antoinetten tokaisuun, että jos kansalla ei ole leipää, niin syököön leivoksia.
Riisiä, halpaa lihaa ja öljyä (lisäenergiaa). Kyllä sillä pärjää tosi halvalla. Juo vettä.
Vierailija kirjoitti:
Kai pärjää jos syö kaksi mikropizzaa parin päivän välein. Muistakaa äänestää Kokoomusta ensi vuonna niin saamme kohta kaikki elää 40 euron ruokabudjetilla per kuukausi.
Ja SDP:tä niin loppuu syöminen, sairastamine kokonaan, kun annetaan velkarahalla EU yhteishankkeisiin ja kaikkien mailman kurjille tukea velkarahalla.
Korot nousi ja tämän hallituksen ansiosta tämä vei suomalaisten yhteiskunnalta korkoina 2 miljardia ensivuodelta....
Vierailija kirjoitti:
Kaikki broileri ja liha on reippaasti yli kymmenen euroo kilo , kasviksia saa mutta kuka elää pelkillä porkkanoilla ?
Halvinta jauhelihaa noin 5e/kg.
Sesongin jälkeen joulukinkkuja saa vielä halvemmalla pakkaseen.
Eiks toimeentulotuen perusosa ole 500e vai meniks se päihteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Tuo plösö syö parillakympillä aamupäivän.
En usko että parikymppiä riittää, Helsingin kahviloissa 20 eurolla ei saa juurikaan mitään.
Ei riitä edes kun syö pelkkää kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun se on suomen komsomolskaja pravda.
Kyllä sitä aika pienellä toimeen tulisi, jos olisi pakko. Jos ajatellaan niinkuin energiapainotteisesti, niin alekorista leipää ja halvinta margariiniä ja kaurapuuroa johon voisi laittaa nokareen rasvaa, jos riittää.
Illat voisi katsoa telkkarista ruokavihjeitä ja kilpailuja, joissa mäiskitään ruualla.
Muuten silakka on nykyään kalliimpaa kuin lohi, köyhän ei kannata silakoita ostaa. Lisäksi lohi on paljon energiatiivimpää kuin silakka, ei mene raha hukkaan.
Meillä perheenä menee yli 500€/kk ruokaan. Tosin meillä syödään lapsen keliakian takia gluteenitonta ruokaa ja lapsi todellakin saa leipää, mysliä, muroja, riisipiirakoita ym. Itse syömme toki lisäksi myös ruisleipää ja vehnähöttöjä