Vinkkejä jaksamiseen, kiitos!
Miten pidätte omaa jaksamistanne yllä näinä synkkinä aikoina? Te joilla on lapsia/nuoria/lastenlapsia ja pitää yrittää jotenkin olla näyttämättä omaa stressiään ja kannustaa lapsia/nuoria uskomaan tulevaisuuteen ja keskittymään kouluunsa jne.
Alkaa jotenkin nyt tulla näitä raskaita talvia liian monta perä perää ja omat voimat huveta.
Toistaiseksi olen yrittänyt esimerkiksi paneutua laittamaan erityisen hyvää ja terveellistä ruokaa, tarjota uusia reseptejä jne. Käydä kirppiksillä, tehdä löytöjä, bongailla kirjastojen tilaisuuksia jne.
Kommentit (8)
Hyppää jääkylmään järveen. Varmasti piristyt!
Tää pahenee vaan koko ajan Jouluun asti. Sitten alkaa taas valaistumaan, kun lähdetään kohti ihanaa kevättä. Tammikuu taitaa olla kuitenkin se pahin.
Kaikenlainen hyvä taide auttaa jaksamaan. Elämä ilman taidetta on melkein sietämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Tää pahenee vaan koko ajan Jouluun asti. Sitten alkaa taas valaistumaan, kun lähdetään kohti ihanaa kevättä. Tammikuu taitaa olla kuitenkin se pahin.
Totta. Keväällä, kesällä ja syksyllä puutarhanhoito piristi minua. Nyt vain hirvittää miten lämpö riittää sisällä ja miten paljon mikäkin maksaa.
Onneksi meillä on sentään talo jota lämmittää myös puilla ja ilmaiset puut.
Ap
Säännölliset elämän tavat ja terveet myös. Terve ruokavalio ja hyvä uni-valverytmi auttaa. Syö hedelmiä myös esim omenaa, appelsiineja. Juo vaikka teetä, kuuma kupponen virkistää kylminä päivinä ja esim päivälenkin jälkeen on mukava saada kuumaa juotavaa. Siinäpä mun vinkit!
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen hyvä taide auttaa jaksamaan. Elämä ilman taidetta on melkein sietämätöntä.
Juu, tämä on totta. Tällä hetkellä emme uskalla juuri käyttää ylimääräistä mihinkäön mutta kaikki ilmaiset näyttelyt, museot, taidekerhot jne. hyödynnetään.
Ja lukiolainen oli kesätöissä taideliikkeessä ja sai sieltä paljon tarvikkeita lähtiäislahjaksi.
Ap
En mitenkään. Koko ajan synkkää, märkää ja pimeää. En tykkää syksystä enkä talvesta :( Olispa jo kesä!